Jump to content
IGNORED

Co 500km muszę dolewać 1L płynu chłodniczego.


witux
 Share

Recommended Posts

Auto było robione w grudniu 2011 > http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/b5-aah-olej-takim-malym-remoncie-214805/

Od pewnego czasu znika mi płyn chłodniczy.

1. Nie ma plam pod samochodem.

2. Nie ma płynu w układnie smarowania

3. Nie widać żeby gdziekolwiek wyciekał.

4. Nie ma płynu w komorze spalania (analiza spalin idealna)

5. Instalacja gazowa jest więc posprawdzane na trójnikach, reduktorze itp.

Gdzie on znika? Jedno co mi się nie podoba to jak auto dłużej stoi to po odpaleniu silnika przez jakieś 5 sekund silnik trochę nie równo pracuje. Potem jest już OK.

Link to comment
Share on other sites

Gdzie on znika? Jedno co mi się nie podoba to jak auto dłużej stoi to po odpaleniu silnika przez jakieś 5 sekund silnik trochę nie równo pracuje. Potem jest już OK.

nierowno pracuje bo zbiera sie plyn przez cisnienie na ktorys gar,dopoki go nie wypali,to nierowno pracuje,mysle ze analiza spalin nie wykaze,jak malo plynu ubywa,mialem podobnie w A6 1.8t,po zgaszeniu silnika na jakis czas odkrec korek od zbiorniczka plynu i wypusc cisnienie,tylko uwazaj na goracy plyn,odpal za jakis czas i zobaczysz czy bedzie nierowno pracowal

Link to comment
Share on other sites

Czyli sugerujesz walniętą uszczelkę lub pękniętą głowicę ewentualnie blok?

Jak mam to zrobić? Odkręcić korek od zbiorniczka i czekać?

Link to comment
Share on other sites

zgas silnik,jak niebedziesz wyjezdzal przez jakis czas,odkrec korek,upusc cisnienie ze zbiorniczka,po jakims czasie odpal i zobacz czy bedzie nie rowno pracowal,jak bedzie OK, to znaczy ze gdzie przecieka na ktorys gar jak jest cisnienie w zbiorniczku po zgaszeniu silnika,po odkreceniu korka upuscisz cinienie i wtedy nie powinien puszczc na gary,ja tak sprawdzalem,pozdr

Link to comment
Share on other sites

OK, czyli na zimnym odkręcam korek, spuszczam ciśnienie po czym nie zakręcając korka odpalam silnik. Czy o to chodzi?

Link to comment
Share on other sites

Jedno co mi się nie podoba to jak auto dłużej stoi to po odpaleniu silnika przez jakieś 5 sekund silnik trochę nie równo pracuje. Potem jest już OK.

sorki moze zle wytlumaczylem-odkrec korek na czas dluzeszego postoju,np:przyjezdzasz do domu,odkrecasz korek-uwazaj na goracy plyn,potem gdziesz jedziesz,zakrec korek i zobacz czy po odpaleniu bedzie przerywal,

a najlepiej to jedz na sprawdzenie cisnienia na garach i cisnienia w ukladzie chlodzenia,moze cos wykaze,umnie zalewalo tloki plynem jak samochod postal chwile,nigdzie indziej plyn sie nie dostawal

Link to comment
Share on other sites

Pojeździłem autem nagrzewając go do 90 st. zaparkowałem i odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego. Auto stało jakieś 4 godziny. Następnie odpaliłem auto i silnik pracuje równo od samego początku.

@radi, a u Ciebie jak było? uszczelka, czy pęknięcie głowicy lub bloku?

Link to comment
Share on other sites

umnie to byla uszczelka,plyn lał sie tylko na tloki,po odpaleniu jak bylo cisnienie w zbiorniczku to chodzil nierowno dopoki nie spalił plynu,po odkreceniu korka niebylo juz tego efektu,planowanie i nowa uszczelka i wszystko,OK,sam robilem wiec za mechanika niemusialem placic,sprawdz cisnienie na tlokach ,bedziesz wiedzial z ktorej strony uszczelka mogla poleciec

Link to comment
Share on other sites

Uszczelka jak nic, ale dla świętego spokoju sprawdź głowicę zanim założysz na nową uszczelkę.

