Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciągły problem z odpalaniem na zimnym silniku - Film i objawy - Reset ECU ? Jak?


darek995

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

moja a4 b5 ma ciągły problem z odpalaniem na zimnym silniku z benzyny, z gazu pali od strzała. Vag - 0 błędów, ostatnio wyciąłem katy bo okazało się że pod jednej stronie był pełny a po drugiej nie było i był wypukany ale nic nie dało. Na filmiku przepalony tłumik końcowy :)

Nie wiem co już robić komp resetowany i nic. Czyżby to ciśnienie paliwa? raz udało mi sie odpalić od razu jak kilka razy pokręciłem rozrusznikiem pod rząd.

Spalanie jest w normie miasto 14-15 - trasa 10L auto quattro - LPG, na benzynie nie parzyłem ale chyba coś szybko schodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem identyko, a bywało że wcale nie chciał zapalić

wymieniłem 2 razy pompę paliwa, czujnik temperatury silnika i nadal było to samo potem padł mi aku po wymianie jak ręką odjął

w sumie to nie wiem co było ;/

zacznij od zmierzenia ciśnienia paliwa,

proponuję też na próbę odpiąć aku odłączyć gaz pojeździć cały dzień na benzynie niech postoi przez noc i wtedy zobaczyć co się będzie działo rano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to aku był przyczyną? nie wiem sam znajomy mówi że to nie ciśnienie paliwa bo by przerywał ale zrobię tak jak mówisz jakiś aku załatwię dobry i będę jeździł na benzynie i zobaczymy co będzie. A temp silnika widać chyba w logach VAG czyż nie? to łatwo ocenić czy sprawny?

a teraz odpala Ci normalnie? nawet gdy jest zimno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie podczas rozruchu spadało napięcie, ale jak mierzyłem ciśnienie paliwa to bez problemu dobijało do 4 barów

widać w której tam grupie ale nie pamiętam, ja wymieniałem w ciemno bo moja auto się broni od vaga częsta przypadłość taki paskudny typ sterownika

teraz nie mam problemu jak na razie odpukać

a dlaczego tak ci opada wskazówka paliwa podczas odpalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie aku jest 70Ah ale chyba już słaby bo jak naładuje to lepiej kreci, narazie jeżdżę na benzynie zobaczymy jak będzie, ale macie racje wskazówka spada od paliwa tak jakby silnik w momencie aku doprowadzał do tego ze traci moc rozruchu. Może tu tkwi przyczyna, tylko nawet nie mam jak podłączyc innego bo nie mam takiego dużego, a jak sie odłączy aku to potem wariują obroty trzeba ustawiać.

P.S

A u was ta wskazówka spada od paliwa?? u mnie VAG zapina auto aż miło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A świece sprawdzałeś nie sądzę żeby tu była wina akumulatora (a raczej jestem na 90 % pewien) spróbuj zakręcić lpg na butli wypal gaz i pojeździj troszkę na benzynie i wtedy zobacz co się będzie działo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełóż od kogoś akumulator tylko naładowany nie musi być też bardzo duży i zobacz jak to będzie ale moim zdaniem to nie akumulator bo jak silnik już zakręci to prąd idzie z alternatora nie z akumulatora :) Jak to nie pomoże to pojeździj na benzynie może to pomoże zrób na benzynie ze 100 km i zobacz co się bedzie działo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełóż od kogoś akumulator tylko naładowany nie musi być też bardzo duży i zobacz jak to będzie ale moim zdaniem to nie akumulator bo jak silnik już zakręci to prąd idzie z alternatora nie z akumulatora :) Jak to nie pomoże to pojeździj na benzynie może to pomoże zrób na benzynie ze 100 km i zobacz co się bedzie działo :)

co masz na myśli,że jak silnik zakręci (rozrusznikiem czy praca na biegu jałowym) bo to zasadnicza różnica:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeździłem na benzynie i nawet brat wychwycił to że ktoś poprzednio podpiął źle wtryski benzynowe odwrotnie niż powinny być, teraz nie rzuca silnikiem przy zmianie na LPG. Problem z odpalaniem tez jest ale nie juz tak duży jest lepiej ale nie normalnie bo i tak potrzebuje chwili na to by dojść do siebie...

Świec nie sprawdzałem ale zrobię to może to też wina i akumulatora jak narazie nie mam od kogo przełożyć ale wiem że jest słaby bo w zime na postoju co 3 godziny szedłem odpalać bo później to by ni chu chu.. a z tego co wiem to chyba alternator od 700 - 800 obr/min podaje napicie czyż nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś z pradem jest nie tak patrząć na ta wskazowke paliwa przy kreceniu rozrusznikiem .. mysle ze pompa paliwa jest ok bo gdyby cos z nia bylo to by się to dzialo na cieplym i zimnym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wymieniłem akumulator (Centra Futura 72Ah/ 710A) i zrobiłem od nowa reset mapy gazowej i pojeździłem na benzynie. I już wskazówki nie przygasają ani nie opadają na dół przy kręceniu rozrusznikiem, auto jakby pali lepiej ale i tak ma problem, trzeba z 2-3 razy pokręcić by zapaliło normalnie.

Świece? Filtr paliwa ? mam MAAN'a w bagażniku i wożę go od pół roku nie ma kiedy wymienić.

---------- Post dopisany 17-09-2012 at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany 11-09-2012 at 15:51 ----------

Panowie od razu wybaczcie ze post pod postem, ale jestem bezradny wymieniłem świece i dalej nic (beru ultra x 4 elektrody), teraz gdy przyszły chłodniejsze dni 11-16'C to auto na benzynie nie do odpalenia, tylko z awaryjnego startu gazu gdzie po kilkunastu sekundach gaszę i auto zapala na benzynie normalnie,dodam jeszcze że Czujniki temperatury silnika i powietrza są ok bo patrzyłem VAGiem i nawet je wykręcałem, a sam VAG zero błędów. Jedynie co to przy odpaleniu nieudanym z benzyny czuć lekki jej zapach ale to nie wiem czy nie od tego że nie mam kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem... i wydaje mi się, że są 3 rozwiązania:

- zbyt mała dawka paliwa zadana na rozruch

- zły kąt wyprzedzenia zapłonu

- źle dograny czas wtrysku i kąt zapłonu

U mnie jest tak, że jak wtrysnę parę kropel paliwa do dolotu powietrza to odpala bez problemu. Jak zakręci 2 razy to dalej idzie bez problemu. Da się odczytać wyprzedzenie zapłonu i dawkę paliwa na VAGu. Musze się temu poprzyglądać.

U mnie też czujnik temp, świece, kable aku i ciśnienie paliwa jest O.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki powinien być ten kąt ? To zobaczę jaki u mnie jest i w jakim jest bloku?

Tylko dziwne że jak się odpali choć na moment to już pali normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że masz sekwencje ? Jeździsz pewnie głównie na gazie ? to proponuje wyczyścić wtryskiwacze Pb , zapieczone i licho dają na zimnym silniku , to samo robiłem u znajomego ostatnio i auto chodzi jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem, z tym ze umnie doszlo juz do tego ze benzynie wogole nie szlo jechac, mulil strasznie, dodanie gazu powodowalo dlawienie, spadek obrotow, wczoraj poprzeciagalem na kazdym biegu i jakby auto lepiej chodzilo, moze to wtryski sa zalepione???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...