bb-t Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 witam wszystkich a4 fanatyków.Poszukuje fachowej informacji,ktoś kto może miał już zbliżoną sytuację do mojej. Problem polega następująco: -w swojej a4 silnik przechodził mi w stan awaryjny(częsty temat na forum),więc turbinka trafiła w ręce gości zajmujących się tymi sprawami i po rozkręceniu turbiny ,panowie stwierdzili ,że z turbinką jest całkiem nieżle,zalecili więc tylko wyczyszczenie z sadzy i powinno być znów wszystko wporządku -po wyczyszczeniu i zamontowaniu turbiny oraz wymianie n75(też znana sprawa) podczas jazdy próbnej razem z moim zaufanym mechaniorem,po kilku kilometrach auto wyrzuciło czarną chmurę oleju i co najgorsze okazało się że interkuler nie wytrzymał,niestety:( -po wymianie interkulera autko śmiga tak jak powinno ale wciągneło i chyba będzie wciągać dalej dużą ilośc oleju Mam więc pytanie co może być przyczyną takiego pochłaniania oleju: -czy to będzie łożysko lub uszczelki w turbinie lub jeszcze coś innego? -czy doszło do nieszczelności turbiny? Za fachowe porady od klubowiczów,będę bardzo wdzięczny! Resztę ,nic nie dających komentarzy od pseudofachowców-darujcie sobie!
trepek Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Tak sam z siebie silnik olej wyrzucił bez żadnych, towarzyszących temu, aspektów akustycznych? Chwytałeś za oś wirnika? Odpal silnik z odpiętym wydechem i zdjętymi wężami od turbiny, przyłóż kartki papieru i będziesz wiedział, czy turbo pluje olejem.
bb-t Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2012 silnik wyrzucił olej bez jakiś wcześniejszych odgłosów,tylko interkuler dał dosyć ostry dżwięk jak nie wytrzymał. Czy poprzez tą metodę którą opisałeś będę mógł zdiagnozować czy olej idzie z turbiny czy z jakiegoś innego miejsca?
trepek Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Będziesz wiedział czy wylatuje olej przez turbinę i którą stroną.
bb-t Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2012 jeśli chodzi o oś wirnika,geometrię i gruszkę wszystko było wporządku,mój koleżka mechanik też po sprawdzeniu mówił że wszystko mieści się w granicach normy i że widział zdecydowanie gorsze przypadki,też jest niezadowolony z tego co się dzieje bo miał nadzieję że pójdzie wszystko po naszej myśli,a tu niestety daje olejem i podejrzewa że się jakimś trafem rozszczelniła i będzie trzeba jeszcze raz w jej głąb zajżeć. Podrzucę mu też twoją metodę diagnozy,skąd ten olej,może uda nam się jeszcze coś więcej ustalić przed ewentualnym ponowny wyjęciem jej
Musashi Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 oleju ubywa w misce? ile? czy to tylko optyczne obserwacje? Jak nie wytrzymal intercooler, co sie z nim stalo?
bb-t Opublikowano 1 Września 2012 Autor Opublikowano 1 Września 2012 Narazie po przejechaniu około 200 km optycznie oleju już tak nie ubywa jak wcześniej,przestał dymic z rury(olej się powoli już chyba wypalił),więc mamy nadzieje z mechanikiem,że turbina jest ok,możliwe że po czyszczeniu jej z sadzy chwilowo dostała się do silnika spora ilośc oleju. Jeśli chodzi o intercooler to strzeliło z niego ciśnienie i poszedł olej,po zamontowaniu nowego i przejechaniu około 10 km i ponownym jego sprawdzeniu w intercoolerze nie było już oleju w wielkiej ilości,która mogłaby zaniepokoic
Sztomel Opublikowano 1 Września 2012 Opublikowano 1 Września 2012 Jedno jest pewne, skoro wcześniej dymiło na czarno to nie była to wina turbo. Jak turbo puszcza olej (obojętnie czy do wydechu czy do kolektora ssącego to dmucha z wydechu na biało-szaro). W tej sytuacji nasuwa się pytanie czy i ile oleju pochłaniał silnik i po jakim przebiegu kilometrów. Turbo może faktycznie nadawało się do czyszczenia ale z całą pewnością nie do regeneracji. Jeśli w intercoolerze zalega olej to jest wypalany przez silnik systematycznie ale nie w kolrze czarnym tylko tak jak opisałem wczesniej - jasno-biało-szarym, zwłaszcza przy odpalaniu silnika lub przy ruszaniu z miejsca a potem spokój aż do konkretnego pałowania silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się