Skocz do zawartości
IGNOROWANY

modyfikacje silnika ALH


Lukaszxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a odnosnie koncowek do wtryskow to jak wygladaja Firady i sevendiesel?? wiem ze bosch najlepsze ale jakbym mial wybierac miedzy dwoma pierwszymi to ktore lepiej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firad nie robi 216-tek. 205-tki tak. SevenDiesel nie gorsze od Bosio a tańsze. Z Bosio się wycofałem. Za dużo reklamacji.

tak to ciekawe a jaki masz katalog ? ,bo według mojego katalogu firad robi 216,230-stki,240-stki i inne.

ja mam bosio ale wedlug mnie juz takich dobrych nie robia jak kiedys,7 diesel wkladam ludziom i jeszcze nikt nie nażekał.

speckom, to pokaż ten katalog no i najlepiej zdjęcia koncówek

jesli firad ma 216/230 to bedą one duzo lepiej wykonane niz Bosio

Kupując wtryski 216 i nie robiac pod nie softu, to jak kupić TV fullHD i oglądać filmy z VHS na nim:facepalm:

szkoda że ta teoria akurat nie dotyczy ALH o którym mowa w tym temacie

moim zdaniem w ALH szkoda robić remap pod seryjne małowydajne wtryski, skoro sama wymiana na NOWE wyregulowane 216 daje czesto lepsze wyniki i mamy nowe wtryski

Kup używki wtryski AFN lub ASV i zrób program.

polecać uzywki z TDI VP, które mają zwykle 10 lat albo wiecej (+300 tys km) to tak jak polecać komuś kupowanie uzywanych majtek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak myślałem zmieniając swoje stare rozpylacze AFN na AXG ori bosch, i co było? zero jakiej kolwiek poprawy na nowych, poza ciut większą mocą, totalnie zero innych pozytywnych zmian, spalanie bez zmian, jak na starych AFN było zero dymu tak samo na AXG(na seryjnym ustawieniu pompy), zapalał tak samo z pół obrotu na starych jak i na nowych i po zapaleniu na obu zawsze zero dymu, w zamkniętym garażu jak zapale śmierdzi tak samo, nic mniej na AXG, jedynie na AXG korekcje się trochę bardziej rozjechane ale to szczegół, wina pompiarza, jak zanosiłem się z zamiarem zmiany wtrysków żona jednego pompiarza powiedziała że wtryski AFN się nie psują i je się tylko reguluje, a pompiarz że one maja już tyle lat to nie mogą być dobre:) niech każdy sam wydedukuje czemu można dwie tak sprzeczne informacje dostać, żona powiedziała prawdę choć na pewno nie zawsze tak jest ale powiedzmy 20% tych starych może nie będzie miało na maszynie 6 zielonych znaczków że są ok ale mogą być tak samo dobre jak nowe, używane markowe najwyższej jakości majtki mogą być... niż zmienik robiony w chińskiej szopie pod kątem by za długo bezawaryjnie nie popracował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co chciałbyś żeby przy ciut wiekszej mocy jeszcze spadło spalanie ? :)

no tak, argument z żoną pompiarza mnie przekonał ;)

powiedz żonie pompiarza ze technologia koncówek jest identyczna w BOSCHu czy to AFN czy ALH czy AHY

raz piszesz o ori zestawach BOSCH AXG potem o chińskich zamiennikach, wiec juz nie wiem o Ci chodziło w tej wypowiedzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie liczyłem na mniejsze spalanie pomimo większych końcówek ponieważ kupiłem nówki(jadąc 100km/h auto ma spalać tyle samo, jadać z pedałem w podłodze na większych spali więcej, a jak przy 100km/h na większych spala więcej to coś jest źle, albo w czipie albo taka konstrukcja rozpylacza który przy małej dawce nie potrafi tak dobrze rozpylać ale za to przy większej wlewa dużo więcej, coś kosztem czegoś), jak bym wtedy wiedział że stare mam w porządku wcale bym nie pchał w nowe, wszystko dzięki pompiarzowi który mi wmówił że z moich już nic nie będzie jak zapytałem czy nie wystarczy ustawić tylko ciśnień jak należy

