Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wymianie silnika, mocno trzęsie przy przyśpieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie po odpaleniu silnik wszedł mi na bardzo wysokie obroty i nie szło go zgasić.Po pewnej chwili coś zaczęło pukać w silniku, jak się później okazało urwany tłok. postanowiłem wymienić cały klocek. Mój silnik jak widac ma symbol AWX i ma 96kW a ja kupiłem silnik AVB 74kW. ( W salonie Audi powiedzieli że to inny silnik i to dlatego szarpie, ale przecież każdy silnik 1,9 klocek ma taki sam ,a moc to kwestia wtrysków i komputera - bynajmniej ja tak myślę.Wtryski przełożone od starego, na wolnych obrotach silnik chodzi super, na biegu jałowym podczas przegazówki żadnych drgań, nie bierze oleju, nie kopci. Zasugierowano mi, że może dwumas - wymienione: tarcz, docisk, łożysko i dwumas. Drgania nie ustąpiły. Komputer pokazywał błąd jednej poduszki, wymieniona - drgania ciągle są. Proszę pomóżcie, wpakowałem w to auto tyle kasy i nie chcę go sprzedać, chcę postawić je na nogi - czy ktoś może ma jakąś diagnozę??? NA PRAWDĘ JESTEM ZAŁAMANY:(

---------- Post dopisany at 20:09 ---------- Poprzedni post napisany at 18:08 ----------

i tyle można tu uzyskać pomocy?? żadnego porzytku na tej stronie dla zwykłego szarego człowieka:( jak cżłowiek były mechanikiem i napisał fachowym językiem ktoś by się odezwał a tak każdy to ma gdzieś...pozdro i gratulacje

Opublikowano

zrobiłeś logi? czy po włożeniu wtrysków robiłeś korektę softu? sterownik silnika masz od AWX czy AVB?

Opublikowano

sterownik silnika jest od AWX, nic nie było zmienione oprócz samego silnika. nie wiem co dokładnie robił elektryk po włożenie wtrysków, ale silnik nie kopci więc jak byłby problem z dawką to by pewni dymił

Opublikowano

Czy przypadkiem te szarpanie występuje w zakresie obrotów 1900 a 2600 ??

Opublikowano

dokłądnie nie powiem Ci przy jakich obrotach ale nie wykluczone że przy tych co podałeś, i bardziej jest odczuwalne na wyższych biegach

---------- Post dopisany at 20:48 ---------- Poprzedni post napisany at 20:47 ----------

no i tylko w czasie jazdy...na luzie można gazować i silnik chodzi jak nowizna, w salonie audi nie wywalił komputer żadnych błędów

Opublikowano

Wiec tak. Najpierw sprawdź korektę dawki. Jak wymieniałeś pompki to czy były odpowiednio ustawione? Miałem takie cos w sharanie, szarpało od 4 biegu bez wymiany 1 pompki się nie obyło.

Opublikowano

mówisz o pompowtrysku? ale to by pokazał komputer? a wtryski były od starego silnika i były ok?

Opublikowano

Jeżeli korekta nie przekroczy 127 to błędu nie wywali. Możesz spróbować pozamieniać miejscami. Generalnie zrób logi. Jak ustawiałeś pompki po wymianie???

Opublikowano

nie wiem robił to jakiś mechanik ale teraz to już mu nie ufam i nie wiem czy to nie jego wina że stary silnik mi rozjeb.... bo jakiś płyn wstrzyknął mi w rurę obok filtra powietrza i wtedy wszedł na takie obroty i go rozwaliło...a jak pompowtryski muszą być ustawione?

---------- Post dopisany at 21:12 ---------- Poprzedni post napisany at 21:12 ----------

co to są te logi?

Opublikowano

Ustawia się pompki miecza odległość od głowicy od strony pompy vacu. Ustawia się też napięcie sprężyny a dokładnie jej luz ciekawi mnie czy wymienił uszczelniacze na pompkach. Ja bym najpierw zrobił logi grupa 23. potem sprawdził ustawienie. Czasem pomaga zamiana miejscami.. Masz VAG-a???

Opublikowano

wiesz to co piszesz brzmi fachowo ale mit o kurrr nic nie mówi:/ moze po prostu gdzieś do fachowca pojechać od wtrysków?

Opublikowano

Musisz się VAGiem podłączyć pod komputer i zrobić odczyty korekcji dawek na poszczególnych pompkach.

Opublikowano

wiem że elektryk się VaGiem podłączał, ale nie wiem czy sprawdzał dawki...jak jest zła to wywali błąd? jechałem tym autem z belgii i na trasie spalanie wyszło mi 5,5l przy prędkości około 150km/h

Opublikowano

Jeżeli mieści się w zakresie błędu nie będzie.Tak na marginesie kiedyś do golfa IV wsadziłem AVF zamiast AVB i chodzi do tej pory. Nic nie zmieniałem po prostu wymontowałem z paska i poszedł do golfa. Trochę mnie dziwi fakt ze telepie a wcześniej nie było. Nie chce gdybać ale mechanik powinien wstawić Twoje wtryski najlepiej w tej samej kolejności , być może wsadził inne.

Opublikowano

może i masz rację...rozmawiałem z kolejnym mechanikiem i powiedział mi że denka tłoków przy silnikach o różnym symbolu mogą być tzn, że AWX i AVB mogą mieć różne tłofki i to powód...czy jest w tym coś prawdy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...