Link to comment
Share on other sites

Jutro jadę do mechanika. Dziś trochę pojeździłem i znowu korek odkręciłem. Co się okazuje płyn gorący i jest lekko ponad max w zbiorniczku (skąd się go tyle wzięło teraz jak zawsze było około 1,5cm poniżej minimum a na rozgrzanym lekko pod minimum. ZGŁUPIAŁEM. Z kumplem wąchaliśmy korek i nic spalinami nie śmierdzi.

Link to comment
Share on other sites

Jak zeczywiscie ci uszczelka poleciala to cisnienie z cilindra wypycha ci plyn w zbiorniczek,a jak zgasisz silnik,to cisnienie wytworzone w zbiorniczku spowrotem go wraca do cylindra-stad ta nierowna praca silnika przez chwile,dlatego zeby plyn nie wrocil spowrotem do cylindra trzeba mu upuscic troche cisnienia odkrecajac korek.pozdr

Link to comment
Share on other sites

@radi ile zrobiłeś km na tej uszkodzonej uszczelce?

Link to comment
Share on other sites

Samochod juz kupilem z uszczelka uszkodzona,jezdzilem moze tak z pól roku, jakies 5000km ,az calkiem silnik mi zalało.

Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo, ciagle brak płynu i nigdzie nie widac ubytku.

Dopiero wymiana uszczelki, planowanie głowicy + wymiana kilku gniazd zaworowych, nowe pierscienie i panewki, i pracuje az miło :)

Jak juz robisz remont to sprawdz dokladnie co z pierscieniami i panewkami... ja dopiero za 2 razem to zrobiłem (przez co mialem dodatkowy koszt).

Link to comment
Share on other sites

U mnie zdjęta głowica, sprawdzona wraz z uszczelką. Mechanik ręce załamał. Nie widać pęknięcia w tulei cylindra. Nie wiemy co dalej robić. Bo jeśli wydrzemy blok i damy do naprawy, a okażę się, że nie ma pęknięć to darmo robota i wysokie koszty.

---------- Post dopisany at 22:21 ---------- Poprzedni post napisany at 10:14 ----------

No nic składam silnik. Daję nowe śruby i uszczelkę. Moim zdaniem powinno być OK. To że nie widać nic na uszczelce to nie znaczy, że jest sprawna. Tylko 1000km przejechałem więc jak wali spalinami do płynu, a jak auto stoi to na odwrót to pewnie wypłukuje uszczelke w ten sam sposób co cylinder.

---------- Post dopisany 21-09-2012 at 14:05 ---------- Poprzedni post napisany 20-09-2012 at 22:21 ----------

To jedyne co wyszukaliśmy niepokojącego. Uszczelkę zeskanowałem z dwóch stron.

9640537500_1348224068_thumb.jpg 9389469700_1348224071_thumb.jpg 8321162600_1348224075_thumb.jpg 1488558800_1348224078_thumb.jpg 5016015800_1348224082_thumb.jpg 3972588700_1348224085_thumb.jpg

Wydaje mi się, że to zwykłe zarysowanie , a nie pęknięcie.

7919631000_1348224469_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

czemu tak porysowałeś papierem ten blok?

zobacz okolice 4 cylindra jak wygląda tłok jest czysty -inny niż reszta i na tym garze bym szukał nieszczelności.

a jak wygląda głowica ?

bez sprawdzenia szczelności głowicy to prawdopodobnie będziesz rozbierał jeszcze raz .

Obym się mylił!!!

Link to comment
Share on other sites

Bo na tym garze jest nieszczelność dlatego jest umyty przez płyn tylko wygląda OK, głowica była sprawdzana na szczelność i jest OK. Zostały dwie możliwości. Uszczelka lub jakieś mikropęknięcie w tulei cylindra.

Nie czytałeś całego tematu :)

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie jeszcze to:

3812572900_1348251119_thumb.jpg 9654342700_1348251122_thumb.jpg 3815321700_1348251126_thumb.jpg 1574065600_1348251129_thumb.jpg

---------- Post dopisany 25-09-2012 at 12:51 ---------- Poprzedni post napisany 21-09-2012 at 20:16 ----------

Auto odebrałem z warsztatu. Na razie jest OK, silnik pracuje równo po postoju i już nie kopci na biało. Co będzie dalej to zobaczę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...