żona pompiarza nie musi być argumentem ale ona powiedziała co wie, a nie co wypada mówić:)

technologia rozpylaczy AFN i AHY pewnie taka sama, ale AXG już jest nowsza, no chyba że w necie głupoty piszą, technologia to jedno a precyzja i jakość użytych materiałów ich obróbka już nie musi być taka sama, cenowo najdroższe są AFN i AXG(identyczna cena obu) a te pospolite AHY są tańsze, większy popyt na AHY dlatego tańsze? a może są leprze do nowszych, mniej wymagające dla pompy?

na końcu napisałem o chińskich bo dla większości cena gra kluczową role, a wiadomo bosch jest najdroższy, nie prowadzę statystyk ale wygląda na to że większość kupuje innych firm niż bosch, a czy są tak samo dobre nie wiem bo nie testowałem ale jak spytałem pompiarza o inne firmy to się zaśmiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak zalozyłem wtryski z koncówkami 216 firmy 7diesel. kat wtrysku sie praktycznie nie zmienil, był 49-50 a po zmianie wtryskow 53-54 wiec go nie ruszalem, troche tylko zmienilem dawke paliwa bo zmienila sie na 1,8mg/R wiec ustawiłem ja na 3,8mg/R, byłem autkiem na hamowni i ma teraz 115km i jak dobrze pamietam 260nm, dużo lepiej sie odpycha wiec wszystko jest git:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciahciah, w necie głupoty piszą, a Ty to powtarzasz i dodajesz swoje teorie usłyszane od żony pompiarza i tworzą sie nowe legendy

AFN czy ASV to te same otworki ale sa subtelne róznice tak jak AHY i AXG, głównie związane z normami spalin

lukaszxxx - a jakie cisnienie otwarcia zostały ustawione, jesli kat wtrysku sie przyspieszył to znaczy ze twoje stare wtryski miały podobne lub wyzsze cisnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

został ustawiony na 220/300 w moim motorku tez sa takie cisnienia wiec chyba przez to, mam kurcze inny problem bo nie moge przestawic dawki rozruchowej, loguje sie do silnika, adaptacja, kanał 05 i moge zmieniac wartosci, najwieksza jaka udalo mi sie wpisac to cos okolo 33268, ori było 32768 ale dawka sie nie zmienia a autko troche musi przekrecic z rana i nie wiem co z tym zrobic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie.. ciezko mi stwierdzic bo wtedy nie bylo jeszcze tak zimno.. mysle ze podobnie..

---------- Post dopisany at 15:31 ---------- Poprzedni post napisany at 11:51 ----------

Jaka wogole powinna byc dawka startowa?? ile mg/R??

Czy ewentualnie moge ruszyc nastawnikiem to mi sie zmieni dawka biegu jalowego i startowa a pozniej vagiem skoryguje dawke biegu jalowego da tak rade??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciahciah, w necie głupoty piszą, a Ty to powtarzasz i dodajesz swoje teorie usłyszane od żony pompiarza i tworzą sie nowe legendy

AFN czy ASV to te same otworki ale sa subtelne róznice tak jak AHY i AXG, głównie związane z normami spalin

lukaszxxx - a jakie cisnienie otwarcia zostały ustawione, jesli kat wtrysku sie przyspieszył to znaczy ze twoje stare wtryski miały podobne lub wyzsze cisnienia

o to teraz przesadziłeś, mądry użytkownik czytając na pewno wyciągnie właściwe wnioski, najlepiej takie po środku bo ja tylko opisuje swoje spostrzeżenia

