Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciągły problem z odpalaniem na zimnym silniku - Film i objawy - Reset ECU ? Jak?


darek995

Rekomendowane odpowiedzi

Tak wiem że niektórzy zapominają jeździć na PB ale nie ja bo regularnie go przepalam ( w trasach, dojazdach do pracy, lub podstawianiem sie pod tył kogoś ) ostatnio nawet jednorazowo dla zaspokojenia sumienia zrobiłem 200km na PB i nic to samo żadnej poprawy ..

Ostatnio zmieniłem świece i tez nic, tylko zrobiło sie jeszcze inaczej - czasem na zimnym silniku auto zapali za drugim razem normalnie a czasem ni hu hu na PB tylko na gazie 2-3 sekundy i potem zgaszę odpalę na PB i normalnie jak nigdy. Nie wiem co już z tym autem. Na Pb ciągnie jak głupie nawet lekko lepiej niz na LPG nie wiem, silnik raczej zdrowy chodzi na 10w40 motula i na 10tys. trzeba dolac ok. 0,7L oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy tekst był do ogółu , a nie tylko do Ciebie .

Auto ma już swoje lata, wtryskiwaczy raczej nikt nie wymienia bez przyczyny , więc jest duże prawdopodobieństwo że masz jeszcze orginały, paliwo w naszym kraju też jest nieciekawe , więc jeżdżąc nawet na samym PB potrafią się zapiec. Dzisiaj w swoim czyściłem bo też mi kulał na jeden cylinder na zimnym, poszły do myjki na kilka minut i jak ręką odjął ,korekty na lambdzie się zmniejszyły , ogólnie silnik lepiej pracuje . Polecam wszystkim , na pewno im nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myjka ultradźwiękowa i preparat do czyszczenia układu paliwowego. Wtryskiwacze zimne kleja się i nie otwierają, dostaną temp. i działają jak sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie! wybralem ten temat bo potrzebuje pomocy. Moj samochod to Audi A4 w benzynie, motor 1.6.

Problem... - Odpalam auto a Ono odrazu gasnie... MOwili mi, ze to moze byc przyczyna innego korka do wlewu paliwa, ze korek nie ma wlotu powietrza i nie moze zassac paliwa, wiec ja zrobilem otwory dwa w tym korku i niestety ale dalej mam ten sam problem. Jak uwazacie? jaka moze byc przyczyna tego denerwujacego gasniecia? prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zorientuje sie w temacie i będę dawał info co i jak, na razie nie mam jak do auta zajrzeć bo nie ma czasu, ale gdzieś za tydzień usiądę z moim mechanikiem i przepatrzymy wszystko wtryski, pompkę, filtry gaz itp. Bo niestety ale muszę to zrobić do zimy i będę pierwszym co dopnie ten temat w a4 2.6 lub innych co nie odpalają.

Jakby miał ktoś jakiś pomysł to zapraszam, może jeszcze zakręcę gaz na dobre i zobaczymy.

A kolega JAHUS załóż nowy temat to nie boli wtedy dostaniesz więcej odpowiedzi.

---------- Post dopisany 23-10-2012 at 08:38 ---------- Poprzedni post napisany 25-09-2012 at 23:14 ----------

Dopiero miałem czas posprawdzac auto bo nie było chwili. Gaz rozszczelniony(upuszczone ciśnienie) - na listwach i na podciśnieniu na noc i odłączony i dalej nic, czyli gaz nie jest problemem...

Wtryski wyjęte i dają ładną mgiełkę, ciśnienie też raczej jest bo aż się listwa podnosi, pompka przy odpalaniu chodzi - słychać ją zarówno na zimnym i ciepłym, silnik ciągnie na benzynie nie szarpie równo chodzi.

Ale.... auto dalej nie odpala na zimnym silniku gdy temp. jest ok.14-15 'C już pali jakoś idąc tym tropem podałem z bratem paliwo do kolektora przez zaworek podciśnienia od gazu i co ? Auto odpala od razu za strzałem.

Pytanie teraz bo obstawiam sterowanie jak przywrócić sterownik silnika do ustawień fabrycznych? a jeśli nie to komp do wymiany będzie bo nawet jeżdżenie na benzynie nic nie daje- pieniędzy na benzynę nie mam już sił wydawać.

---------- Post dopisany 27-10-2012 at 23:30 ---------- Poprzedni post napisany 23-10-2012 at 08:38 ----------

pomoże ktoś ?? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie to wtryski od Pb, na zimnym dają ciała i jest kupa, będę niedługo robił głowice (mam trochę wytarte wałki rozrządu) i wtedy wymienię wtyski i zobaczymy. Na zimnym wtryskuję 1-2 ml paliwa w dolot i odpala za 1 razem...

