Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakiej firmy wałek rozrządu i szklanki?


stefan1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ze względu, że nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na forum na moje pytanie pozwoliłem sobie założyć nowy wątek.

Jako, że od jakiegoś czasu borykam się z ubywaniem płynu chłodniczego poprzez wyrzucanie korkiem zbiorniczka wyrównawczego przy prędkościach autostradowych wszystko opisane jest w powyższym wątku : http://a4-klub.pl/uklad-chlodzenia-158/wyrzucanie-plynu-korkiem-zbiornika-wyrownawczego-236516/

postanowiłem za radą kolegów z forum, którzy mieli podobne objawy zwalić głowicę, dać do planowania i sprawdzenia na szczelność przy okazji wymienić uszczelniacze i prowadnice zaworowe, zmienić uszczelkę pod głowicą z uszczelkami kolektora wydechowego i ssącego plus oczywiście śruby głowicy, zestawy naprawcze pompowtrysków oraz olej z filtrami i płynem chłodzącym.

Natomiast od jakiegoś czasu niepokoiło mnie buczenie (dudnienie) spod filtra powietrza myślałem, że jest to spowodowane wypadnięciem broków (zaślepek) na wałkach - osiach dźwigienek do PD. Jednak po rozebraniu wszystkiego i wyjęciu wałka rozrządu okazało się że jest mocno przytarta krzywka na trzecim cylindrze oraz znacznie wyklepany popychacz hydrauliczny (szklanka) na zaworze ssącym. Stąd moje pytanie jakiej firmy kupić wałek i komplet szklanek, żeby wyszło przyzwoicie cenowo zarówno jak jakościowo i czy przy tej okazji skupić się na jeszcze innych rzeczach?

Chcę dodać, że auto ma usunięty DPF (10 tys. km temu), oraz wymieniony kompletny rozrząd ( 20 tys. km temu ) Przebieg ori to ok. 260 tys. km

Proszę o porady. Pilne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Szklanki" na pewno INA lecz chętnie dowiem się jakiej firmy wałek rozrządu. Ja również będę musiał go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do szklanek to też tak sądziłem, że INA. Co do wałka mam większy dylemat czy jest jakaś firma godna polecenia, która produkuje zamiennik jakością przypominający ori z ASO, którego cena jest już mniej atrakcyjna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc pewnie i moc wzrośnie:) a nie myślałeś o używce z małym przebiegiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że wzrośnie ;) Piotrek myślałem ale trafić używkę w dobrym stanie po małym przebiegu to jak szukanie igły w stogu siana.

Za w miarę dobrą cenę mogę mieć wałek firmy FEBI, popychacze lepiej INA czy Ruville też są godne uwagi bo nie ukrywam że lepiej wychodzą cenowo?

Panewki wałka GLYCO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko kurcze na hurtowniach u mnie nie mają wałka ruville, orientujesz się może jaka cena za ten wałek? a szklanki mogą być ruville czy lepiej ina bo słyszałem, że podobne są jakościowo? Nie to, że chcę dziadować na aucie ale jak podliczyłem ile będzie mnie to wszystko kosztowało to zaczyna powoli mnie przerażać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko kurcze na hurtowniach u mnie nie mają wałka ruville, orientujesz się może jaka cena za ten wałek? a szklanki mogą być ruville czy lepiej ina bo słyszałem, że podobne są jakościowo? Nie to, że chcę dziadować na aucie ale jak podliczyłem ile będzie mnie to wszystko kosztowało to zaczyna powoli mnie przerażać.

Jak planujesz autem jeździć dłużej to szklanki kup oryginalne niekoniecznie w ASO, oryginały ściągane z Niemiec można też dostać u tego sprzedawcy GETem: Czci samochodowe - Volkswagen, Audi, Mercedes, Seat, Skoda, BMW, Honda, Ford, Jaguar. Warto zainwestować w ten element gdyż musi być wykonany w odpowiedniej tolerancji pasowania i poddany odpowiedniej obróbce cieplnej co jest ważne dla trwałości tych elementów podczas eksploatacji. Nie łódź się, że szklanki INA dostępne w okazyjnych cenach na rynku części to ta sama jakość co oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtekce numer wałka, który podałeś pasuje do AVF, AWX i innych bez DPF, a w BPW jest to wersja z filtrem i walek jest inny.

Szklanki INA juz zamowione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtekce numer wałka, który podałeś pasuje do AVF, AWX i innych bez DPF, a w BPW jest to wersja z filtrem i walek jest inny.

Szklanki INA juz zamowione.

Ale ty dpf masz wywalony to poco ci wałek pod dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stefan1986 zamontowałeś nowe szklanki i stary wałek :eusathink: . Szkoda ich jak masz wałek do wymiany.