napisałem konkretnie co ja doświadczyłem i wypowiedz żony w moim przypadku jest na 100% sprawdziła, a że ty to negujesz ja to rozumiem, jesteś sprzedawcą wtrysków wiec ty nawet nie dopuszczasz myśli ze stare może nie będzie ideałem jak nowe ale może tak samo pracować a skoro różnicy nie widać poco kupować nowe, ja wiem po co, bo ty z tego żyjesz a ja napisałem by ludzie wiedzieli że nie zawsze trzeba wydawać kasę na nowe by mieć sprawne wtryski, może ja jestem wyjątkiem że w 15 letnim aucie z przebiegiem stosownym do wieku były sprawne wtryski(sprawne na podstawie 5 lat użytkowania a raczej katowania ale to dla wtrysków samo zdrowie-mniej nagaru) ale sądzę jest nas wielu, wybacz że napisałem agresywnie ale piszesz że ja jakieś teorie i legendy pisze, podważ je, konkretnie napisz że pisze głupoty bo bez konkretów szkoda mojego i twojego czasu, podaj przykład lub setki przykładów udowadniając mi że to wszystko mi się przyśniło:) dla mnie konkretna krytyka/konfrontacja jest lepsza niż przytakiwanie, a wiedzy nigdy dość, siedzisz w tym pewnie sprawdziłeś ile na tej samej pompie każde wtryski jakie masz w ofercie wlewają, które zaczynają dymić pomimo tego samej mocy a które jeszcze nie

ja wszystko co wyczytam w necie staram się sam spraszam wiec dobrze że piszę jak piszę bo zawsze potem można dojść jak jest na prawdę, a moja wypowiedz nie teoria jak ją nazwałeś jest prawdziwa i to nie po raz pierwszy, jaki ja mam cel kłamać że stare rozpylacze AFN po 250tys km bo tyle było na nich od nowości zrobione tak samo były sprawę jak nówki bosch AXG za dużą kasę, już tu kilka mitów obaliłem i inni się śmiali, a potem sami pisali co kiedyś dla nich było śmieszne, ktoś jest czegoś pewny co sam nie sprawdził...i udowadniaj takiemu, czytający w końcu nie odróżnia kto ma racje..., w necie zawsze coś można wychwycić wartościowego, sam teraz właśnie napiłeś tyle co można w necie wyczytać, liczyłem na większe konkrety, albo nie chcesz nic zdradzać albo masz wiedzy tyle co ja:) w necie pisze że AXG na inną budowę, że w ułamku sekundy mniej wtryskują paliwa ale cały proces wtrysku trwa dłużej co skutkuje mniejszym zadymieniem, lepszym procesem spalania(tu liczyłem na mniejsze spalanie), lepszą kultura pracy silnika, a tą samą mocą i jeszcze innymi drobiazgami nie pomijając większej żywotności rozpylacza, to jest wiedza z neta ale czytając dalej naprawdę dużo rzeczy się zaczyna zazębiać, zacznijmy od tego kto prócz mnie ma AXG?:D brak wiedzy ale jest jedno ale, że AXG wymagają mocnej pompy jeżeli myślimy o konikach, zwykła pompa AFN ze zwiększonym wydatkiem odpada, 155km+doładowanie wystarczające a mimo tego dym i nic więcej nie idzie wyrwać przynajmniej u mnie, pomiar rzetelny wielokrotnie potwierdzony, może porównywałeś od a do z silnik AHY z AXG, nie? to porównaj, bosio czy jak to zwał też ma taki typ o wydłużonym czasie wtrysku czyli to nie jest wymysłem internetu, to po prostu nowsza wersja rozpylaczy no chyba że bosio przygarnął sobie ten dopisek by wabić, jak by zacząć kopać można dużo wiedzy poznać, tylko potem kto się tym dzieli:)

