Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzypienie przy skręcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam od kilku dni problem z moim parchem, przy skręcie w lewo słychać skrzypienie, jakby coś było nienasmarowane w układzie kierowniczym, przy skręcie w prawo pojawia się to sporadycznie, pytanie do Was, czy w kolumnie kierowniczej są jakieś elementy, które mogą wydawać w/w dźwięki, czy mam kolumnę zostawić w spokoju a przyczyn szukać w drążkach/maglu?problem pojawił się ot tak, przez chwilę było ok, a dzisiaj przez cały dzień skrzypiało jak stara szafa, dodam, że innych objawów nie mam, pompa nie wyje itp. bardzo bym prosił o odpowiedzi, dodatkowo mam minimalny luz na kierownicy, jakiś 1-1,5 cm gdzie ruszam kierownicą a koła stoją w miejscu, drążki 'macałem' ostatnio przy wymianie kół i są 'sztywne' (dziwnie to brzmi :decayed: )

pozdrawiam

Opublikowano

Tuleje metalowo gumowe wachaczy gornych :wink:

Opublikowano

A jednak :kwasny: a dźwięk się rozchodzi jakby z kolumny kierowniczej, obadam jutro w kanale dokładnie które, dzięki za info :wink:

Opublikowano

to samo miałem, szczególnie słyszalne przy manewrach na parkingu, wymieniłem górne wahacze bo gumy mocno spękane mimo ze sworznie cale i gitara cisza :)

Opublikowano

U mnie gumy w porządku, jedynie zauważyłem że dolny drążek po prawej stronie ma dziure w gumie i jest do wymniany ta guma (a jak nie guma to cały) a tak o reszta jest w dobrym stanie, ale nie będziemy wróżyli z herbaty, jutro z kumplem zajade na kanał i się obada:hi:

Opublikowano

zrzuć górne ze zwrotnicy i poruszaj nimi na boki tak jak pracuja przy skrecaniu i bedziesz slyszal czy skrzypi czy nie

Opublikowano

Jednak winowajcą nie jest górny tylko najprawdopodobniej dolny tylni wahacz, górne mam nowe i po odkręceniu ich nie wydają żadnych dźwięków, natomiast ten dolny jest już wyrąbany i zależy jak ułoży się ta guma wprasowana w wahacz tak skrzypi bądź nie, jutro wymieniam i zobaczymy efekty:hi:

Opublikowano

jedziesz z koksem pochwal się czy skrzypienie ustało ;) Powodzenia :wink:

Opublikowano

hmm, widzę że nasze drogi bardzo korzystnie oddziałują na wielowahaczowe zawieszenie ;p:grin:

Opublikowano
hmm, widzę że nasze drogi bardzo korzystnie oddziałują na wielowahaczowe zawieszenie ;p:grin:

Wielowahacz jest fajny na zachodnie drogi, w PL nawet jak kupisz ori i dasz za to 1,5k zł to i tak po jakimś czasie się wytłucze i tak w kółko, ja zregenerowałem swój w dobrym warsztacie i dałem 110 zł (sinblock + gałka z dolnego wahacza) dzisiaj zakładam wszystko i się okaże czy to było to:decayed:

Opublikowano

i jak ? Pomogło?:banan:

Opublikowano
i jak ? Pomogło?:banan:

Pomogło, w końcu nastała cisza w aucie! :banan:

Jakby ktoś potrzebował to wymieniać to potrzeba do tego jakiś klocek pod auto (bo potrzeba użyć troszke siły i się buja) klucze 18" jakieś porządne, ja miałem z tesco i pękły :decayed:, trzeba odkręcić sanki i opuścić lekko w dół od strony wahacza, bo inaczej nie wyjmiemy długiej śruby która trzyma wahacz, jak ktoś ma jakieś pytania to pytać bo rozkręciłem wszystko oprócz dolnego przedniego wahacza (odkręcałem też piaste, bo poszła mi osłona z przegubu:facepalm: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...