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi A4 B5 2,6 ABC z fabrycznym gazem, przebieg 380 000, wymieniłem czujnik temp., świce i przewody ale problem pozostaje. Jestem na 90% pewien, że jest zbyt mała dawka paliwa na zimnym starcie, albo to ustawienie kompa albo wtryski. Ponieważ mam już gotowe głowice to jak je zmienie to wymienię wtryski. teraz może być tez kwestia wałków, na zimnym silniku może miec pootwierane zawory..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie ten problem dotyczy też Mnie, na zimnym silniku mam kłopot z zapaleniem odpala za 2 - czasami 8 razem ale nigdy za pierwszym, jeśli już odpali to to przez pierwsze 200metrów się dławi, potem wszytsko jest wporządku. wtryski ładnie rozpylają paliwo na ciepłym,sprawdziłem ciśnienie -wartośc książkowa, iskra jest, wszystkie czujniki sprawdzone , auto diagnozowane KTS-em i vag-comem zero błedów, reset ecu, odłanczana klema,odłanczane lpg,wymieniona pompa paliwa i filtr paliwa i wciąż brak rezultatów. Cyklicznie co roku mam kłopot z odpalaniem ale zawsze sobie radziłem wtedy wymieniałem czujnik temperatury,hall,pompa,czujnik położenia wału, diagnoza była szybka a naprawa nie kosztowna. Ale teraz już nie mam pomysłów.Jeśli odkryje co było przyczyną to dam znać.

---------- Post dopisany at 21:28 ---------- Poprzedni post napisany at 21:05 ----------

apropo pytania jak przeprowadzić reset ECU polecam program VAG-COM 311-2 wchodzisz w sterownik silnika naciskasz adaptacje wchodzisz w kanał 00 i naciskasz odczyt następnie save. kanał 00 i 01 są niezablokowane w kanale 01 możesz zwiekszyc/zmniejszyc obroty biegu jałowego a w kanale 6 bądz 7 zwiekszyc dawke pb podczas rozruchu. Narazie dzięki temu kanałowi odpalam. Gdy wróce do ustawień fabrycznych dalej mam ten problem z odpalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz gaz kolego? może to wina ECU? może takie objawy są że padają bo dzieje się tak tylko w tych starszych rocznikach a ABC i w ADR (1.8).

Nie wiem ale dla mnie to jest śmieszne bo problem jest poruszany nie tylko na tym forum ale na milionie innych i nikt nie wie co to jest. A może to zużycie silnika ? tylko czemu zapala po odpaleniu na LPG ? Objawów zużycia nie mam bo nie pali mi oleju.. a silnik ładnie ochoczo ciągnie do przodu.

A i jeszcze pytanie do kolegi marek85pl gdy podniesiesz dawkę PB na rozruchu to ma to wpływ na zużycie benzyny podczas jazdy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80 b4 ABC posiadam od 7 lat,auto odpalało jak za dotknięciem czarodziejskiej różdźki, 2 lata temu montowałem sam sekwencje,problem z paleniem posiadam od około 5 miesięcy.Kolorystyke przewodów oraz wartości poszcególnych czujników znam na pamięć.Mam mase części do przekładania podmieniałem nawet 2 ecu.Nic nie przyniosło rezultatów..Miernik ciśnienia paliwa mam wpięty w układ.Mało tego ostatnio jestem po swapie 2.6 do B2 i tam ten problem też występuje.Jestem w stałym kontakcie z naprawde kumatymi chłopakami z rosji i oni też nie mogą znależć przyczyny.Umnie po części pomogło zwiekszenie dawki rozruchu i zamontowanie webesto BW-50.Jeśli chodzi o vagowanie polecam wpisać w google ''Kompedium wiedzy audi 2.6'' treść jest zamieszczona na forum audi 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czyli wychodzi na o że każdy ma problem kto ma w tym silniku LPG, a wtryski kolega zmieniał od samochodu co nie widział gazu?? Co może być przyczyna to ja już nie wiem.

Forum a80 znam bardzo dobrze bo miałem 90tke i cały czas jestem tam bywalcem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wasnie ja mam wtrzski od 2+giego silnika, będę zmieniał głowice bo mi jeden zawór stuka. Gość od głowic mówił, że w tych silnikach mocno wypala gniazda zaworowe po gazie, nowe głowice chodziły bez gazu, wszystko powymieniane, wtryski wymienię w piątek i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to czekam na info od Ciebie może razem w kilka osób rozwikłamy zagadkę wszystkich posiadaczy audi z silnikiem abc. A masz może zdjęcie starych głowic? bo jestem ciekaw jak wygladaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...