Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Mały wyciek oleju z zaworu recyrkulacji spalin EGR.


prozaq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, na wstepie zaznacze, ze nie wiele znam sie na silnikach.

Bylem dzisiaj u mechanika, ktory nie bardzo potrafil mi wprost powiedziec jaki mam probelm...

Moze postaram sie wyjasnic oco chodzi.. Posiadam B6 1.9tdi automat i zauwazylem

wyciek, a moze delikatne plucie olejem z przepustnicy, ktora jest umieszczona

miedzy kolektorem ssacym, a ta rura gumowa, w przepustnicy sa po obu stronach takie

malutkie dziurki i prawdopodobnie przez nie wydostaje sie olej, mam nadzieje, ze dosyc jasno

sie wyrazilem gdyz powtarzam, nie siedze w tych tematach za bardzo.

Prosze bardzo o jakies sugestie co to moze byc, jak sie grozne, co nalezy zrobic

i ile to moze kosztowac...

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek oleju z okolic tego elementu swiadczy o przepuszczaniu oleju przez turbo. Zrób diagnostyke silnika tzn. logi statyczne i dynamiczne, zeby okreslic stan silnika i turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ubywa oleju?[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2008, 14:30 _________________________________________________zrob foty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, przesylam zdjecia tego wycieku. Pod adresem http://topreklama.pl/audi/4.jpg, a nastepnie 5 i 6 jpg sa zdjecia

we wiekszej rozdzielczosci.

1.jpg

3.jpg[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2008, 11:02 _________________________________________________Aha, a co do oleju to chyba nie ubywa, tzn wczoraj pierwszy raz sprawdzilem i bede kontrolowac, ale poziom jest prawidlowy..

Prosze mi jeszcze powiedziec czym sie rozni symbol przy silniku AVF od AWX, ja przy zakladaniu konta zaznaczylem AWX i nie chce nikogo

wprowadzic w blad... POzrdawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVF od AWX roznia sie momentem - 310 do 295NM. Poza tym AVF ma 6 biegów a AWX 5. To takie podstawowe różnice. Właściwe oznaczenie znajdziesz w książce serwisowej lub we wnęce kola zapasowego.

Wyciek jest dość nieznaczny i na 99% pochodzi z nieszczelnosci turbo. Jest to juz powód do zainteresowania tematem jakiegoś specjalisty od turbin. Poza tym mozesz zdjac tą gumową rurę wchodzącą do kolektora z lewej strony, żeby zobaczyć czy tam jest sucha, czy również zaolejona. Zrób jeszcze logi, żeby ocenić ogólną kondycję silnika i turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zawór EGR - większość ludzi ma z tym problem. Mi leci z niego już od 40tys i wszystko jest ok. Jak nie bieże ci za dużo oleju to nie masz się czym przejmować. Dla pewności zrób logi to specjaliści potwierdzą czy wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Nie chciałem zakładać nowego tematu , więc piszę tutaj.

Problem dotyczy wycieku , o ile można to tak nazwać. Jak to zwykle bywa po zakupie trzeba wymienić olej i inne rzeczy.

Wczoraj wymieniałem właśnie olej i filtr oleju. Całe operacja przebiegła bezproblemowo (pomijając strasznie mocno dokręconą pokrywkę od filtra , ale nie o tym). Zaniepokoiła mnie zabrudzona olejem wtyczka oraz przewód znajdujący się w tylnej części silnika (foto). Są one zakurzone , więc raczej świeży wyciek to nie jest. Gdy zdejmowałem od spodu osłonę silnika ( aby odkręcić korek spustowy), pod ową wtyczką znajdowała się plama średnicy 8cm ( także zakurzona). Zastanawiam się skąd może to pochodzić i czym jest to spowodowane.

