Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Auto starciło moc - błąd 17964.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam problem z moim Toledo 1.9 TDI ASV 110 KM 2001 R wiem że to nie forum seata ale tu jest sporo fachowcuw na tym forum kturych prosze o pomoc problem polega na tym że auto straciło z 40 % mocy podłączyłem pod kompa i wyskoczył mi błąd 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent po skasowaniu pojawia sie ponownie sprawdzałem wszystkie wężyki są na miejscu nie wyglądają na uszkodzono patrzyłem na sztangę od EGR chodzi normalnie bez oporu do końca i powraca na swoje miejsce sama proszę o pomoc co to może być za przyczyna proszę o waszą pmoc

Kolejny taki temat "Proszę o pomoc" wątek odrazu poleci do kosza (regulamin się kłania)-poprawione/chudineze

Opublikowano
po skasowaniu pojawia sie ponownie sprawdzałem wszystkie wężyki są na miejscu nie wyglądają na uszkodzono patrzyłem na sztangę od EGR chodzi normalnie bez oporu do końca i powraca na swoje miejsce sama

Chyba jednak po skasowaniu pojawia się dopiero po kolejnej jeździe a nie od razu. Gdzie Ty widzisz sztangę od EGR ?

EGR nie ma żadnej sztangi tylko siłownik plastikowy klapy gaszącej ją ma to raz a dwa to Ciebie powinna interesować sztanga siłownika podciśnienia przy turbo i jej reakcja na zmiany z trybu ON na OFF w grupie 011 przełączonej na tryb Basic Settings.

Opublikowano

Witam zrobiłem dzisiaj Logi dynamiczne 003 i 011 tylko nie wiem *czy w 100 % dobrze 003 poszło do 4000 obr a 011 tylko do 3800 obr bo przy 3500 obr pokazał się błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - ten 1 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent już się nie pokazuje *tylko ten *17965 a oto logi 003 5wvya9.jpg i 011 fm4ak6.jpg robiłem to na 4 biegu od 1500 start na 4000 stop proszę o pomoc

---------- Post dopisany at 12:38 ---------- Poprzedni post napisany at 11:46 ----------

Proszę o waszą pomoc

Opublikowano

Wygląda to tak jakby zmienna geometria w turbosprężarce zacięła się całkowicie w jednym miejscu tzn. w połowie pomiędzy całkowicie zamkniętymi a całkowicie otwartymi kierownicami spalin. Proponuje uruchomić silnik i na wolnych obrotach na postoju zdjąć wężyk podciśnienia z gruszki przy turbo a następnie go na zmianę nasuwać na króciec gruszki i ściągać i przy tym obserwować czy sztanga pod gruchą porusza się góra-dół a jeśli tak to w jakim zakresie czy też całkowicie nie zmienia swojego położenia. Jednocześnie przystaw koniec palca do końca zdjętego z gruchy wężyka i sprawdź czy wyczuwalne jest w nim podciśnienie i czy zasysa lekko palec. Jeśli sztanga się nie będzie ruszać przy prawidłowym podciśnieniu w wężyku lub zakres jej ruchu będzie zbyt mały - kilka milimetrów to turbo do zdemontowania z silnika i czyszczenie jej zmiennej geometrii.

Opublikowano

Panowie pomóżcie.

Jakoś 2 tyg temu auto straciło na mocy tzn nie jechało szybciej niż 140km/h

A że tego samego dnia odpinałem górną plastikowa rurę od dolotu posprawdzałem wszystkie połączenia i wróciło wsio do normy.

Dziś znów brak mocy wiec posprawdzałem wężyki i są ok,około 5 m-cy wymieniałem na silikony wiec to odpada.

Bład jaki wyskakuje to 17964-ciśnienie doładowanie nie osiągnięta granica regulacji brak osprzętu nie związany z osprzętem.

Jak odepnę weżyk od gruszki to sztanga delikatnie opada 1,5-2,5mm.

Czuć ze lekko z niego zasysa powietrze ale delikatnie.

Rura od IC ta górna twardnieje w dłoni ale nie wiem czy dość.

Próbowałem rozruszać sztangę strzykawką i powiem ze idzie dość płynnie i bez zacierania się.

Przy odpaleniu auta sztanga turbo nie podnosi sie bynajmniej tak mi się wydaje bo nie miałem latarki ale nie zauważyłem jej ruchu.

Co może być przyczyna???

Łopaty czyściłem prawie rok temu,może winny jest zaworek ten na prawo od turbo N75???

