emarsky Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Witam, Odłożyłem trochę pieniędzy i chciałbym odmulić swoją A4, stąd mam parę pytań. Ogólnie sprawa z Autem wygląda tak: - Audi mam od 4 miesięcy, po kupnie auto prowadziło się idealnie, miało "kopa", nie zamulało i ładnie rozkręcało się w trasie. Teraz niestety auto jest zamulone ( nie zawsze, czasami po jednym dniu chodzi normalnie ), ma problem z przyśpieszeniem oraz osiągnięciem prędkości przekraczającej 150 KM/h. Podejrzewam, że mój styl jazdy (zamulony), zmiana biegów przy 2tyś/obr. i ogólnie jazda na niskich obrotach do tego doprowadziły. 1) Turbina - podejrzewam ( po wcześniejszych konsultacjach na forum ), że mam zawalone łopatki. Raczej nie brać się samemu za czyszczenie? Do jakiego zakładu oddać i jaki jest mniej więcej koszt czyszczenia/regeneracji turbiny? 2) N75 - Lepiej jest kupić nowy (140-200 PLN) czy wyczyścić samemu? Potrzebny jest po odłączeniu/podłączeniu komputer? Jakieś błędy nie wyskoczą? 3) EGR - Tak samo jak ptk. 2 4) Przepływomierz - tak samo jak pkt. 2/3 Na co jeszcze mam zwrócić uwagę, co mogło się zepsuć, " zasyfić ", jak to ogólnie jest jak samochód traci moc? Silnik czysty, nie traci płynów/oleju. Nic nie stuka/puka. Niestety nie posiadam jeszcze kabelka do VAG'a (zamówiłem dziś, będzie pewnie we wtorek/środa) A4 B5 110KM AFN TDi Dziękuje za odpowiedzi, Pozdrawiam, Paweł
Chadury89 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Jak dostaniesz kabelek, zrob logi i pozniej wklej na forum (co i jak znajdziesz w dziale diagnostyka), w ten sposob ominiesz niepotrzebne koszty a ja osobiscie obstawiam na zapieczone lopatki w turbinie, sam przerabialem ten temat, wina dziadkowej jazdy, nie odmulania auta i kiepskiego oleju. Ja na twoim miejscu wymontowalbym samemu turbine, zaniosl do mechanika (tylko zeby cie nie okantowal) i samemu zmontowal, powinno cie to wyjsc max 200zl( z wyjeciem turba ok 400zl, ale dobrze jest sprawdzic czy turbina nie ma luzow na wirniku.
emarsky Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Znajomy mi powiedział, że należy od czasu do czasu "Przeciągnąć" Diesla na wysokich obrotach. Może mi ktoś wytłumaczyć o co mniej więcej chodzi? Z tego co wyczytałem na forum to należy dobrze rozgrzać silnik ( oczywiście w trybie normalnej jazdy ), a następnie wybrać się w trasę i trzymać go na 4000-4200 obr/min. Na jakim biegu najlepiej i proszę o weryfikację obrotów, nie chcę żadnych uszkodzeń
marcin78 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Jak kolega wyżej napisał zrób logi. Miałem b5 przerabiałem temat czyszczenia tubriny.Dobrze jest odkręcić kolektor dolotu i go wyczyścić od środka ja zalałem go rozpuszczalnikiem i podpaliłem heheheh, wyszedł jak nowy.
Chadury89 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 4000 tysiace to chyba za duzo, wystarczy nieco powyzej 3000 obrotow na 3 biegu, przynajmniej ja tak robie i jest ok
spetsnaz Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Znajomy mi powiedział, że należy od czasu do czasu "Przeciągnąć" Diesla na wysokich obrotach. Może mi ktoś wytłumaczyć o co mniej więcej chodzi? Z tego co wyczytałem na forum to należy dobrze rozgrzać silnik ( oczywiście w trybie normalnej jazdy ), a następnie wybrać się w trasę i trzymać go na 4000-4200 obr/min. Na jakim biegu najlepiej i proszę o weryfikację obrotów, nie chcę żadnych uszkodzeń Ważniejsze od samych obrotów jest to jak operujesz pedałem "gazu". Jeżeli masz pustą drogę to warto raz na jakiś czas na trzecim biegu mając 1500 obrotów wcisnąć gaz na maksa i dociągnąć albo do "notlaufa" albo do odcinki. Nie musisz jechać na maksymalnych obrotach, wystarczy, że do nich "dolecisz". Być może Twoją turbinę da się rozruszać, wystarczy kilka takich prób i nie będzie łapała notlaufa.
marcin78 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Sam Naprawiam - [silnik diesel] Sposb na rozruszanie sztangi turbiny w AJM tani sposób w sensie kosztów.
goldi Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 zapomnij o tym sposobie jak są mocno zapieczone to tylko rozruszanie ręcznie sztangi kluczem 14 i wydłubanie katalizatora ze środka i wtedy mocniej pośmigać jak nie pomorze to turbina na stół i tyle sam to przerabiałem ale bez logów to można wróżyć z fusów
emarsky Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Witam ponownie, No więc dziś wybrałem się w trasę Szczecin-Goleniów lotnisko ( jechałem po dziewczynę ). Więc przy okazji pomyślałem sobie, że jest to okazja na próbę czy uda mi się odmulić moją a4. Zatankowałem paliwo V-Power i ruszyłem w trasę( ok 50 km ), rozgrzałem silnik i popracowałem trochę gazem (tak 3500-3800 obr/min)... Nie poznaje samochodu, turbo działa, ma przyśpieszenie, wszystko wróciło do normy
Mauros88 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 to teraz jeszcze kolego pojezdzij od dolnych obrotow ok 1500 na 3 biegu do 4000 żeby sie rozruszala w pelnym zakresie i co jakis czas musisz mu dawac w palnik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się