Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upocone zawory pod kolektorem ssącym(zdjęcia)


Onkel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wczoraj otworzyłem maskę żeby sprawdzić stan oleju. Patrzę a tam pod kolektorem dwa zaworki, które się tam znajdują są upocone i cały wąż/rurka, która jest przypięta też. Z czego to może wynikać?? Czy element na 4 zdjęciu to odma?? Jeśli nie to może ktoś wrzucić fotkę jak ona wygląda (tylko nie z etki:P)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wczoraj otworzyłem maskę żeby sprawdzić stan oleju. Patrzę a tam pod kolektorem dwa zaworki, które się tam znajdują są upocone i cały wąż/rurka, która jest przypięta też. Z czego to może wynikać?? Czy element na 4 zdjęciu to odma?? Jeśli nie to może ktoś wrzucić fotkę jak ona wygląda (tylko nie z etki:P)??

http://img19.imageshack.us/img19/5049/45190270.jpg

http://img266.imageshack.us/img266/6924/65717639.jpg

http://img824.imageshack.us/img824/5908/74150834.jpg

http://img194.imageshack.us/img194/2054/13642741.jpg

4 zdjęcie to odma czyli kolanko, trójnik, rurka metalowa

Wygląda że gdzieś Ci sadzi olejem, może z rurki plastikowej od bagnetu.

Ja jak kupowałem auto to nie tylko były upaciane przewody tylko pół silnika właśnie z tej strony.

Umyłem myjką silnik i okazała się popękana rurka od bagnetu, wymieniona i po roku silnik czyściutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka bagnetu jest trochę upocona ale wszystko w około czyste tylko te elementy sa zabrudzone. Dla pewności wytrę i zobacze ale jesli byłaby to wina rurki to inne elementy też by były brudne a tutaj czysto. A co to za zaworki pod kolektorem ssącym?

Co jeszcze do sprawdzenia w związku z tym poceniem??

---------- Post dopisany 08-11-2012 at 13:53 ---------- Poprzedni post napisany 07-11-2012 at 10:40 ----------

Koledzy nikt nie podpowie co dzieje się z tymi zaworkami??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tam nieszczelność co na pewno ma wpływ na ubytek mocy. Odtłuść wszystko i obserwój skąd się wszystko zaczyna po czym zlikwiduj nieszczelność :decayed: ... takie trudne? :grin:

Te zaworki pod kolektorem ssącym mają do czynienia z ciśnieniem i podciśnieniem i np. sterują zaworem DV :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też właśnie niekiedy czuć spadek mocy może nie tak bardzo ale jednak. Myślałem, że to coś bardziej poważnego i pytam, bo może te zawory mają przypadłość "paść" i trzeba wymienić. Ale wytre wszystko i poszukam. Bo jeśli odma będzie zapchana to tutaj też może wywalać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn do wycia silników i spłukać wodą.Odmę (kolanko) możesz wyciągnąć i sprawdzić czy nie popękane.

Sprawdź czy nie masz oleju w rurze przed przepustnicą może z turbiny się dostaje.Te przewody są połączone z kolektorem ssącym a tam może jest olej.No ale wtedy turbina byłaby padnieta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden zaworek to jest do dv a drugi to załancza zaworze kombinowanym membranę ja bym stawiał na zatkana odmę , lub trójnik gumowy od spodu skruszały dziurawy, a na zdjeciu 4 to sryba odpowietrzająca tak ją nazywają i dalej do silnika jest taka fajka plastikowa to tez jest część odmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn do wycia silników i spłukać wodą.Odmę (kolanko) możesz wyciągnąć i sprawdzić czy nie popękane.

Sprawdź czy nie masz oleju w rurze przed przepustnicą może z turbiny się dostaje.Te przewody są połączone z kolektorem ssącym a tam może jest olej.No ale wtedy turbina byłaby padnieta

Zdjąłem rurę z przepustnicy i jest lekko tłusta ale nie za mocno. Auto zbiera się dobrze, oleju na 5000 km ubyło może ze 300-400 ml. Mam się bać że turbo puszcza i jest do wymiany???:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn do wycia silników i spłukać wodą.Odmę (kolanko) możesz wyciągnąć i sprawdzić czy nie popękane.

Sprawdź czy nie masz oleju w rurze przed przepustnicą może z turbiny się dostaje.Te przewody są połączone z kolektorem ssącym a tam może jest olej.No ale wtedy turbina byłaby padnieta

Zdjąłem rurę z przepustnicy i jest lekko tłusta ale nie za mocno. Auto zbiera się dobrze, oleju na 5000 km ubyło może ze 300-400 ml. Mam się bać że turbo puszcza i jest do wymiany???:kwasny:

Z turbiną wszystko OK

Jak pisałem wcześniej umyj wszystko i potem szukaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...