ktoś kto najpierw sprawdza stare wtryski dopiero proponuje wymianę jak ze starych nic nie będzie podejrzewam że powiedział by które wtryski są najbardziej trwałe pomimo lat, ale kto jest tak uczciwy.., ja na podstawie ceny nowych stwierdziłem że te najdroższe czyli AFN i AXG są po 158euro/sztuka a AHY po 103euro to możesz mówić że tu teoretyzuje ale masz czarno na białym ceny z wakacji strona Auto Ersatzteile & Kfz-Teile Shop. Günstige Autoteile bei teilesuche24.de że jednak te subtelne różnice AHY i AXG słono kosztują, a czy nie wiem bo nie miałem AHY wiec nie wiem, jeżeli by mi spalanie na AHY wzrosło w porównaniu do AXG to jednak wartko jak ktoś dużo jeździ i bardzo ostro

lukaszxxx - jeżeli stare miały 165/270 bar a po po zmianie wtrysków masz 200/300bar to w 000 basic setting o 5 jednostek będzie mniej, albo na nowych masz niskie ciśnienia ustawione albo stare były dłubnięte na wyższe ciśnienia, drugi powód to pasek rozrządu i temp. paliwa, o kilka jednostek kąt po rozgrzaniu spokojną jazdą będzie inny niż po pałowaniu więc kilka jednostek różnicy jest normalnym objawem, u mnie na starych miałem 2,6mg po zmianie zrobiło się 4,0mg i zero dymu, nawet przy 2,6mg na AXG też zero dymu, doświadczenia z pompą AFN, na pompie AHH jest trochę inaczej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare były fabryczne 220/300 no jasne ze mogły byc cos dlubane, nowe tez ustawione na 220/300 wiec powinno byc git, a nawet jest bo w bs kat podniósł sie o 3-4 jednostki, mi chodzi o dawke startowa, bo auto kiepsko pali na zimnym, jaka powinienem miec dawke startowa (nie mylic z dawka biegu jalowego) mam teraz w granicach 30mg/R a na starych wtryskach byla ok 20mg/R, ja zmienialem wtryski zeby podniesc moc a nie ze mialem padniete stare, chociaż korekcje były 0,09 -0,35 0,25 -0,02

podpowiecie czy jak rusze nastawnikiem tzn zwieksze dawke biegu jalowego to tez zwiekszy mi sie dawka startowa?? a pozniej sobie skoryguje vagiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zwiększysz dawkę jałowa to dawka startowa też się zwiększy bo jedno z drugim jest powiązane jak palec z ręką

jeżeli na nowych wtryskach zapala gorzej to znaczy że masz na nowych wyższe ciśnienia ustawione czyli prawidłowo przyjmując że starych nikt nie dłubał, a zapala gorzej bo wyższe ciśnienia to większe obciążenia dla pompy, skoryguj ciśnienia w pompie, zrób loga 004 dynamicznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, po swietach zrobie, tylko chcialbym najpierw ta dawke startowa ustawic tak jak bylo..

skorygowac cisnienie tzn??

a wlasnie nie wiem czy zapala gorzej bo jak mialem stare wtryski to nie bylo takich mrozow, a autko mam kilka miesiecy dopiero..

wiesz poprostu po zmianie wtryskow zmienila sie dawka biegu jalowego i skorygowalem ja vagiem, startowa tez napewno sie zmienila ale po zalogowaniu do kanalu 05 moge wpisac różne wartosci ale dawka sie nie zmienia, przez to chce dygnac lekko nastawnikiem..

---------- Post dopisany at 20:29 ---------- Poprzedni post napisany at 20:25 ----------

Logow nie mam ale na wolnych obrotach wartosci w 004 wygladaja tak samo jak przed zmiana wtryskow:

882 rpm 0,4*BTDC 0,9*BTDC 3%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciahciah, w necie głupoty piszą, a Ty to powtarzasz i dodajesz swoje teorie usłyszane od żony pompiarza i tworzą sie nowe legendy

