Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaką macie dokładną temperaturę silnika wg VAG ?


dwwasyl

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Mam taki dylemat/problem w mojej A4 (b7, 1.9 TDI, BKE)

Jakieś 3 m-ce temu wymieniłem termostat (oczywiście ori kupiony bezpośrednio w ASO) bo miałem wahania temperatury .

Od tego czasu, jak już auto się rozgrzeje (ok 8 km, co wydaje się standardem), wskazówka jest jakby prawie 90*C (mniej jakby o grubość połowy wskazówki) i ani drgnie.

Już kilkukrotnie podłączałem VAGa - rezultat zawsze taki sam:

81.9*C - temperatura wskaźnika, 83-84 temperatura wskazówek licznika.

Jak przycisne wyższe obroty to temperatura silnika skoczy do 84, ale zaraz wraca do 81.9*C i tak trzyma cały czas.

Czy to nie za mało ? Jaką macie dokładnie temp. silnika wg VAGa ?

Co może być nie tak ? Czujnik, czy może termostat ?

Jakieś tydzień temu jak było 2-3*C na zewnątrz i umyłem wieczorem a potem jechałem 50 km trasą to znowu miałem bujanie wskazówki (o grubość wskazówki lub dwie mniej od 90*C). Ale następnego dnia wróciło wszystko z powrotem (wskazówka ani drgnie, temp. silnika wg VAG 81.9*C).

VAG żadnych błędów nie wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie jak Ty i na uszkodzonym termostacie temp była za niska 83 stopnie i odchylała się jak u Ciebie, po wymianie w weekend na ori stoi 90 i nawet nie drgnie ale jeszcze nie sprawdzałem na VAG ile trzyma, myślę że więcej niż 83 stopnie. Powinna być chyba w granicach 87-93..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Z tym ze mi generalnie wskazówka sie nie odchyla - raz tylko tak się zdarzyło. Poza tym jednorazowym incydentem, przez 3 m-ce po wymianie termistatu (ori) stoi i nie drgnie (tylko jest jakby połowa wskazówki od 90*, ale nie drgnie).Temperatura cały czas taka sama (81.9*C) - sprawdzałem zaraz po wymianie termostatu i teraz. Także obstawiam że termostat ok, chyba ze był wadliwy od nowości, ale to raczej mało prawdopodobne.

Będę wdzięczny za info o rzeczywistej temperaturze wg VAG innych użytkowników.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ori termostat wytrzymał 7 miesięcy (przed wymianą maks. temp. 79C, po wymianie 90C). Dodam, że wskaźnik pokazywał na walniętym termostacie 90C, a w VAG tak jak napisałem wcześniej 79C.

@dwwasyl dokonaj analizy czujnika G2/G62 i termostatu na zimnym i rozgrzanym silniku :

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokonałem diagnostyki zgodnie z instrukcją:

1)Na zimnym (po nocy, auto w garażu podziemnym, temp. zewnętrzna wg wskazań FIS 10*C):

a)01 Engine:

temp. płynu chłodzącego (coolant G62) = 4,5*C

temp. powietrza (intake air) = 13,5%

temp. paliwa = 12,6*C

b)17 Intruments:

temp. płynu chłodzącego (coolant G62) = 7,0*C

temp. powietrza = 10,0*C

2)Na w pełni rozgrzanym silniku (na zewnątrz, 0*C, po trasie i 5 min postoju bez wyłączania silnika oczywiście):

a)01 Engine:

temp. płynu chłodzącego (coolant G62) = 78,3*C

temp. powietrza (intake air) = 34,0*C

temp. paliwa = 71,0*C

b)17 Intruments:

temp. płynu chłodzącego (coolant G62) = 81,0*C

temp. powietrza = 8,0*C

Wskazówka, jak zawsze, pół swojej grubości od 90*C

Co padło ? Czujnik, czy termostat, no i jeśli czujnik to jaki - ten g62 ? Ktoś może doradzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo od 80* do 100* wskazówka powinna być centralnie na 90*C na blacie, tak przynajmniej u mnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie. Jak jadę ciągle tak samo to ma dokładnie o pół grubości strzałki poniżej 90.

Mianowicie jak go przycisnę to potrafi się zrównać z 90 a jak jadę z góry na biegu tak z 1,5 km (okolice Nowego Sącza) to potrafi temperatura spaść nawet o grubość strzałki. Spadek temperatury jest związany z przebiegiem zimnego powietrza przez komorę spalania w momencie gdy do komory nie jest dostarczane paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, z małe opóźnienie. U mnie walniety był chyba czujnik - ale wymieniłem komplet - czujnik i termostat (wszystko ori) - i minął już ponad rok i jest git - temperatura na VAGu:

temp. płynu 89-92*C

temp. oleju -89-94*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...