---------- Post dopisany at 17:09 ---------- Poprzedni post napisany at 16:52 ----------

Czyli już wiemy, że:

-wałek rozrządu RUVILLE nr to 215404

-szklanki INA

-panewki GLYCO

Jakie uszczelnienia będą jeszcze potrzebne? Jeszcze jedno gdzie najlepiej kupić wałek rozrządu i szklanki? W poprzedniej A4 B5 AFN wymieniałem przy okazji wymiany rozrządu szklanki na INA kupione w sklepie motoryzacyjnym i trochę była lipa. Przy odpaleniu na zimnym przez kilka sek było je słychać, później już wszystko ok. Jestem tego zdania co rikardo na pierwszy montaż idą znacznie lepsze jakościowo szklanki niż później do sklepów.

---------- Post dopisany at 17:24 ---------- Poprzedni post napisany at 17:09 ----------

Tak wygląda mój wałek:

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtekce numer wałka, który podałeś pasuje do AVF, AWX i innych bez DPF, a w BPW jest to wersja z filtrem i walek jest inny.

Szklanki INA juz zamowione.

Ale ty dpf masz wywalony to poco ci wałek pod dpf

Zgadza się nie mam DPF ,ale nie wiem jak znowu w głowicy będzie pasował inny, zresztą już nieważne.

Szklanki INA 420 0209 10, Panewki GLYCO, co do wałka to zamówiłem ten FEBI odpowiednik oryginału z końcówką AH tylko numeru nie pamiętam bo wyszedł całkiem dobrze cenowo po rabacie, a kolega ma też założony tej firmy i 3 rok śmiga najechane ma już ponad 70 tysięcy km. i nic się nie dzieje z wałkiem, bo niedawno miał oględziny przy okazji wymiany PD.

Wszystkie części będę miał jutro, natomiast montaż w środę jak głowica wróci z obróbki.

---------- Post dopisany at 17:40 ---------- Poprzedni post napisany at 17:36 ----------

Pretor jutro wrzucę zdjęcia swojego starego wałka i szklanek bo leżą rozmontowane u mechanika na stole ale u mnie krzywka na jednym z cylindrów była tak wyj....., że chyba z 5 mm brakowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałek jak co to RUVILLE nr to 215404

ten też pasuje ,akurat loce w moim wozie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałek jak co to RUVILLE nr to 215404

ten też pasuje ,akurat loce w moim wozie

Ok w takim razie zwracam honor bo myślałem, że głowice aut bez dpf różnią się jeszcze czymś dodatkowo od naszych niż tylko wałkiem.

długo już masz ten wałek zamontowany? Bo ciekaw jestem jak zamienniki znoszą próbę czasu i przebiegu w stosunku do ori, lecz w moim przypadku wyłożyć 2 koła za wałek z ASO, przy tym co dodatkowo teraz wymieniam w aucie chyba by mnie zrujnowało ;)

---------- Post dopisany at 17:57 ---------- Poprzedni post napisany at 17:55 ----------

OK. Jestem ciekaw jak to wygląda u Ciebie.

obiecuję jutro wkleić fotki ale naprawdę wygląda to nieciekawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej ma chyba Ruville z tego co pamiętam :wink: .

---------- Post dopisany at 18:05 ---------- Poprzedni post napisany at 18:03 ----------

U mnie nie było żadnych objawów, sprawdziłem tak z ciekawości bo szukałem przyczyny czemu mi mało koników po chipie wyszło, a w serii było 144KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ta sama przyczyna, w serii 146,5 KM a po chipie zaledwie 165,5 KM ( wykres w odpowiednim dziale), jedynie ostatnio buczenie z okolic filtra ( myślałem, że spowodowane wypadnięciem zaślepek - słynne broki, i się nie myliłem brakowało jednego leżał sobie w otworze, w którym znajdowała się śruba głowicy), jednak po głębszych oględzinach okazało się, że wałek wraz ze szklanką (pod tą wytartą krzywką) nadaje się na śmietnik. Mam nadzieję, że po naprawie moc się poprawi i z ciekawości podskoczę jeszcze raz na hamownię do Rogala, żeby sprawdzić kreski :)

---------- Post dopisany 21-08-2012 at 15:13 ---------- Poprzedni post napisany 20-08-2012 at 18:46 ----------

tak jak obiecałem wróciłem od mechanika i wrzucam właśnie fotki wałka i szklanek. Sorki za jakość zdjęć ale robione były telefonem.

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek nie wygląda za ciekawie :kwasny: . Szczególnie ta jedna krzywka i szklanka. Jeśli program był robiony na takim wałku to po wymianie pewnie KM trochę przybędzie :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...