AFN czy ASV to te same otworki ale sa subtelne róznice tak jak AHY i AXG, głównie związane z normami spalin

lukaszxxx - a jakie cisnienie otwarcia zostały ustawione, jesli kat wtrysku sie przyspieszył to znaczy ze twoje stare wtryski miały podobne lub wyzsze cisnienia

o to teraz przesadziłeś, mądry użytkownik czytając na pewno wyciągnie właściwe wnioski, najlepiej takie po środku bo ja tylko opisuje swoje spostrzeżenia

napisałem konkretnie co ja doświadczyłem i wypowiedz żony w moim przypadku jest na 100% sprawdziła, a że ty to negujesz ja to rozumiem, jesteś sprzedawcą wtrysków wiec ty nawet nie dopuszczasz myśli ze stare może nie będzie ideałem jak nowe ale może tak samo pracować a skoro różnicy nie widać poco kupować nowe, ja wiem po co, bo ty z tego żyjesz a ja napisałem by ludzie wiedzieli że nie zawsze trzeba wydawać kasę na nowe by mieć sprawne wtryski, może ja jestem wyjątkiem że w 15 letnim aucie z przebiegiem stosownym do wieku były sprawne wtryski(sprawne na podstawie 5 lat użytkowania a raczej katowania ale to dla wtrysków samo zdrowie-mniej nagaru) ale sądzę jest nas wielu, wybacz że napisałem agresywnie ale piszesz że ja jakieś teorie i legendy pisze, podważ je, konkretnie napisz że pisze głupoty bo bez konkretów szkoda mojego i twojego czasu, podaj przykład lub setki przykładów udowadniając mi że to wszystko mi się przyśniło:) dla mnie konkretna krytyka/konfrontacja jest lepsza niż przytakiwanie, a wiedzy nigdy dość, siedzisz w tym pewnie sprawdziłeś ile na tej samej pompie każde wtryski jakie masz w ofercie wlewają, które zaczynają dymić pomimo tego samej mocy a które jeszcze nie

ja wszystko co wyczytam w necie staram się sam spraszam wiec dobrze że piszę jak piszę bo zawsze potem można dojść jak jest na prawdę, a moja wypowiedz nie teoria jak ją nazwałeś jest prawdziwa i to nie po raz pierwszy, jaki ja mam cel kłamać że stare rozpylacze AFN po 250tys km bo tyle było na nich od nowości zrobione tak samo były sprawę jak nówki bosch AXG za dużą kasę, już tu kilka mitów obaliłem i inni się śmiali, a potem sami pisali co kiedyś dla nich było śmieszne, ktoś jest czegoś pewny co sam nie sprawdził...i udowadniaj takiemu, czytający w końcu nie odróżnia kto ma racje..., w necie zawsze coś można wychwycić wartościowego, sam teraz właśnie napiłeś tyle co można w necie wyczytać, liczyłem na większe konkrety, albo nie chcesz nic zdradzać albo masz wiedzy tyle co ja:) w necie pisze że AXG na inną budowę, że w ułamku sekundy mniej wtryskują paliwa ale cały proces wtrysku trwa dłużej co skutkuje mniejszym zadymieniem, lepszym procesem spalania(tu liczyłem na mniejsze spalanie), lepszą kultura pracy silnika, a tą samą mocą i jeszcze innymi drobiazgami nie pomijając większej żywotności rozpylacza, to jest wiedza z neta ale czytając dalej naprawdę dużo rzeczy się zaczyna zazębiać, zacznijmy od tego kto prócz mnie ma AXG?:D brak wiedzy ale jest jedno ale, że AXG wymagają mocnej pompy jeżeli myślimy o konikach, zwykła pompa AFN ze zwiększonym wydatkiem odpada, 155km+doładowanie wystarczające a mimo tego dym i nic więcej nie idzie wyrwać przynajmniej u mnie, pomiar rzetelny wielokrotnie potwierdzony, może porównywałeś od a do z silnik AHY z AXG, nie? to porównaj, bosio czy jak to zwał też ma taki typ o wydłużonym czasie wtrysku czyli to nie jest wymysłem internetu, to po prostu nowsza wersja rozpylaczy no chyba że bosio przygarnął sobie ten dopisek by wabić, jak by zacząć kopać można dużo wiedzy poznać, tylko potem kto się tym dzieli:)

