Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 nierówna praca silnika na gazie


zigula11

Rekomendowane odpowiedzi

Audi A4 B5 nierówna praca silnika na gazie

Witam

Jestem posiadaczem Audi A4 B5 z 1998 roku – silnik 1,8 ADR. Mam problem z autkiem jak pracuje na gazie. Z problemem borykam się już od około pół roku , a wcześniej się tak nie działo, ale do rzeczy... Podczas jazdy przez parę sekund samochód dziwnie się zachowuje – nie wiem za bardzo jak to opisać – to tak jakby szedł na 3 gary albo jakby się jechało po kostce brukowej. Za moment wszystko wraca do normy, a po paruset metrach sytuacja się powtarza. Jeżeli ta sytuacja występuje, wciskam sprzęgło, „przegazówa” i jest na paręset metrów dobrze, ale też nie zawsze, bo taki manewr udaje się 7 na 10 razy.

Tydzień temu padła mi sonda lambda więc założyłem nową (o takim samym numerze jak poprzednia) , przy tym wyczyściłem przepustnicę, ezektor, przepływomierz, wymieniłem odmę bo stara się rozsypała, wymieniłem węże podciśnienia bo już były trochę sfatygowane, do tego filtry, oleje – ot taki sobie przegląd. Jako że minął czasookres używania wtryskiwaczy wymieniłem na nowe, też takie jak miałem Magic Jet, wymieniłem filtry fazy ciekłej i lotnej, wymieniłem też wszystkie węże gazowe od reduktora do kolektora, świece, i … pomimo tych prac problem nadal jest. Do tego jeszcze odkręciłem pod reduktorem śrubę żeby spuścić wodę, ale nic tam nie było, zresztą reduktor był wymieniony w ubiegłym roku. Instalacja gazowa to DT Gas System, Reduktor Skorpion, wtryski Magic Jet z dyszą 2,4mm. Komputer gazowy ani samochodowy nie pokazują błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na benzynie jest ok??

Bo jeśli tak, to problem chyba tkwi w układzie zapłonowym. Mi szarpał na gazie podczas przyspieszania, bo cewkę miałem pękniętą. Na benzynie było ok.

Zaglądałeś do kopułki, palca??

Czujnik Halla może jeszcze podobny objaw dawać, ale wtedy na WAG-u by błąd wywaliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie jest ok. Błędów żadnych nie ma. Cewki mam zaraz na świecach razem z całym modułem, miałem go w ręce ale nic tam nie widać. Zrobiłem podczas jazdy na gazie zapis parametrów do pliku co 0,1 sekundy - i tam też jest ok. Nie wiem jak wstawić na forum ten plik. Zauważyłem jeszcze, że w momencie kiedy "to się dzieje" wykres lambdy spada na dół i nie wiem jak to rozumieć. Możesz mieć rację z tymi cewkami - tylko że nie jest to tania sprawa i zastanawiam się jak to sprawdzić na 100%.

---------- Post dopisany at 18:48 ---------- Poprzedni post napisany at 06:57 ----------

A na benzynie jest ok??

Bo jeśli tak, to problem chyba tkwi w układzie zapłonowym. Mi szarpał na gazie podczas przyspieszania, bo cewkę miałem pękniętą. Na benzynie było ok.

Zaglądałeś do kopułki, palca??

Czujnik Halla może jeszcze podobny objaw dawać, ale wtedy na WAG-u by błąd wywaliło.

No i dzięki uprzejmości kolegi mechanika przełożyłem cewki od VW 1,8 i wychodzi na to że to jednak cewki - ale cena jest porażająca. Ma ktoś jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie??!!

:eusathink:

Używka na szrocie, ale wtedy nie wiesz na jaki czas Ci to wystarczy, może być różnie.

Może to wina wtyczki, wtedy koszt nie jest duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie??!!

:eusathink:

...

A jak inaczej - wszystkie bo u mnie jest moduł nierozłączny z 2 cewkami i nie ma innej możliwości jak wymienić całość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kupiłem jeszcze jednoelektrodowe świece Denso K20TT 4604. Jaką ustawić szczelinę do LPG, bo oryginalnie jest 1,1

---------- Post dopisany 06-09-2012 at 22:19 ---------- Poprzedni post napisany 17-08-2012 at 13:24 ----------

Wymieniłem nowe cewki i dalej to samo, czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie jeszcze szukać usterki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego piszesz,że wymieniłeś cewki i dalej masz problemy a wcześniej napisałeś

"No i dzięki uprzejmości kolegi mechanika przełożyłem cewki od VW 1,8 i wychodzi na to że to jednak cewki - ale cena jest porażająca. Ma ktoś jakiś pomysł ?"

wychodzi na to,że z tymi nowymi cewkami coś nie tak

A co do świec to nie te czasy,że się regulowało szczelinę na świecy.Kupujesz do auta według katalogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem ale nie jeździłem z tym długo, to było parę kilometrów i jak na złość nic się wtedy nie działo. Teraz na nowych jeżdżę już parę dni i jak go rano zapalę i idzie na ssaniu to jest spokój, problemy zaczynają się jak auto się nagrzeje, ale nawet jak jest gorący i przekroczę prędkość 120 km/h też przestaje szarpać i zaczyna "ładnie ciągnąć"

Zastanawiam się ile z tym wspólnego ma membrana w reduktorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...