Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciągły problem z odpalaniem na zimnym silniku - Film i objawy - Reset ECU ? Jak?


darek995

Rekomendowane odpowiedzi

dam znać. Jeżdżę na starych, a ponieważ mam 2-gi silnik, to głowice leżą przygotowane, robiłem rozrząd i wiem, że wałki mam mocno wytarte, wymieniłem wtedy popychacze, ale zawór dalej stuka. Jeżeli wałki są wyrobione, gniazda powypalana, wtryskiwacze zasyfione bo jeździ się głównie na gazie, to efekt może być taki, że z odpalaniem będzie problem (logicznie patrząc). Ja mam najechane 380 000 tyś na gazie. Jeśli wymienię wtryski i będzie o.K. no to wiadomo, ale jeśli problem zostanie, to w przyszłym tygodniu wymienię głowice i wtedy się zobaczy. Może wtedy założę kolektor bez gazu i zobaczę jak będzie. Ten silnik jest bardzo prostą konstrukcją, mało w nim elektroniki, jeśli mechanicznie jest o.k. i komp jest ustawiony prawidłowo - to nie ma szans nie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będe poruszał kwesti szkodliwości /nieszkodliwości gazu, bo zaraz rozpęta się dyskusja, ale w rodzinie mam 2.8 AAH które ma już nalatane 570tyś bez ściagania głowic z czego ostatnie 211 tyś na lpg. A mechanicy często znajduja wymówke co jest przyczyna nie domagania zamiast znależć usterke i dopiero potem gdybać.Aha wtryskiwacze możecie sobie zmieniać to i tak nic nieda -wiem z autopsji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja mam silnik z 97 roku i na gazie mam zrobione moze lacznie z 30 tys. km nie wiecej gaz w aucie jest niecale 2 lata. I tak jak pisalem nie pali z benzyny a po zapaleniu na gazie nawet 10sek odpala na pb. A po podaniu benzyny pali jak zloto, silnik nie bierze oleju na polsyntetyku.

---------- Post dopisany 05-11-2012 at 14:08 ---------- Poprzedni post napisany 03-11-2012 at 23:47 ----------

I co Gr wiesz już coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski zmieniłem, miałem drugi komplet z innego silnika 2,6 - jeżdżone tylko na Pb. To co wyjąłem z mojego silnika, ciężko nazwać wtryskami, tam gdzie powinno być czyściutko i podawać wahę było coś w rodzaju osadu rdzawo-kamiennego i malutki otworek. Porobię zdjęcia i zapodam. Po zmianie wtrysków jest lepiej - 2-gi dzień i pali lepiej, za 1-2 razem. Myślę, że jeśli podobnie wyglądają gniazda zaworowe to tam musi być niezły syf... Pojeżdżę do weekendu i podepnę kompa. Myślę, że zmiana wtrysków nie zaszkodzi a zdecydowanie pomoże. Moje odczucie - zdecydowanie jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz wyjmij te wtryski wyczyść je porządnie zamontuj na nowych oringach , zrób reset ECU i będzie palił na dotyk. Robię tak w większości starych aut i nigdy nie miałem problemu z zapalaniem,silników 2,6 i 2,8 zjeździłem kilka.

Pozdrawiam.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A weź teraz nie jeździj na LPG i parę dni na PB zobacz czy będzie różnica jeszcze większa. U mnie wczoraj też za pierwszym zarem zapalił a dziś rano gorzej, objawy nasilają się gdy jest zimniej ale to chodzi o dawkę na 100%.

Tak też zrobię z tymi wtryskami że wymienia ale rozbierałem swoje wtryski i niestety wyglądały na czyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wtryskiwacza nie jesteście w stanie sprawdzić na oko , tylko pomiar na wydatek da jasność sytuacji , do puki nie zweryfikujecie jednego z głównych elementów w układzie zasilania to możecie gdybać jeszcze długo, można sprawdzić jeszcze oporność cewki , niestety nie pamiętam.

Jeżdżenie na benzynie nie naprawi zapieczonych wtryskiwaczy,tylko myjka + płukanie w preparacie do czyszczenia układów zasilania.

Pozdrawiam:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie mam problem z kupieniem nowych oringów. Szukałem z hurtowni moto i nie mają. Mam zamiar podjechać do hurtowni z uszczelniaczami itp. Czy one musza mieć jakieś super parametry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok to jakąś wiedzę już mamy, a czy wtryski z 2.8 ack (itp.) podejda ? bo chyba z 2.8ahh sa takie same, a ja bym był skłonny ku tych pierwszych. Zakładał już ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojeździłem 3-4 dni z wymienionymi wtyskiwaczami. Zasadniczo jest lepiej. Ponieważ będę za 2 tygodnie zrzucał głowicę to nie chce mi się teraz więcej kombinować. Ale plan jest taki, że jak zmienię głowice to wsadzę wyczyszczone wtryski z nowymi oringami i wszystko poustawiam. Myślę, że zdecydowanie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziwna sprawa... auto odpala jak złoto za 1szym razem. Jak ? Hmm.. skończyło mi sie paliwo a jadąc obok stacji (nie w Turku) zatankowałem 1/4 PB i LPG.. co się okazało auto odpala teraz nawet przy -1. Czy to była by wina benzyny? czy może teraz zimniej jest i dłużej trzeba jechać by auto na lpg się przerzuciło? Wiem że od tamtego momentu jest normalnie.

---------- Post dopisany 15-11-2012 at 20:20 ---------- Poprzedni post napisany 14-11-2012 at 15:28

wie ktoś co to może być i dlaczego? zobaczymy jak długo to będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...