Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Mały wyciek oleju z zaworu recyrkulacji spalin EGR.


prozaq

Rekomendowane odpowiedzi

Mam przejechene 158 tys , z tego co wcześniej czytałem to przy takim przebiegu to dość popularna usterka czyli chyba nie ma sie za bardzo czym przejmowac. Trzeba wymienić na nowy i mieć nadzieje że trochę popracowali nad konstrukcją tych zaworów.

PS.

A jeżeli zdecydowałbym sie na wywalenie EGRa to czy nie bedzie problemów z FISem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie daje jakies 10-15kkm i zaczyna lac spowrotem. co do wymiany to egr nie ma wiele wspolnego z fisem. zapewne chodzilo ci czy bedziesz mial jakies bledy - to nie bedziesz mial i smialo mozesz go wymieniac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma wspolnego FIS z EGR?

pogorszysz prace silnika w zakresie niepelnych obciazen, prawidlowo powinna zostac zmieniona mapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie daje jakies 10-15kkm i zaczyna lac spowrotem. co do wymiany to egr nie ma wiele wspolnego z fisem. zapewne chodzilo ci czy bedziesz mial jakies bledy - to nie bedziesz mial i smialo mozesz go wymieniac

Tak tylko że pytanie było czy błędy pojawią się, nie po "wymienieniu" a po "wywaleniu" go tzn wymontowaniu starego cieknącego EGRa i nie wstawianiu żadnego nowego.

Pytam dlatego że jak można łatwo zauważyć opinie na forum są podzielone jedni twierdzą że jest on potrzebny inni przyznają racje i dodają ....że tak jest potrzebny tak jak świni siodło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez bez jakiegokolwiek zaworu egr nie podlaczysz dolotu do kolektora :cool1: potrzebna bylaby przejsciowka

ECU bedzie tylko rejestrowal wiekszy przeplyw masy powietrza niz wynika to z mapy, co nie ma wplywu na tryb awaryjny.

FIS nie ma nic wspolnego z diagnostyka silnika, rejestruje tylko cisnieine i poziom oleju oraz temperature i poziom plynu chlodzacego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod temat. Mam dokladnie ten sam problem, niecaly miesiac temu kupilem auto i jak to zobaczylem to sie wystraszylem. Przejechane mam 207 000km. Cieknie tak samo jak innym w tym temacie :)

Czy ktos jest w stanie podac koszt wymiany tego EGR-a lub sposob na przeczyszczenie (najlepiej jakis DIY) lub jesli samemu lepiej sie za to nie brac to podac koszt takiego czyszczenia w serwisie (oczywiscie orientacyjnie). Pozdrawiam

---------- Post dopisany at 20:32 ---------- Poprzedni post napisany at 20:32 ----------

Podlacze sie pod temat. Mam dokladnie ten sam problem, niecaly miesiac temu kupilem auto i jak to zobaczylem to sie wystraszylem. Przejechane mam 207 000km. Cieknie tak samo jak innym w tym temacie :)

Czy ktos jest w stanie podac koszt wymiany tego EGR-a lub sposob na przeczyszczenie (najlepiej jakis DIY) lub jesli samemu lepiej sie za to nie brac to podac koszt takiego czyszczenia w serwisie (oczywiscie orientacyjnie). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie daje jakies 10-15kkm i zaczyna lac spowrotem. co do wymiany to egr nie ma wiele wspolnego z fisem. zapewne chodzilo ci czy bedziesz mial jakies bledy - to nie bedziesz mial i smialo mozesz go wymieniac

Tak tylko że pytanie było czy błędy pojawią się, nie po "wymienieniu" a po "wywaleniu" go tzn wymontowaniu starego cieknącego EGRa i nie wstawianiu żadnego nowego.

Pytam dlatego że jak można łatwo zauważyć opinie na forum są podzielone jedni twierdzą że jest on potrzebny inni przyznają racje i dodają ....że tak jest potrzebny tak jak świni siodło :)

potrzebny to on był pseudoekologom,wywalasz parcha wstawiasz flansze i...jeśli masz powyżej 2002r wywala błąd na fisie "check engine" szukasz magika i likwiduje błąd przez wyprogramowanie OGRa czy tam EGRa....i silnik oddycha pełną piersią...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z klapą gasząca zintegrowaną z EGR ?

było juz na forum.

NIe wywalasz egr tylko zaślepiasz dopływ spalin.

Co nie zmienia faktu że jak jest nieszczelny to dalej będzie ciekł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z klapą gasząca zintegrowaną z EGR ?

było juz na forum.

NIe wywalasz egr tylko zaślepiasz dopływ spalin.

trochę logiki jak wywali to nie będzie ciekło a zaślepienie co da? przestanie cieknąć?

---------- Post dopisany at 23:52 ---------- Poprzedni post napisany at 23:49 ----------

A co z klapą gasząca zintegrowaną z EGR ?
jak ją wywalisz to lekko telepie przy gaszeniu...

[

---------- Post dopisany 28-04-2012 at 09:48 ---------- Poprzedni post napisany 27-04-2012 at 23:52 ----------

witam jakie są efekty uboczne zaslepienia egr?
efekt uboczny jest taki że część spalin nie idzie powtórnie do dolotu-exaust gas recirculation,nie masz zwężki na dolocie,silnik oddycha czystym tlenem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dziale Warsztat masz fotostory.Do tego wykręć jeszcze kolektor dolotowy-ten pod EGR-6 śrub i też wyczyść.Czyściłem Egr i kolektor w czwartek,było 0.5 cm sadzy i szlamu na ściankach...Wymień jeszcze o-ring łączący egr z kolektorem i uszczelke pomiedzy egr i chłodniczką spalin.Teraz auto dużo lepiej reaguje na pedał gazu w dolnych partiach obrotów.Polecam zabieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...