wjot1 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Witam, Chciałem się upewnić, czy dobrze wyczytalem : Zawór DV występuje tylko w silnikach z turbo, tak ? Zawór N80 znajduje się na pokrywie obudowy filtra powietrza. Jeśli działa, to gdzieś od 80stopni powinien co jakiś czas "Stukać". W ten sposób, można sprawdzić czy działa. Mam rację? ---------- Post dopisany at 19:51 ---------- Poprzedni post napisany at 19:42 ---------- i czym może skutkować niedziałający zawór N80? ---------- Post dopisany at 20:44 ---------- Poprzedni post napisany at 19:51 ---------- .
MATIUS Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 syczy z pod korka wlewu paliwa jak odkręcszasz to robi się przeciąg auto może mieć zamułe na paliwie... bo w tedy filtr węglowy zapycha się oparami z baku... w ostateczności można zarżnąć pompę paliwa oraz pływak w baku paliwa tworzy się podciśnienie
Pawel_M Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Zawór DV występuje tylko w silnikach doładowanych. Zawór N80 ( oparów paliwa ) możesz sprawdzić podpinając go na krótko, za każdym razem jak podasz mu prąd powinien cyknąć. Jeżeli chodzi o niesprawność zaworu to mógł sam z siebie się popsuć lub jest jakiś problem od strony wiązki elektrycznej...
wjot1 Opublikowano 4 Listopada 2012 Autor Opublikowano 4 Listopada 2012 OK, dzięki za odpowiedzi. Pytam ponieważ falują mi obroty i czasmi podczas jazdy, gdy mam wciśnięty pedał gazu, to (Sporadycznie) traci moc jakby na sekunde, (takjakbym bardzo gwałtownie puścił pedał). WYmieniłem świece, przewody WN, filtr paliwa,powietrza.Przepustnica czyszczona już jakiś czas temu(na komp. parametry OK). Jutro sprawdzę i wymienie odmę. Zostaje mi przepływka,sonda lambda - myślałem, że właśnie ten zaworek jeszcze może zasysać lewe powietrze.
mloody_s-line Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 a Masz kolego zmienna geometrie łopatek w kolektorze dolotowym?
opfikon Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Zawor N80 mozesz sprawdzic w nastepujacy sposob: - zdjac z zaworu przewod biegnacy do zbiornika z wkladem weglowym - odpiac wtyczke - uruchomic silnik - w miejsce odlaczonego przewodu przlozyc palec aby wyczuc ewentualne podcisnienie (najlepiej jakbys mial podlaczony wakuometr) Jesli wyczujesz chocby minimale podcisnienie to oznacza, ze zawor jest niesparawny. Zasada jego dzialania jest taka, ze przy braku napiecia zawor powinien byc zamkniety (dlatego lepiej odlaczyc wspomniana wtyczke). To ze zawor "cyka" oznacza jedynie, ze elektrycznie jest sprawny. PS. Sugerowalbym, jeszcze sprawdzic cisnienie paliwa.
MATIUS Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 mój brat ma identyczne objawy kolego jak ty z tą zmuła jak się odejmnie pedał gazu to sprawa auto jedzie znów pełną moca Przepływkę podmieniałem od siebie mamy dwa ADr w domu sondę też nic to nie dało wiec obstawiam ten zawór plus filtr węglowy daj znać co z twoją odmą może to też ma wpływ
wjot1 Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Opublikowano 5 Listopada 2012 A czy ten zaworek spełnia jakąs super ważną funkcję? - Myśle,czy nie odłączyć tego zaworu w pi**u i wstawić zaślepkę tam gdzie wchodzi przewód do przepustnicy. Jakie będą konsekwencje? @ mloody_s-line Wybacz, ale nie mam zielonego pojęcia o co pytasz ---------- Post dopisany at 18:45 ---------- Poprzedni post napisany at 18:44 ---------- Tzn. wiem co to jest, ale nie wiem jak rozpoznać, który mam.
mloody_s-line Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 A czy ten zaworek spełnia jakąs super ważną funkcję? - Myśle,czy nie odłączyć tego zaworu w pi**u i wstawić zaślepkę tam gdzie wchodzi przewód do przepustnicy.Jakie będą konsekwencje? @ mloody_s-line Wybacz, ale nie mam zielonego pojęcia o co pytasz ---------- Post dopisany at 18:45 ---------- Poprzedni post napisany at 18:44 ---------- Tzn. wiem co to jest, ale nie wiem jak rozpoznać, który mam. chwila aby znajde ten temat o tym dolocie co ci pisałem ---------- Post dopisany at 19:08 ---------- Poprzedni post napisany at 19:04 ---------- A czy ten zaworek spełnia jakąs super ważną funkcję? - Myśle,czy nie odłączyć tego zaworu w pi**u i wstawić zaślepkę tam gdzie wchodzi przewód do przepustnicy.Jakie będą konsekwencje? @ mloody_s-line Wybacz, ale nie mam zielonego pojęcia o co pytasz ---------- Post dopisany at 18:45 ---------- Poprzedni post napisany at 18:44 ---------- Tzn. wiem co to jest, ale nie wiem jak rozpoznać, który mam. chwila aby znajde ten temat o tym dolocie co ci pisałem http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/silnik-125-koni-problemy-245106/index3.html kuknij na ten temat końcówka 3 str itd
opfikon Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 Jesli zaslepisz ten zawor to: - jesli jest niesprawny to pozbedziesz sie nieszczelnosci (+) - prawdopodobnie sterowniki wyrzuci niedlugo blad typu "nieprawidlowy przeplyw powietrza..." i zaplai sie kontrolka check engine (-) - brak oprozniana zbiornika z wkladem weglowym (-) UWAGA: Jesli pozostawisz niezaslepiony przewod w kierunku zbiornika z wkl. to opary benzyny beda sie samoistnie ulatniac! Sprawdz zaworek, nie powinno zajac to wiecej niz 5min
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się