daniel40 Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Witam. Nabiłem dziś klimatyzację - właściwie była całkowicie pusta. Problem polega na tym że klimatyzacja nadal nie działa. Nie załącza się wentylator klimatyzacji po włączeniu jej na panelu. Ale wentylator działa w testach VAG. Po włączeniu klimatyzacji praca silnik się w ogóle nie zmienia. VAG nie pokazał żadnych błędów. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - wszystko ok. Co mogę dalej zrobić samemu?
darko Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Podłącz kolego na krótko samą sprężarkę czy w ogóle startuje,jak startuje to trzeba by sprawdzić czujniki ciśnienia klimatyzacji.A tak to jakie masz auto.
daniel40 Opublikowano 3 Września 2012 Autor Opublikowano 3 Września 2012 Podłącz kolego na krótko samą sprężarkę czy w ogóle startuje,jak startuje to trzeba by sprawdzić czujniki ciśnienia klimatyzacji.A tak to jakie masz auto. Audi A4 B6 2003 rok. Powiedz mi jak podłączyć kompresor na krótko? gdzie kompresor ma podłączenie?
darko Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Powinien mieć przy zbiorniczku od płynu wspomagania po prawej stronie jak stoisz przy silniku,najlepiej zobacz dokąd idzie przewód od sprężarki ale raczej powinien iść koło zbiorniczka wspomagania.
Pikuś Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 darkodgcs, w B6 kompresor nie jest na sprzęgle z elektromagnesem tylko na gumowym sprzęgiełku. I od niego bym zaczął. Sterowane jest zaworem w kompresorze. Wizualnie zobaczyć czy kolo kompresora obraca się całe, czy tylko zewnętrzna cześć. Kompresor po stronie pasażera jest, czy po kierowcy?
daniel40 Opublikowano 3 Września 2012 Autor Opublikowano 3 Września 2012 darkodgcs, w B6 kompresor nie jest na sprzęgle z elektromagnesem tylko na gumowym sprzęgiełku.I od niego bym zaczął. Sterowane jest zaworem w kompresorze. Wizualnie zobaczyć czy kolo kompresora obraca się całe, czy tylko zewnętrzna cześć. Kompresor po stronie pasażera jest, czy po kierowcy? Kompresor jest po stronie pasażera. Koło kompresora obraca się całe.
Pikuś Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Dalej obstawiałbym zawór na kompresorze lub czujnik ciśnienia. Do zdiagnozowania przez VAG-a
daniel40 Opublikowano 3 Września 2012 Autor Opublikowano 3 Września 2012 Dalej obstawiałbym zawór na kompresorze lub czujnik ciśnienia.Do zdiagnozowania przez VAG-a W jaki sposób to zdiagnozować? Dodam że wentylator klimatyzacji nie działa przy włączaniu klimy. Ale z testów VAGa już działa. Czy jest możliwe że przez to że wentylator się nie uruchamia niedziała także klimatyzacja?
Pikuś Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Dalej obstawiałbym zawór na kompresorze lub czujnik ciśnienia.Do zdiagnozowania przez VAG-a Ale z testów VAGa już działa. Czy jest możliwe że przez to że wentylator się nie uruchamia niedziała także klimatyzacja? Może tak być. ponieważ jeśli nie dziala wentylator bardzo szybko wzrasta ciśnienie w ukladzie. Komputer wyłączy klime aby jej nie uszkodzić. 001 1 Napięcie prądu do wysterowania zaworu regulacyjnego sprężarki, układu klimatyzacji -N280- w amperach 2 Wysterowanie zaworu regulacyjnego sprężarki układu klimatyzacji -N280- w % – Współczynnik trwania impulsu sygnału wysterowania 3 Sygnał z czujnika wysokiego ciśnienia -G65- w % – Współczynnik trwania impulsu, w zależności od ciśnienia w układzie środka chłodniczego 4 Ciśnienie w obiegu środka chłodniczego w bar – Obliczane na podstawie współczynnika trwania impulsu sygnału z czujnika wysokiego ciśnienia -G65- przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255-. I tak dla pola 1: Zmierzony prąd sterowania zaworu regulacyjnego sprężarki układu klimatyzacji -N280- (w amperach) l Prąd płynący przez zawór regulacyjny sprężarki układu klimatyzacji -N280-. t Wskazanie = poniżej 0,050 A – Sprężarka wyłączona t Wskazanie = 0,300 A do 0,650 A (do 0,8 A) – Sprężarka w fazie regulacji, prąd sterowania zależny od wymaganej wydajności chłodniczej Dla 2" 2 Współczynnik trwania impulsu wysterowania zaworu regulacyjnego sprężarki układu klimatyzacji -N280- (w % ) l Czas wysterowania zaworu regulacyjnego sprężarki układu klimatyzacji -N280- t Wskazanie = 0% – Sprężarka wyłączona t Wskazanie = 30....40% do 