zbigok Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 W związku z tym, że obecnie klasyczne akumulatory mają coraz krótszą żywotność, zwróciły moją uwagę akumulatory dla samochodów z systemem START&STOP. Akumulatory te posiadają następujące właściwości: - dwa razy większą wytrzymałość cykliczną w porównaniu do standardowych akumulatorów kwasowych, - podwyższoną akceptację ładowania (ładowanie większym prądem, bardziej dynamiczne), - wysoką moc rozruchową - a w związku z ww., wydłużoną żywotność. Wątpliwości są, co do ceny oraz mniejszego prądu ładowania, który występuje w normalnej instalacji. Czy ktoś z kolegów przerabiał ten temat? Zapraszam do dyskusji.
alest Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 ...przerabiałem temat w e91 320d z zainstalowanym "dobrodziejstwem":kwasny:, zwanym start/stop tylko nie rozumiem jaki sens ma mieć zastosowanie takiego akku do "zwykłej" instalacji za trzykrotnie większe pieniądze? kwestia niby wydłużonej żywotność - hmmm, za te pieniądze zastanowiłbym się ale chyba nie warto:wink:....
zbigok Opublikowano 3 Listopada 2012 Autor Opublikowano 3 Listopada 2012 "...za trzykrotnie większe pieniądze?" AKUMULATOR VARTA START STOP 70Ah FIAT TOYOTA FORD (2711090987) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Akumulator VARTA 70Ah - MotoBastion Tychy (2764620847) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
alest Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 "...za trzykrotnie większe pieniądze?" ...ale zwróć jeszcze uwagę kolego na specyfikację do samochodów jakiego segmentu są one przeznaczone np. fiat500, Yaris, Punto jak bym miał go kupić i zamontować chociażby w swojej b6, gdzie mam fabrycznie przewidziany aku o pojemności ponad 20% większej (elektryka, ogrzewanie postojowe) to raczej nie nacieszyłbym się wydłużoną żywotnością.... ....korzystając z zaproszenia do dyskusji w pierwszym poście i zapytania "Czy ktoś z kolegów przerabiał ten temat?" odpowiedziałem zgodnie z tym czego doświadczylismy. Gdy około półtora roku temu pojawił się problem z aku w e91 (auto trzyletnie, bezwypadek) a okazało się, że zakup nowego (odpowiadającego parametrom do 320d) to wydatek równowartości kwoty 1070zł + zwrot starego i przejazd do Poznania (pomimo dołożonych starań do diesla tańszego nie udało się znaleźć), jednocześnie rozważalismy zakup przyzwoitego "zwykłego" akumulatora, który można było dostać już za około 330-400zł....
zbigok Opublikowano 4 Listopada 2012 Autor Opublikowano 4 Listopada 2012 Oczywiście, że dziękuję za podjęcie dyskusji, a podając te dwa aku jako przykład, nie miałem na celu umniejszać Twojego wpisu. Cena 1070 zeta, to faktycznie lekka przesada. Cały ten system start&stop w samochodach, jak i kilka innych rozwiązań, które mają na celu sprawić aby samochody były bardziej ekologiczne, nie są do końca dopracowane i ekologiczne, a przede wszystkim mają na celu robić drenaż kieszeni kierowców. Klient musi dopłacić przy zakupie auta za specjalny akumulator, za mocniejszy alternator oraz za mocniejszy rozrusznik. Skoro piszesz, że po trzech latach aku już klęknął, wynika, że nie był taki rewelacyjny jak to piszą producenci. Temat właściwie bardziej interesuje mnie od strony technicznej i trzeba będzie trochę doczytać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się