Grzesiek7912 Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Witam. Na tapecie A4 B8 2.0 TFSI 180 KM - 140 tys. przelatane W garażu za rurą wydechową zauważyłem zabrudzoną podłogę jakąś ciemną (czarną) substancją. Postanowiłem odpalić maszyne i popatrzeć trochę w tą rurę - po przygazowaniu leciał z niej olej (chyba). To by zresztą tłumaczyło spore ubytki oleju (częste dolewki) ale nie mierzyłem dokładnie. Może z 1 litr na 2 tyś. km. Sam fakt natomiast że rura wydechowa pluje olejem chyba normalny jednak nie jest. Odkręciłem również korek wlewu oleju na włączonym silniku i stwierdziłem duże podciśnienie w silniku - ciężko było podnieść ten korek, a jak już się udało to było takie ładne psssssst czyli zassanie powietrza. No i silnik jakby się dławić zaczął. Na forum nie znalazłem zbyt wiele informacji o TFSI dlatego zaczynam temat. Narazie tylko tyle sprawdziłem i jedyne co mi do głowy przychodzi jeśli chodzi o plucie olejem to turbina. Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi, albo zaprzeczenie/potwierdzenie podobnych zjawisk w Waszych TFSI. POZDRAWIAM.
darkle Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Te silniki np: CDNC niestety lubią olej. Na gwarancji w serwisie wymieniają tłoki z pierścieniami i to jedyny skuteczny sposób naprawy.
Grzesiek7912 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Wiem że te silniki lubią olej i wiedziałem to zanim zdecydowałem się kupić samochód. Nie to jednak jest problemem, że wciąga olej (chociaż takie ilości jak u mnie to jednak troche jest) ale głównie to że wywala olej przez rurę wydechową. I moje pytanie brzmi czy taki sposób ubywania oleju (przez wydech) jest normalny w tych silnikach ?
griga-st Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 I moje pytanie brzmi czy taki sposób ubywania oleju (przez wydech) jest normalny w tych silnikach 2x NIE:wink: Choć głupio stać przy nowym dieslu w którym są czyste rurki, a w benzynie okopcone:facepalm: Obie(CDNC) potrzebują ok. litra oliwy na 6/7tys:doh:
darkle Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 W sumie skoro pluje olejem w wydech to faktycznie trzeba zacząć od sprawdzenia turbo, bo raczej mało prawdopodobne są walnięte uszczelniacze na zaworach wydechowych
grzes1150 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Jeśli by to było przez uszczelniacze, pierścionki lub nawet tłoki to by olej dostawał się do komory spalania i z wydechu szedł by tylko biały dym. Obstawiam turbo
SebolA4 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Jeśli by to było przez uszczelniacze, pierścionki lub nawet tłoki to by olej dostawał się do komory spalania i z wydechu szedł by tylko biały dym. Obstawiam turbo Dokładnie olej plus wysoka temp. = kupa białego dymu.Też obstawiam suszarkę.
Grzesiek7912 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Dzisiaj co-nieco w mojej kwestii sie wyjaśniło. Coprawda dalej nie mam pewności że czasami (tuż po rozruchu silnika) z rury nie leci olej ale ...... Dzisiaj przejechałem tak z 50 km. nieźle pałując samochód i po zatrzymaniu nie gasiłem go żeby poobserwować wydech - nic nie leciało nawet jak na luzie pogazowałem. Czyli wygląda na to że się dobrze rozgrzał (wydech też) i nie zbierała się w nim woda, którą mogłem wcześniej po zmieszaniu z sadzą pomylić z olejem właśnie. A tuż przed wyruszeniem na przejażdzkę oczywiście wydech pluł ale dzisiaj ciecz była bardziej podobna do brudnej wody. Jeszcze trochę to poobserwuję ale chyba to był fałszywy alarm - mam nadzieję.
darkle Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Jak bierze 0,5l/1000km to oczywiste że wydech jest pełen sadzy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się