Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AEB - duże spalanie, lambda? logi do oceny.


alniukai

Rekomendowane odpowiedzi

a4 b5 1.8t - bardzo duze spalanie, w miescie przy jezdzie jak emeryt ciezko zejsc ponizej 17 litrow, wynik wg. mojej oceny bardzo odstajacy od normy.

Auto kupilem zajechane - bardzooo duzo jezdzilo z niesprawna turbina - klapka w srodku turbiny wyparowala - nie znaleziono jej nigdzie, turbo w ogole sie nie krecilo. Po wymianie turibny auto dostalo wigoru.

Ale pozostal problem spalania. Pierwszy kierunek niesprawna sonda. Gdyz byl jeden blad sopradyczny na vcds'ie jakis czas temu.

Zabralem sie za logowanie i kabel przestal dzialac - zgasla dioda i trup :doh::doh: Jedyne logi jakie mi sie udalo zrobic to:

7,18,25 statyczne:

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Oraz wyszperalem logi 2,7,25 dynamiczne:

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Lecz niestety jest to tylko probna jazda gdy uczylem sie logowac 2 miesiace temu :doh:

Wiem ze to nie duzo, ale nie chce kupowac drugiego kabla na wyrost - moze na podstawie tych tragicznych logow mozna stwierdzic ze to lambda lub nie?

Z tego co doczytalem to w czasie jazdy sonda powinna sie zachowywac zdecydowanie stabilniej. Jezeli logi do smieci to lece zamawiac drugi kabel i wroce z porzadnymi

logami dynamicznymi.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej z tych logów to nic się nie da ciekawego odczytać, co do sondy to z logów statycznych widać że sonda faluje czyli działa ale czy do końca dobrze to nie wiadomo chyba lepiej zrobić porządne logi niż wymieniać sonde w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naj lepoiej jak zlogujesz bloki 2 7 13 25 .ale zeby dobrze zdiagnozowac twój silnik potrzebny jest jeszcze pomiar cisnienia doładowania i sprawdzenie szczelnosci cisnieniowo oraz dobrze by było zrobic analize spalin .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebie... kolega german81 zrobil mi bardza ladna analize (polecam) wypisal rzeczy majace wplyw na spalanie i do wymiany: termostat, sonda, n75, oringi wtryskow i trojnik odmy. Poza trojnikiem wszystko juz wymienilem, dzisiaj autko zaleje i zdam relacje w jakim stopniu pomoglo, zapewne komus sie przydadza takie informacje w przyszlosci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz wszystko porobiłes to przydało by sie zrobic logi i sprawdzic co tam sie porawiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego podjadę z pewnością jak wszystko co mogę sam ogarnąć, to ogarnę. Aktualnie kupa że się tak nieładnie wyrażę wyszła z sondą. Niestety.

Kupiłem denso - tak, bo była tania, a bosch ( 58906265 ) praktycznie nigdzie niedostępny, do tego jako jedyny zamiennik denso miała idealnie pasujące oznaczenia do starej sondy.

Na początku było ok, ale co jakiś czas na vagu ciągle wywala, praktycznie po przejechaniu paru kilometrów:

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity

P0134 - 35-10 - - - Intermittent

Sprawdzałem styki, psikałem kontaktem, posprawdzałem kable.

Na starej sondzie nie ma tego błędu. Ale sonda już kaput.

Denso też do wywalenia? była nówka sztuka zgrzana w folie. Dokłądnie taka i tutaj kupiona:

DOX-2035 • Sonda lambda, Direct fit • DENSO • 264 zł • e-autoparts.pl

Wszystkie oznaczenia się zgadzają i pasują.. załamka. Kupować inny zamiennik? bo skoro na starej sondzie nie ma tego błędu..... a oryginału do tej pory

nigdzie dostępnego nie mogę znaleźć.. chyba do ASO będę musiał się wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byc moze sie pomyliłem i podałem ci zły link . spokojnie mozesz zastosowac ta uniwersalna jej minusem jest brak wtyczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam sonde BERU do AEBa praktycznie nową na sprzedaż, jakbys bardzo chcial ja sprawdzic to moge ci ja jakos podeslac za pare zlotych, jak bedzie sprawna u ciebie to mi zaplacisz i sonda juz zostanie u ciebie

---------- Post dopisany at 20:54 ---------- Poprzedni post napisany at 20:50 ----------

zreszta pytales juz o nia, wiec mozemy sprobowac jakbys chcial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem, pytałem.. niestety w żaden sposób nie chce po oznaczeniach podpasować do mnie.

PS. nie wiem czy dostałeś wiadomość ale pisałem do Ciebie niedawno w sprawie trójnika odmy. Odpisz albo daj znać że nie dostałeś

wiadomości to napisze jeszcze raz bo jestem zainteresowany.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpisałem ci z tego co pamiętam, sprawdź skrzynkę, 55z kw, ci napisałem za zaworek i obudowę, obudowa ma numer ten co potrzebujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...