eu4yaon Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 witam zacznę od tego że jakiś czas temu auto wyjechało od elektryka po wymianie rozrusznika.. po przejechaniu kilku km zagotowała mi sie woda w zbiorniku (przed wizyta na warsztacie wszystko było ok i niewiem czy to ma coś wspólnego) padło na to że wyjąłem termostat. Bez niego temp. utrzymywała się na poziomie 90stopni więc myslałem że to wina termostatu.. Gdy zakupiłem i wsadziłem nowy problem powrócił.. wiskoza wentylatora się kreci się cały czas, ręką da rade wstrzymać obroty. i teraz pytania: -czy to zapowietrzony układ? -czy pompa wody? -gdzie jest wtyczka od wentylatora bo może elektryk zapomniał podpiąć? macie jeszcze jakieś pomysły? bo bez auta nie dam rady normalnie funkcjonować.
wojtek79 Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Skoro przed wizytą u elektryka było wszystko OK to układ sam się nie zapowietrzył więc można to wykluczyć. Sprawdzałeś czy stary termostat otwierał się czy nie? Jeśli się otwierał to prawdopodobnie padła pompa wody czyli obrobił się wirnik (sam miałem niedawno taki przypadek) i niepotrzebnie wymieniałeś termostat. Jeśli natomiast stary termostat rzeczywiście padł to możliwe że nowy założyłeś "do góry nogami" - da się tak zamontować ale nie będzie działał. Ostatecznie nowy termostat też mógł się trafić felerny i przed montażem też należało go sprawdzić.
eu4yaon Opublikowano 5 Września 2012 Autor Opublikowano 5 Września 2012 stary termostat zanuzałem we wrzatku i nie otwieral sie.. kupilem taki sam (vernet) ale nie sprawdziłem go :/ zalozyłem prawidłowo (spreżyną do pompy wody)
Buba Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 elekrtyk cos zepsuł skoro nic sie nie działo wcześniej
eu4yaon Opublikowano 5 Września 2012 Autor Opublikowano 5 Września 2012 wcale bym sie nie zdziwił bo auto po wymianie tarcz i klocków wyjechało z urwanymi szczotkami rozrusznika a od elektryka gdzie auto prosto pojechało wyjechało z gotującą sie wodą ..no tylko dziwne ze po wyjęciu termostatu wszystko było okej, jezdziłem jakis miesiąc bez i temperatura stała na 90. musze wyjąc ten termostat i sprawdzić czy mi wadliwego nie sprzedali :/
..::KoNik::.. Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Sprawdź pierwsze termostat... jago go wykluczysz to można szukać dalej
eu4yaon Opublikowano 5 Września 2012 Autor Opublikowano 5 Września 2012 tak zrobie a powiedzcie jeszcze gdzie jest wtyk od wentylatora.
wojtek79 Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 Jak wyjmiesz termostat to wsadz palec głęboko do pompy aż poczujesz wirnik i sprawdz czy dasz radę nim obrócić. Jak się obróci to pompa do wymiany a jak jest OK to go nie dasz rady ruszyć.
eu4yaon Opublikowano 9 Września 2012 Autor Opublikowano 9 Września 2012 pany termostat okazal się dobry :/ jest szansa że to pompa wody padła czy to juz uszczelka? po wyjęciu termostatu auto trzyma temperature 90stopni..
vokotibi Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 a nie założyłeś go czasem odwrotnie?
eu4yaon Opublikowano 10 Września 2012 Autor Opublikowano 10 Września 2012 zalozony byl prawidłowo, sprawdziłem stary termostat ktory był wczesniej zalożony i również okazał się dobry :/ więc wina termostatu odpada.. ---------- Post dopisany 10-09-2012 at 16:01 ---------- Poprzedni post napisany 09-09-2012 at 17:11 ---------- kręcilem palcem od środka wirnikiem, szedł opornie ale sie kręcił niestety pasek stał w miejscu wieć to pompa walnięta? można kupić sam wirnik czy całą pompe ? ma ktoś jakis temat z wymianą pompy krok po kroku ?
MATIUS Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 cała pompa do samo przerabiałem u kolegi cena od 70zł Hart (zaleta bo wirnik jest metalowy) do 150zł skf na fiorum ejsty manual od 1.8 adr jest to to samo.. więc poszukaj niewiem tylko czy fotki zatrybią
wojtek79 Opublikowano 11 Września 2012 Opublikowano 11 Września 2012 Przerabiałem niedawno temat wymiany pompy. Też się wirnik obracał. Wsadziłem pompę Ruville, dałem 130zł
eu4yaon Opublikowano 11 Września 2012 Autor Opublikowano 11 Września 2012 koledzy dajcie namiary na jakieś tanie pompy ktore kupowaliście bo nasi forumowi "hurtownicy" maja ceny wyzsze niż na allegro....
MATIUS Opublikowano 11 Września 2012 Opublikowano 11 Września 2012 mi ruvile wytzymala 23 tyskm.. teraz mam Febi kub skf poszukaj na allegro
eu4yaon Opublikowano 9 Października 2012 Autor Opublikowano 9 Października 2012 pompa zalożona przy okazji rozrząd wymieniony, niestety pasek z pompy (nowy) troche hałasuje :/ slychać bardziej niż pracujący silnik.. mam nadzieje że po czasie ucichnie mam stara pompe ori. w bardzo dobrym stanie, bez żadnycb luzów itp, wystarczy wirnik nabić.. jest szansa go sprzedać albo zregenerować czy wrzucić do złomu?? orientuje się ktoś w tych sprawach?
rikardo Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 pompa zalożona przy okazji rozrząd wymieniony, niestety pasek z pompy (nowy) troche hałasuje :/ slychać bardziej niż pracujący silnik.. mam nadzieje że po czasie ucichnie mam stara pompe ori. w bardzo dobrym stanie, bez żadnycb luzów itp, wystarczy wirnik nabić.. jest szansa go sprzedać albo zregenerować czy wrzucić do złomu?? orientuje się ktoś w tych sprawach? W starej pompie nic nie naprawisz, jedynie przy zakupie oryginalnej zdając stara masz upust.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się