ktoś kto najpierw sprawdza stare wtryski dopiero proponuje wymianę jak ze starych nic nie będzie podejrzewam że powiedział by które wtryski są najbardziej trwałe pomimo lat, ale kto jest tak uczciwy.., ja na podstawie ceny nowych stwierdziłem że te najdroższe czyli AFN i AXG są po 158euro/sztuka a AHY po 103euro to możesz mówić że tu teoretyzuje ale masz czarno na białym ceny z wakacji strona Auto Ersatzteile & Kfz-Teile Shop. Günstige Autoteile bei teilesuche24.de że jednak te subtelne różnice AHY i AXG słono kosztują, a czy nie wiem bo nie miałem AHY wiec nie wiem, jeżeli by mi spalanie na AHY wzrosło w porównaniu do AXG to jednak wartko jak ktoś dużo jeździ i bardzo ostro

lukaszxxx - jeżeli stare miały 165/270 bar a po po zmianie wtrysków masz 200/300bar to w 000 basic setting o 5 jednostek będzie mniej, albo na nowych masz niskie ciśnienia ustawione albo stare były dłubnięte na wyższe ciśnienia, drugi powód to pasek rozrządu i temp. paliwa, o kilka jednostek kąt po rozgrzaniu spokojną jazdą będzie inny niż po pałowaniu więc kilka jednostek różnicy jest normalnym objawem, u mnie na starych miałem 2,6mg po zmianie zrobiło się 4,0mg i zero dymu, nawet przy 2,6mg na AXG też zero dymu, doświadczenia z pompą AFN, na pompie AHH jest trochę inaczej:)

powiem tak

nie chce mi sie juz ciągnąc tej dyskusji i nie musze anie nie chce Cie edukować

nie jestem żadnym sprzedawca wtrysków i z tego nie zyję to po pierwsze

po drugie Twój podpis wskazuje że to Ty jestes fachowcem - wiec nie bede polemizował że spadek cisnien otwarcia o 30 Bar daje 5 jednostek w kącie wtrysku ;)

po trzecie jak widze chcesz sprzedac uzywane wtryski z AFN wiec na siłę próbujesz dowieść że sa bardzo dobre

ceny koncówek Boscha mozesz sobie sprawdzić w Bosch Polska, a nie linkuj mi jakies teile z DE ;)

nie szukaj wiedzy w internecie tylko pojedz do Boscha, ewentualnie zamiast z zoną pogadaj z pompiarzem

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do różnicy w cenach końcówek do AXG i AHY czyli tzw. 216-tek. To kwestia polityki cenowej Boscha a nie jakieś czary mary w fabryce. Myślę, że nawet jesli koszt wytworzenia byłby wyższy o 5-10% to cena detaliczna nie różniłaby się o 170,00 zł w Polsce. AHY jest starszą konstrukcją.

Tak przy okazji - historia zmian cen detalicznych końcówek do AHY: teraz 305,00 zł 03/2012 320,00 zł 12/2011 478,00 zł 09/2011 455,00 zł . AXG: teraz 470,00 zł 03/2012 473,00 zł 10/2011 490,00 ZŁ 03/2011 440,00 Zł

Nie chce mi się siegać dalej. Jak widać gołym okiem w zeszłym roku kosztowały podobnie. Więc mit o wyższości technologicznej końcówek AXG nad AHY można między bajki włożyć. Specjalisto od siedmiu boleści.

Gwoli wyjaśnienia - sprzedałem tych końcówek tysiące a w interesie jestem od 1997 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie zmieniajcie tematu podpowiedzcie w moim temacie jak cos wiecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zbyt małej dawce jałowego też możesz mieć problem z odpalaniem,ja po zmianie na 210 dawke miałem poniżej 2 i problemu nie było.Zwiększ dawke bo to nic nie kosztuje zobaczysz przy okazji czy lepiej pojedzie.Tylko nie przesadź:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...