Dodam ze błąd mozna wykasować ale po szybszej jeździe powraca:thumbdown:

Opublikowano

Nie wiem co się stało z logami kolegi media1988 ale jestem przekonany, że wcześniej (mimo, iż też byłem pod wpływem wody ognistej, to widziałem jednak logi zamiast autografów znanych hokeistów :grin:). Trudno mi się zatem aktualnie odnieść do tego ale z pewnością aktualne jest to co napisałem bezpośrednio pod jego postem.

Co do opisu kolegi wesz82 - w Twoim przypadku zazwyczaj winny jest kompletny brak lub zbyt słabe podciśnienie podawane na gruchę przy turbo i stąd błąd niedoładowania turbo.

Złym objawem jest to, że sztanga powinna gwałtownie i bez wyraźnych zacięć opaść w dół po odpięciu wężyka podciśnienia z niej pod wpływem naporu sprężyny znajdującej się wewnątrz gruchy a nie delikatnie - taki jednak objaw powinien powodować przeładowanie a nie niedoładowanie turbo - coś mi tu nie pasuje zatem więc domyślam się, że sztanga stała w miejscu a Ty nie widziałeś nawet braku jej ruchu bo była opuszczona w dół czyli w gruchę z powodu braku podciśnienia. Przy odpaleniu silnika sztanga powinna się podnieść i to też dosyć szybko. Podciśnienie prawidłowe w wężyku idącym do sztangi szału nie robi jak się do jego końca przyłoży palec ale winno być wyraźnie wyczuwalne podciśnienie - mój palec to mój vakuometr i to mi w zupełności wystarczy - doświadczenie czyni z palca czuły instrument pomiarowy :grin:

Twój problem to nie problem, kwestia tylko aby ktoś kumaty to obadał a jestem pewien, że koszt przywrócenia ciśnienia doładowania do normy to pewnie koszt wymiany nieszczelnego wężyka podciśnienia.

Opublikowano

Sorki ze milczałem ale szukanie problemu przerwały wakacje.

Masakra jeździć z taką wadą, czuje się jakbym holował przyczepkę:facepalm:

Wiec Tomek tak.

Wcześniej sztanga opadała po odpięciu wężyka zaś teraz ni ciula nawet nie drgnęła,tak samo w momencie odpalania samochodu.

Wężyki sprawdzone,wież że w przypadku ori węży wyglądało to tak że z zewnątrz pikny a w środku sieczka,zmieniłem na silikony ten badziew i przeglądałem ję parę razy i wszystkie są całe.

Ciśnienie jest lekkie jak zatkam odpiety przewód tylko czy to styka??

O których wężach mówisz o tych co idą z N75 do obudowy filtra i tej gruszki przy N75???

Może ona jest dziurawa???

Wykręcę na podmiankę N18 i wkrece w miejsce N75 jak to nie pomoże to ja juz nie wiem:facepalm::facepalm:

---------- Post dopisany at 11:40 ---------- Poprzedni post napisany at 09:00 ----------

I lipa.Odkręciłem zaworek wyczyściłem go i dalej to samo:kwasny:

Zauważyłem że auto jak np odpalę zdejmę wąż od gruszki to sztanga idzie delikatnie w dół jak nałożę to delikatnie się unosi ale jak np przejadę sie kawałem daje mu w palnik a tu notfaul,podchodzę do auta zdejmuje wężyk z gruszki i co d*pa nawet sztanga nie drgnie.

Zdaje mi się ze kierownice się blokują.

Jeszcze dla pewności zapytam o wężyki jak powinny być podłączone????

---------- Post dopisany at 21:53 ---------- Poprzedni post napisany at 11:40 ----------

Wyjąłem turbo wyczyściłem je było strasznie sadzą zawalone i kierownice nie chodziły tak jak powinny.

Złożyłem wsio i lipa.

Od dołu zapierdziela aż przód podnosi ale przy większych prędkościach dalej łapie notfaula:facepalm:

Przejrzałem węże i wszystko jest cacy nie ma żadnych dziur,przetarć itd.

Zauważyłem 2 sprawy:

Obudowa filtra powietrza w miejscu gdzie przykręca się ją do do boku jest pęknięta tzn w środku widać wyraźne pęknięcie.

Druga sprawa to koło IC jest mgiełka olejowa tylko nie do końca wygląda to na świeżą mgiełkę i zastanawiam się czy czasem IC nie puszcza.

Ustawie się z elektro bo samemu nie podołam:thumbdown:

Opublikowano
wież że w przypadku ori węży wyglądało to tak że z zewnątrz pikny a w środku sieczka,zmieniłem na silikony ten badziew i przeglądałem ję parę razy i wszystkie są całe

Wiem, widziałem nowe wężyki u kolegi z A3 kupione w ASO, któremu logowałem auto z objawem totalnego niedoładowania turbo. Wężyk nówka, oplot nienaruszony a pod nim wężyk pęknięty w połowie. Najśmieszniejsze jest to, że mechanik tego nie wyczaił a pęknięty był wężyk pomiędzy N75 a gruchą turbo - diagnoza i ustalenie przyczyny proste : na króćcu OUT N75 było wyczuwalne podciśnienie a na końcu wężyka zdjętego z gruchy turbo już nie więc przyczyna musiała być tylko jedna - nieszczelny zupełnie nowy wężyk podciśnienia bez widocznych zewnęrznych uszkodzeń mechanicznych.

