Jump to content
IGNORED

Pilne:) Muszę wymienić silnik Mam 1.9 tdi AFN mam okazje KUPIĆ 1.9 tdi AHU POMOCY


rafpia86
 Share

Recommended Posts

Witam Musze Kupić silnik 1.9 tdi AFN 110 KM, jakie różnica oprócz ilości koni jest w silniku AHU 90KM turbinę z AWX i komputer zostawiam mój stary. czy te silniki się czymś różnią napiszcie szybko bo jutro jadę po niego przed dwunastą jest to silnik z anglika. Z góry dziękuje i Pozdrawiam wszystkich.

Link to comment
Share on other sites

Generalnie slupek i osprzet jest ten sam. Pasuje wszytko P&P. Jedyna roznica to ECU i turbo. Turbo z AWX jest sterowane tak samo jak w AFN podcisnieniowo. Jak wlozysz swoje ECU i turbo to bedzie banglac bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

afn względem ahu ma inaczej poprowadzony przewód olejowy, w afn wychodzi on z chłodniczki oleju i jest dosyć nisko, natomiast w ahu przewód wychodzi z tyłu głowicy i jest wysoko. możesz próbować podgiąć ten przewód lub też przełożyć chłodniczkę oleju z tym afnowskim

musisz zwrócić uwagę czy jest uchwyt do zamontowania gruszki podciśnienia i n75, przełożyć kolektor wydechowy i dać nowe uszczelki, przy okazji wyczyść sobie kolektor ssący - będzie wszystko jak na dłoni.

Link to comment
Share on other sites

Jak bedzie przekladal caly silnik to ten przewod nie robi zadnego problemu. No i turbo ma od AWX wiec logiczne, ze kolektor musi przelozyc.

Link to comment
Share on other sites

jesli silnika bedzie wyciagniety z passata lub audi to tez pasi jesli silnik pochodzi z pojazdu w ktorym ten silnik siedział poprzecznie - zapomnij - nie ma mocowan na łapy dla audi. :)

Link to comment
Share on other sites

jesli silnika bedzie wyciagniety z passata lub audi to tez pasi jesli silnik pochodzi z pojazdu w ktorym ten silnik siedział poprzecznie - zapomnij - nie ma mocowan na łapy dla audi. :)

Dokładnie. W silnikach montowanych poprzecznie i wzdłużnie w innych miejscach są w bloku otwory montażowe pod łapy. No i misy olejowe są inne, smoki i takie tam pierdułki.

Link to comment
Share on other sites

Witam silnik jest z audi z roku 97, komputer to taka duza plastikowa skrzynka i rożni się on wtykami od mojego afn. Wilnik w super stanie, pytanie czy jak gość da mi wąskie elektryczną z AFN to wszystkie wtyczki spasują??? potrzebuje wiązkę bo moja ucierpiała i potrzebna wymiana.

Link to comment
Share on other sites

Nie pasuje, Ty masz już chyba linię CAN a w roku 1997 było co innego.

Ten z 97r ma mapsensor w ECU a Ty masz zewnętrzny.

Link to comment
Share on other sites

tak ale chodzi mi o sam silnik. bo komputer zostawię mój i wiaske od afn chodzi tylko o sam goły silnik.

Link to comment
Share on other sites

Jak goły silnik to pasuje. Ważne, aby był montowany wzdłużnie. Nie ważne, czy z audi 80, a4, a6, passat, czy z roku 1991 czy 2001.

Link to comment
Share on other sites

skoro masz silnik AFN a kupujesz słupek AHU to dlaczego miała by nie pasowac instalacja od AFN... przeciez pompe/turbo/czujniki itd wszystko swoje przekładasz tak...?? do słupka silnika nie podłaczasz ani jednego przewodu... tylko do osprzetu....

Link to comment
Share on other sites

Nie podłączy wiązki z AFN z 1997 do osprzętu z AHU z 2001r.

Link to comment
Share on other sites

Wiec Musze wymienić słupek z pompom wtryskową, i o tom pompę martwiejąc:/ turbinę mam z AWX

Link to comment
Share on other sites

to ja nie rozumiem... dla mnie słupek to goły motor całkowicie bez osprzętu... a gdzie wyczytałeś ze ten silnik jest z 2001r...?? :) bo ja nie widze tego... jak juz szalec z pompa to szukac od silnika AHH 90KM

Link to comment
Share on other sites

@rafpia

A jaki masz problem z pompą? Może nie trzeba całej kupować tylko zreanimować Twoją obecną.