Proszę o odpowiedź

DSC031494346334.jpg

DSC03147.jpg

DSC03153.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest czujnik temp. silnika (G62) prawdopodobnie jest lub był wyciek z pokrywy zaworów z tego co widać to nic groźnego :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie faktycznie wygląda jakby źródło tego wycieku było gdzieś wyżej umiejscowione bo to miejsce nad wtyczką też jest brudne. Musze zobaczyć czy nie była wymieniana ta uszczelka pod pokrywą w historii z aso. A czy takie problemy z wyciekami z pod pokrywy często występowały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było poprawić temat bo tu nie ma przepustnicy tylko klapa gasząca i EGR :decayed:

A to że cieknie to taka zaleta tych silników :decayed: Im nowszy model tym więcej zalet :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wycieki oleju przez otwory w obudowie zaworu EGR pod pokrywką siłownika podciśnieniowego uchylającego zawór EGR to wyciek ten jest spowodowany wyrobieniem się tulejki prowadzącej trzonek zaworu EGR (widocznej wewnątrz obudowy EGR), w której to tulei on się porusza, olej dostaje się do dolotu a tym samym do obudowy EGR z odmy silnika (turbinkę zostaw w spokoju bo jeszcze ktoś Ci wciśnie kit, że poszły Ci w niej uszczelnienia wałka i trzeba ją regenerować), otworków w żadnym wypadku nie zaślepiaj bo zawór EGR wtedy nie będzie mógł być uchylany, te otwory służą do wyrównywania ciśnienia pod membraną siłownika w momencie jak siłownik podnosi membranę wraz z przymocowanym do niej trzonkiem zaworu i ściska znajdującą się nad nią sprężynę :

0ef1efaef064aeb8m.jpg

wyciek można usunąć tylko na 2 sposoby :

1. Wymienić całość tj. obudowę wraz z EGR i klapą gaszącą na nową.

2. Wypiąć wężyk odmy z dolotu a dolot przeczyścić z resztek oleju (wraz z płukaniem intercoolera).

Co do fotek z zachlapanym czujnikiem G62 to albo zachlapał go płyn chłodzący podczas wymiany czujnika, albo olej wyciekający spod pokrywy klawiatury albo olej cieknący z uszczelnienia olejowego pompy tandem albo też olej wyciekający z pękniętego węża powietrza doładowanego nad czujnikiem, jak zdejmiesz plastikową górną osłonę silnika to wtedy łatwiej zlokalizujesz ślady skąd wyciek pochodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi, jak tylko znajdę chwilę czasu to zdejmę tą plastikową osłonę i postaram się zidentyfikować skąd mógł pochodzić wyciek, choć jak patrzyłem dzisiaj to nie jest on świeży więc chyba nic groźnego :rolleyes:. Szkoda że taka pogoda bo autko dopiero co kupiłem i pasowało by poprzeglądać wszystko dokładnie a przy tej temperaturze na zewnątrz to nie widzi mi się nic majstrować w garażu :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie ponieważ miałem podobne wątpliwości jak kolega Prozaq postanowiłem dołączyć do dyskusji .

1-sza sprawa to wersja mojego silnika rozumiem że tabliczka znamionowa definitywnie świadczy o tym że jest to silnik AVF i amen

kodsilnikah.jpgw308.png

2-ga sprawa to wyciek ktory ostatnio zlokalizowałem podejzewam ze to jest dokładnie to samo co u kolegi pytanie czy element wskazany na fotce to właśnie ten EGR?

egrt.jpgw615.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie ponieważ miałem podobne wątpliwości jak kolega Prozaq postanowiłem dołączyć do dyskusji .

1-sza sprawa to wersja mojego silnika rozumiem że tabliczka znamionowa definitywnie świadczy o tym że jest to silnik AVF i amen

kodsilnikah.jpgw308.png

2-ga sprawa to wyciek ktory ostatnio zlokalizowałem podejzewam ze to jest dokładnie to samo co u kolegi pytanie czy element wskazany na fotce to właśnie ten EGR?

egrt.jpgw615.png

nie EGR jest dokładnie nad tym , to co wskazałeś do siłownik klapy gaszącej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dzisiaj trochę czasu więc zdjołem osłonę żeby zobaczyć jak to wygląda i troche sie przestraszyłem widokiem czy to możliwe żeby aż tak lało z EGRa ???

wyciek1.jpgw600.png

wyciek2.jpgw800.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...