Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Światła do jazdy dziennej.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

MI sie nie podobaly te paski, wiec wywalilem halogeny (na 3 lata uzytkowania nigdy jeszcze ich nie uzylem) i kupilem okragle dzienne, wstawilem je w miejsce halogenow...tak ze praktycznie w wygladzie zewnetrzym nic sie nie zmienilo.

Opublikowano

"ja tam pociągNolem kable pod kiera i mam osobny włącznik jeszcze do tego."

Ciekawi mnie czy masz możliwość jazdy na dziennych i innych światłach? Parę razy widziałem auta jadące na dziennych i mijania. Przepis jest jednoznaczny albo dzienne albo postojowe lub inne.

Opublikowano
minus mozesz wziasc z lampy (brazowy kabel) i plus od postojowki tez z lampy ale nie pamietam jaki kolor.....

u mnie w a4 b6 plus z postojowki to kabel o kolorze żółto-fioletowym.

Opublikowano
"ja tam pociągNolem kable pod kiera i mam osobny włącznik jeszcze do tego."

Ciekawi mnie czy masz możliwość jazdy na dziennych i innych światłach? Parę razy widziałem auta jadące na dziennych i mijania. Przepis jest jednoznaczny albo dzienne albo postojowe lub inne.

kolego jak włączan postój to automatycznie gasna dzienne:) mam założony przekaźnik chyba nr 561. A dodatkowy włącznik mam po to Aby jak przekręce kluczyk nie świeciłymi cały czas.

---------- Post dopisany at 20:22 ---------- Poprzedni post napisany at 20:20 ----------

zresztą widać dużo takich aut wieczorem co jeździ na dziennych i mijania. Jak złapia misiaczki to dowód leci i ok 2stów mandatu:)

Opublikowano

Cieszę się, że nie jesteś jednym z wielu którzy montują ledy bez znajomości przepisów prawa.:oklasky:

Opublikowano

Oto moje światełka do jazdy dziennej:

2012_09_15_228.jpg

<br /><br />

Na żywo jest dużo lepszy efekt:

2012_09_15_229.jpg

<br /><br />

Nie wiem co mam zrobić aby zdjęcia były duże podczas otwierania, niby zmieniam rozmiar na maxa, ale to nic nie daje

Opublikowano

Witam,

mam taki problem ze swiatlami do jazdy dziennej.

Gdy jest dzien badz szarowka:

- przelacznik na OFF - swieca ledy do jazdy dziennej

- przelacznik na AUTO (czujnik zmierzchu) - w dzien swieca sie tylko ledy; gdy jest szarowka zapalaja sie swiatla mijania a ledy gasna

- przelacznik na swiatla mijania - swieca sie tylko swiatla mijania

no i niby wszystko gites, ale...

Gdy jest noc, badz stoje w ciemnym garazu to:

- przelacznik na OFF - swieca ledy do jazdy dziennej

- przelacznik na AUTO (czujnik zmierzchu) - zapalaja sie swiatla mijania a ledy swieca slabym swiatlem

- przelacznik na swiatla mijania - swieca sie swiatla mijania oraz ledy swieca slabym swiatlem

Pytanie do ekspertow - slad to swiecenie ledow slabym swiatlem, ale tylko gdy jest bardzo ciemno, czyli noc, badz ciemny garaz??

Z gory dzieki za info :)

markas83

Opublikowano

Do markas83

Może się zdarzyć, że nie dostaniesz tu odpowiedzi dlatego że wątek jest pt "[ALL B5] Światła do jazdy dziennej."

A B7 to "trochę" inna bajka.

Opublikowano

Światła do jazdy dziennej muszą być barwy białej, powinny się włączać automatycznie po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu), ale powinny się również automatycznie wyłączać po włączeniu świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych. Ponadto światła te muszą być na wysokości co najmniej 250 mm od ziemi, ale nie wyżej niż 1500 mm, maksymalnie 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, a wzajemna odległość między nimi nie może być mniejsza niż 600 mm.

Wskazane wcześniej rozporządzenie zmieniło obowiązujące w Polsce przepisy, dostosowując je do europejskich norm prawnych. Dodatkowo zaznaczono również, że w samochodach zarejestrowanych po raz pierwszy do końca 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Chodzi o to, by nie trzeba było dokonywać przeróbek i modyfikacji instalacji w samochodach, w których założono światła do jazdy dziennej według wcześniej obowiązujących w Polsce przepisów prawa.

Obowiązujący w chwili obecnej stan prawny dopuszcza stosowanie instalowanie w pojazdach urządzeń, których źródłem światła są diody LED. Warunkiem koniecznym jest oczywiście pozyskanie przez producenta lub importera właściwych dokumentów homologacji. Konieczne jest zatem, aby takie urządzenie posiadało homologację o wyróżniku „E” wraz z wyróżnikiem cyfrowym państwa, które homologacje nadało. Każdorazowe przerobienie przez użytkownika, bądź to źródła światła, bądź to innych elementów optycznych, natychmiast pozbawia urządzenia homologacji, a co za tym idzie zabrania instalowania w pojeździe.

Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej wymogło na ustawodawcach dostosowanie przepisów obowiązujących w całej wspólnocie. Dyrektywa komisji wskazuje, że światła do jazdy dziennej, oprócz oczywiście homologacji „E” powinny być zaopatrzone w wyróżnik o symbolu „RL”.

"ja tam pociągNolem kable pod kiera i mam osobny włącznik jeszcze do tego."

Ciekawi mnie czy masz możliwość jazdy na dziennych i innych światłach? Parę razy widziałem auta jadące na dziennych i mijania. Przepis jest jednoznaczny albo dzienne albo postojowe lub inne.

kolego jak włączan postój to automatycznie gasna dzienne:) mam założony przekaźnik chyba nr 561. A dodatkowy włącznik mam po to Aby jak przekręce kluczyk nie świeciłymi cały czas.

---------- Post dopisany at 20:22 ---------- Poprzedni post napisany at 20:20 ----------

zresztą widać dużo takich aut wieczorem co jeździ na dziennych i mijania. Jak złapia misiaczki to dowód leci i ok 2stów mandatu:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...