Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana tarcz i klocków w Audi A4


wjot1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - kolejne pytanie z cyklu "totalny laik".

Chciałem zapytać, czy trzeba jakiś specjalnych narzędzi i umiejętności, aby wymienić samodzielnie klocki i tarcze ?

Mechanik weźmie za takową operację jakieś 200zł, może dałoby się coś na tym zaoszczędzić?

Może ma ktoś jakiś "poradnik" krok po kroku co i jak?

Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość ::embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat jest bardzo prosty i nawet przyjemny :decayed:

a na poczatek pytanie do laika:

jakie masz zaciski ? :polew::polew::polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hie hie, chyba to są te Lucasa, tzn. tarcze, ktore pasują do mojego autka są wentylowane 280/22 bodajże : )

Podejrzewam,że nie jest to jakoś super trudne, mam co do tego obawy ponieważ jakby nie patrzeć to hamulce. Niech no coś źle zrobię i ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klucze:

11 oczkowa

13 oczkowa

15 płaska

19 oczkowa

płaski duzy śrubokręt

mlotek 1kg

cos do wcisniecia tloczka

wezyk elastyczny do upuszczenia płynu hamulcowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - kolejne pytanie z cyklu "totalny laik".

Chciałem zapytać, czy trzeba jakiś specjalnych narzędzi i umiejętności, aby wymienić samodzielnie klocki i tarcze ?

Mechanik weźmie za takową operację jakieś 200zł, może dałoby się coś na tym zaoszczędzić?

Może ma ktoś jakiś "poradnik" krok po kroku co i jak?

Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość ::embarrassed:

Kolego napisz czy przód czy tył chcesz wymieniać. Ja przód sam sobie wymieniłem zestaw narzędzi masz powyżej od kolegi devastationa i po prostu wciskasz tłoczki, z tyłem większy ból bo tam dodatkowo masz w tarczach łożyska które trzeba wprasować najlepiej na prasie hydraulicznej a tłoczki masz wkręcane. W moim przypadku nawet mechanik zawiódł bo założył mi pęknięty pierścień ABSu ze starych tarcz a potem pare problemów z tym było. Dodatkowo wymieniając tylne tarcze musisz przy składaniu i skręcaniu wszystkiego odpowiednio napiąć łożyska. poczytaj jeszcze trochę zanim przystąpisz do wymiany. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie odnośnie tarcz z tyłu... gdzie dokładnie powinien znajdować się ten pierscien ABS, od strony wewnętrznej?? I ważne jest tez odpowiednie ustawienie szczeliny pomiędzy czujnikiem ABS a pierścieniem... Jak ktoś wie jaka ma być szczelina pomiedzy czujnikiem a pierscieniem. I jeszcze jedno pytanie czy duzej siły trzeba użyć zeby sciąnąć całe tarcze ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierscien ABS osadzony jest na wewnetrznej stronie tarczy

prawidłowa odległosc 0.6-0.8 mm

o co chodzi z tym ściskaniem tarczy ???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie gość z roboty ściągał ściągaczem bo niby zejść nie chciała:) biedny aż czop sklepał,tak że wszystko jest możliwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...