Najlepiej jednak będzie jak ktoś Ci to auto zobaczy na miejscu.

Opublikowano

Najgorsze jest to że teraz mamy jedno auto i żonka jeździ do pracy paździochem i nie mam kiedy sie za to zabrać:facepalm:

Podmienię jeszcze 18 z 75 dla pewności zę to nie zawór jeżeli to nie pomoże to muszę każdy wąż zaślepić, wprowadzić tam powietrze i do wody to wpakować bo raczej nie da rady inaczej.

Czy do demontarzu IC muszę zrzucić zderzak???.

Opublikowano

A to już pytanie dla posiadaczy Audi bo ja jeżdżę zupełnie czymś gorszym - Golfem Mk IV :decayed: a tam da się go wyciągnąć bez demontowania zdzerzaka.

Opublikowano

Podejrzewam ze da rady ale samo zdjęcie zderzaka to nie problem:wink:

Tomek a powiedz mi mniej więcej jak wygląda ten układ z ciśnieniem w turbo itd tak łopatologicznie jak sie da:decayed:

Łatwiej mi bedzie pojąć w czym jest problem.

Acha jeszcze przypomniało mi się że problem pojawił się początkowo po wymianie sprzegła ale meritum jest takie że jak wykręcałem górne śruby skrzyni to kluczem przyhaczyłem w ten pierdzielnik co wystaje mniej wiecej w połowie maski miedzy silnikiem a grodzią,koło niego znajduję sie zaślepka a na nim jest taka malutka zielona zaślepka i poleciało mi powietrze tzn zasyczało czy tak powinno być,może tam jest nieszczelność??????????

---------- Post dopisany 28-06-2013 at 10:33 ---------- Poprzedni post napisany 25-06-2013 at 23:40 ----------

Wiec chyba udało się zwalczyć te dziadostwo:decayed:

Piszę chyba bo zrobiłem autem 10km i musiałem oddać go zonie a ona tak jeździ że dla niej było bez różnicy:facepalm::facepalm:

Podjechałem do elektro niestety jemu spalił sie interfejs stąd robiliśmy na dotyk tak jak pisałeś:decayed:

Okazało się po primo że ten mały zaworek zwrotny co jest mniej wiecej pod puchą filtra powietrza nie przepuszcza powietrza tzn przepuszczał ale moje płuca to za mało,zaworek aut i jazda próbna,wsio ok ale turbo wstawało jak w BRD tzn do 3 tyś muł a potem wgniata w siedzenie,jazda fajna ale nie tak powinno to wyglądać.

Wiec odkręciłem N75 na wzór miałem N75 ten z półokrągłą kostką:facepalm:(u mnie jest kanciata)I tak zacząłem sobie dmuchać i porównywać.

Okazało się ze z mojego N75 powietrze bodajże z tego najdłuższego króćca daje zupełnie inaczej tzn w drugim zaworku czułem jak membrana podnosi sie a u mnie nie.

Odkręcilem N18 zamieniłem miejscami,jazda próbna i auto odżyło ewidentna różnica:wink:

Ale na postoju po dodaniu gazu słychać gdzieś nieszczelność (albo nam się wydawało) koło IC jutro sprawdzę to dokładnie po przez zdemontowanie wszystkiego co jest z prawej strony:grin:

Sztanga poprawiła swój zakres ruchu,może nie wiele ale widać ewidentny jej ruch.

Jak elektro naprawi interfejs to sprawdzimy wsio jak należy.

Teraz mam pytanie czy mogę w zupełności wypiąć N18 i połączyć te przewody czy będzie wywalać błąd.

Dodam że nie mam EGR-a także po kij mi ten zaworek???

Opublikowano
Teraz mam pytanie czy mogę w zupełności wypiąć N18 i połączyć te przewody czy będzie wywalać błąd.

Dodam że nie mam EGR-a także po kij mi ten zaworek???

Będzie wywalać błąd jak zewrzesz te przewody idące do N18 bo sterownik silnika nie będzie "widział" odpowiedniej rezystancji. Ja tak zrobiłem kiedyś, że zamiast N18 wlutowałem pomiędzy przewody opornik o rezystancji odpowiadającej rezystancji N18 czyli opornik z zakresu 25 do 45 Ω i błędu nie pokazywał ale tylko na krótko bo ciągle się przepalały oporniki - jeden za drugim więc wywaliłem na amen, końcówki przewodów zaizolowałem każdą osobno a błędem otwartego N18 w sterowniku silnika się nie przejmuję bo i nie ma potrzeby skoro zamiast zaworu EGR mam przelotkę przed kolektorem ssącym.

