Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tiptronic - jak dziala sprzeglo


lukisz

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi ci pewno o blokadę sprzęgła hydrokinetycznego tzw lock-up:

- "ślizgać" czyli bez lock-up powinno się na 1 i 2 ( też niekoniecznie po przy podjeżdżaniu pod ostrą górkę gdy komputer stwierdzi że za bardzo obciążona jest skrzynia lock-up też może się załączyć )

- 3 , 4 , 5 z reguły są już zblokowane z lock-up

- między 2 a 3 czuć czasami podwójne przełączenie wtedy załącza się blokada , w trybie ręcznym często załącza się ona już na 2

- często przy przełączaniu między 3,4,5 lock-up się na sekundę wyłącza , tak jest w programie skrzyni chodzi tutaj o jak najdelikatniejsze przełączenie , natomiast nie powinno być to raczej oddczuwalne

- przy zimnym silniku i niskich temperaturach - na czas 40 sek do 2 minut uruchamia się tryb rozgrzewania silnika ( chodzi o katalizator ) , skrzynia przełącza biegi przy wyższych obrotach i nie blokuje się lock-up stąd możliwe wrażenie ślizgania nawet na 3 i 4

Wnioski wyciągnięte z własnych doświadczeń i instrukcji serwisowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podwójne przełączenie

ja coś takiego zauważam u siebie przy redukowaniu biegów z 5 na 4.

pytanie czy przy trybie S mamy w uzyciu 4 biegi zamiast 5.

sorki za banalne pytanie ale początki przygody z tip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty masz już B6 i metodyka działania może być inna - w B5 nie ma trybu S , musiałbyś dotrzeć do instrukcji jak to jest w B6

wiesz może jaką masz skrzynię - ZF 5HP19FLA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci pewno o blokadę sprzęgła hydrokinetycznego tzw lock-up:

- "ślizgać" czyli bez lock-up powinno się na 1 i 2 ( też niekoniecznie po przy podjeżdżaniu pod ostrą górkę gdy komputer stwierdzi że za bardzo obciążona jest skrzynia lock-up też może się załączyć )

Nie mam fizycznej mozliwosci zapiecia Lock-Upa na biegach nizszych od 3ki.

Screenshot by Lightshot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci pewno o blokadę sprzęgła hydrokinetycznego tzw lock-up:

- "ślizgać" czyli bez lock-up powinno się na 1 i 2 ( też niekoniecznie po przy podjeżdżaniu pod ostrą górkę gdy komputer stwierdzi że za bardzo obciążona jest skrzynia lock-up też może się załączyć )

Nie mam fizycznej mozliwosci zapiecia Lock-Upa na biegach nizszych od 3ki.

Screenshot by Lightshot

Z instrukcji serwisowej Audi/VW:

At high ATF temperatures (usually mountain

driving), the torque converter lock-up is activated

in second or even first gear to reduce the

slippage (power loss) in the torque converter.

This helps to keep the transmission from overheating

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...