100% – Sprężarka w fazie regulacji, czas wysterowania jest zależny od wymaganej wydajności chłodniczej, wybranego trybu pracy oraz napięcia w instalacji elektrycznej. Wysterowanie trwa jednak co najmniej tyle, aby płynął średni prąd 0,3 A i najwyżej tyle, aby średni prąd nie przekroczył 0,65 A (0,8 A). Dla 3: 3 Współczynnik trwania impulsu sygnału ciśnienia z czujnika wysokiego ciśnienia -G65- (w % ) l Udział czasu sygnału plus z czujnika wysokiego ciśnienia -G65- t Wskazanie = 0..0.5% – Przerwa w przewodzie łączącym między czujnikiem wysokiego ciśnienia -G65- a jednostką obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- – Przerwa w zasilaniu napięciowym lub w połączeniu z masą do czujnika wysokiego ciśnienia -G65- – Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia -G65- t Wskazanie = 5% do 12 % – Za niskie ciśnienie w układzie środka chłodniczego (układ pusty). – Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia -G65- t Wskazanie = 12 % do 87,5% – Ciśnienie w układzie środka chłodniczego w dopuszczalnym zakresie. l Jeśli przy temperaturze otoczenia wyższej niż 20° C pokazywany współczynnik trwania impulsu jest mniejszy niż 16,5 %, wartość pomiaru czujnika wysokiego ciśnienia -G65- jest nieprawidłowa lub w obiegu układu znajduje się za mało środka chłodniczego. t Wskazanie = więcej niż 87,5 ...90% – Za wysokie ciśnienie w układzie środka chłodniczego. – Wysterowanie wentylatora(ów) chłodnicy -V7- nieprawidłowe – Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia -G65- – Chłodnica i / lub skraplacz zabrudzone – Usterka w układzie środka chłodniczego t Wskazanie = 90...100% – Zwarcie z potencjałem plus (lub z masą) w przewodzie łączącym między czujnikiem wysokiego ciśnienia -G65- a jednostką obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- – Przerwa w zasilaniu napięciowym lub w połączeniu z masą do czujnika wysokiego ciśnienia -G65- – Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia -G65- Dla 4: 4 Ciśnienie w układzie środka chłodniczego (w bar ciśnienie bezwzględne)t Wskazanie = mniejsze niż 2,6 bar – Za niskie ciśnienie w układzie środka chłodniczego (układ pusty). – Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia -G65- l Ciśnienie obliczane jest przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- na podstawie wyświetlonego w polu wskazań „3“ współczynnika wypełnienia impulsu. t Wskazanie = 2,6 bar do 29 bar – Ciśnienie w układzie środka chłodniczego w dopuszczalnym zakresie. l Jeśli przy temperaturze otoczenia większej niż 20° C pokazywane jest ciśnienie niższe niż 4 bar, wartość pomiaru czujnika wysokiego ciśnienia -G65- jest nieprawidłowa lub w układzie znajduje się zbyt mała ilość środka chłodniczego t Wskazanie = powyżej 29 bar (również chwilowe) – Za wysokie ciśnienie w układzie środka chłodniczego. – Wysterowanie wentylatora(ów) chłodnicy -V7- nieprawidłowe – Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia -G65- – Chłodnica i / lub skraplacz zabrudzone – Usterka w układzie środka chłodniczego 1
daniel40 Opublikowano 3 Września 2012 Autor Opublikowano 3 Września 2012 Dalej obstawiałbym zawór na kompresorze lub czujnik ciśnienia.Do zdiagnozowania przez VAG-a Ale z testów VAGa już działa. Czy jest możliwe że przez to że wentylator się nie uruchamia niedziała także klimatyzacja? Może tak być. ponieważ jeśli nie dziala wentylator bardzo szybko wzrasta ciśnienie w ukladzie. Komputer wyłączy klime aby jej nie uszkodzić. 001 1 Napięcie prądu do wysterowania zaworu regulacyjnego sprężarki, układu klimatyzacji -N280- w amperach ....... To jest test climatronica?
Pikuś Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 Wchodzisz w klime. Grupy pomiarowe i grupa 001, a tam pola wartości 1-4, które opisane są powyżej. N280 to jest zawór w kompresorze, a G65 to czujnik ciśnienia.
daniel40 Opublikowano 4 Września 2012 Autor Opublikowano 4 Września 2012 Wchodzisz w klime.Grupy pomiarowe i grupa 001, a tam pola wartości 1-4, które opisane są powyżej. N280 to jest zawór w kompresorze, a G65 to czujnik ciśnienia. W bloku pierwszym kompresor jest ciągle na wysterowaniu. Wartość to 0,650 A. Reszta w normie... niestety okazało się że zerwane jest sprzęgło kompresora.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się