Opublikowano

Ciąg dalszy:

Faktycznie okazało się ze IC ma dziurę,załatwiłem drugi,sprawny i teraz problem jest taki ze zapierdzielam autko ciągnie i po primo jak np zmienie bieg to czuje zamulenie na około 2sek i potem z powrotem wraca moc,po drugie auto ma takie odejście od około 2,5 tyś czuć że zapierdziela konkretnie.

Zastanawiam się czy czasem ten zaworek nie powinien jednak wrócić tylko sprawny(ten pod puchą filtra powietrza)?????

Jak myślisz Tomek od czego on jest???

Najgorsze jest to ze nie mam gdzie zalogować auta bo koleś ma interfejs i nie zrobi tego:facepalm::facepalm:

Opublikowano

Zastanawiam się czy czasem ten zaworek nie powinien jednak wrócić tylko sprawny(ten pod puchą filtra powietrza)?????

Jak myślisz Tomek od czego on jest???

Jeśli masz na myśli ten czarno-biały zaworek jednokierunkowy to go załóż ale sprawdza się go czy jest sprawny zasysając przez niego powietrze najpierw z króćca po stronie czarnej i tu musi się dać zasysać powietrze a potem zasysając powietrze przez króciec po stronie białej i tu nie może dać się go zassać. Jeśli z białej jego strony da się zasysać powietrze to jest on uszkodzony. Ten zaworek jest po to aby nie uciekało z układu podciśnienie nagromadzone w akumulatorze podciśnienia (czarnej kuli plastikowej kuli obok turbo).

Opublikowano

Tak chodzi dokładnie o ten zaworek.

Niestety z białej strony puszcza powietrze ale delikatnie.

Sam już mam odpowiedz ze jeżeli on powoduje to ze nie powinno się cofać powietrze z tzw vacum koło n75 to jak ja go nie mam to dlatego może tak zamulać po zmianie biegów.

Spróbuje na próbę podpiąć dobrą używkę albo kupić jakiś zaworek np paliwa,przecież działa to w ten sam sposób:wink:

Powiedz jeszcze czarna strona ma iść od strony filtra a biała w stronę vacum???

Opublikowano

Czarną stroną ma być ten zaworek połączony z układem podciśnienia od strony pompy podciśnienia a z białej strony wychodzi z niego wężyk na akumulator podciśnienia i N75.

Opublikowano

:hi::hi:

---------- Post dopisany 09-07-2013 at 23:06 ---------- Poprzedni post napisany 05-07-2013 at 20:11 ----------

C.D.

Wiec wymieniłem IC bo był dziurawy,zamieniłem N75 z N18 i wsio niby było ok aż do niedzielnego wyjazdu nad morze.

W trakcie wyprzedzania poczułem szarpniecie i znów tryb awaryjny,z powrotem już lepiej.

Dziś podjechałem na szrot za 90zł zakupiłem na podmiankę N75 gratis dostałem zawór zwrotny także można powiedzieć że nie dużo zapłaciłem.

Podpiołem wsio z elektro i jest mega różnica.

Widocznie mój N75 nie nadawał się do regeneracji:facepalm:Ale powalczę jeszcze z nim:decayed:

Nigdy ten samochód tak nie przyśpieszał.

Elektro podpioł interfejs i tak:

Turbo pompuje niby 2,2 ale tak jak mi powiedział zaworek odpuszcza już przy 1,9.

Nie wiem czy tak powinno być???????????Dodam że wsio jest na seryjnych gratach:wink:

Opublikowano

Mogliście przynajmniej wkleić link tego do logu.

Opublikowano

Tomek koleś elektro ma tylko interfejs i w nim podaje mu mierzone dane a obok ma wartości zapisane w kompie samochodu i można je jedynie porównać.

Z czasem muszę ogarnąć sam temat logowania ale na razie mam linuxa jak przejdę na windowsa to powalczę z tym.

Zastanawia mnie tylko jedno bo zawór zwrotny miałem walnięty podpiołem pod N75 N18 ale w sumie różnicy nie było(wątpię żeby oba zaworki były popsute)

Czy zawór zwrotny może tak mocno namieszać?????

Opublikowano

Turbo pompuje niby 2,2 ale tak jak mi powiedział zaworek odpuszcza już przy 1,9.

Chciałem logi ponieważ nie rozumiem co kolega miał na myśli mówiąc, że zaworek odpuszcza już ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...