@sotom

Kolega rafpia ma samochód z 2001r a chce kupić silnik z 1997.

Link to comment
Share on other sites

ten silnik to Z1 90 KM wymontowany z a4 z 97r, książka serwisowa kończy się w 2009r z przebiegiem 186 tyś. auto zostało sprowadzone z belgi rozbite. wszystko wygląda ok kolektor mam z AFN ale martwi mnie sprzęgło czy ono podoła 150 KM??

Link to comment
Share on other sites

A co Ci sie dzieje z tym silnikiem, pompą?

Link to comment
Share on other sites

nie ogarniam tego tamatu,toż słupek to słupek,blok silnika,głowica i tyle więc nad czym tu dylemat,to co Ty w końcu chcesz wymieniać,jeszcze w miedzy czasie piszesz o wiązce,sterowniku i pompie

Link to comment
Share on other sites

jesli silnika bedzie wyciagniety z passata lub audi to tez pasi jesli silnik pochodzi z pojazdu w ktorym ten silnik siedział poprzecznie - zapomnij - nie ma mocowan na łapy dla audi. :)

Dokładnie. W silnikach montowanych poprzecznie i wzdłużnie w innych miejscach są w bloku otwory montażowe pod łapy. No i misy olejowe są inne, smoki i takie tam pierdułki.

tylko o ile mi wiadomo wtedy taki silnik już ma inne oznaczenie

Link to comment
Share on other sites

Ok bez owijania w bawełnę, mam 2.5 tdi quattro padła pompa wtryskowa i che zrobić 1.9 tdi quattro trafił mi sie tanio silnik Z1 z dobrym przebiegiem i fajnym stanie z turbo od AWX i i tyle całość 2100 robiłem taki zabieg w moim przednim audi ale wsadzałem AFN, i mam dylemat czy dobrze zrobiłem ze kupiłem ten silnik byłem pewien ze to AHU a tu klops Z1 i teraz już nie-wiem czy płakać czy sie cieszyć ze on taki fajny. Boje się ze jak podłącze wąskie i komputer z AFN (ze zdjętym imo) to silnik nie zagada. wręcz jestem przerażony. A przy zakupie patrzałem na Vin i na przebieg, nie wiedziałem o istnieniu takiego silnika jak Z1 dopiero w domu wujek google mnie uświadomił.

Link to comment
Share on other sites

Ło Jezu, Jezu, Jezu...

Słupki w 1Z i AHU są takie same bo to te same silniki. Bardziej interesującą kwestią jest to jaką pompę wtryskową masz? Jak od 1Z to zagada, może sofcik będzie wymagał pewnej korekty ale będzie to jeździć i to całkiem sprawnie. I nie ma się czego bać. Jak co to pisz albo przyjedź do mnie, też dwa swapy zrobiłem:wink:

Link to comment
Share on other sites

szukaj pompy od AFNa jak ma to być baza pod zwiększenie mocy, pompy w 1Z maja krótka fale i są słabsze od tych ze 110ki, jak dobrze poszukasz to i AHH znajdziesz

Link to comment
Share on other sites

ale przecież silnik AHH ma 90KM to poco mi jego pompa??

Link to comment
Share on other sites

bo ahh mimo 90koni ma wydajniejszą pompę wtryskową

Link to comment
Share on other sites

AHH ma tłoczek 11mm i wyższą falę wsadzając taka pompe pod kompa z 1z będziesz miał problem z kątem wtrysku bo będzie się rozjeżdżał i bez korekty programu i tak będzie lipa.Poza tym nic rewelacyjnego w tej pompie nie ma i do tego ma jeszcze kosmiczną cenę

Link to comment
Share on other sites

... ona ma potencjał, jak dobrze dobierzesz graty to zobaczysz co ma do zaoferowania:wink:

Link to comment
Share on other sites

Ale z wiazka nie dojdziesz z 97roku w 2001

jak wziales wiaze ta z 97 to smacznego jajka zycze.

Link to comment
Share on other sites

... ona ma potencjał, jak dobrze dobierzesz graty to zobaczysz co ma do zaoferowania:wink:

ale co ona ma w sobie poza wysoką falą?

Link to comment
Share on other sites

... ona ma potencjał, jak dobrze dobierzesz graty to zobaczysz co ma do zaoferowania:wink:

ale co ona ma w sobie poza wysoką falą?

inny tłokorozdzielacz inne krzywki...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...