miszaj Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Witam serdecznie kolegów. mam poważny problem, padl mi silnik. peknięty wał korbowy rozsypane panewki itp. diagnoza mechanika jedna - wymiana silnika. poza uszczuplonymi finansami, kolejny problem jest taki, że mam nietpowy silnik - 2.0TDI BVA 163km (120kw). czy jest opcja robić przeszczep na 140km? jesli tak to jakiego szukać ? czy może brd ? ludzie pomóżcie bo juz od tygodnia nie śpie. pokochałem tą sukę ale chyba bez wzajemności bo już sporo nerwów mnie kosztowała, m.in laweta 1500km itp... reasumując : jakbyscie to WY zrobili ? pozdro, Michał...
aras837 Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Proponuje AVF/AWX jeżeli chcesz w nocy spać
miszaj Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Opublikowano 19 Listopada 2012 czyjest to wykonalne i ma sens ? chce spac spokojnie, czekam na dalsze propozycje... dzieki za odp
nA4tan Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Generalnie odpowiedz sobie na jedno ważne pytanie czy chcesz tym jeździć czy spiąć i pożegnać. Najtaniej kupić słupek albo sam dół albo motor po rozrządzie tylko wtedy nigdy nie wiesz czy zakupiony przez ciebie motor nie jest tylko ciut lepszy od twojego. Wyjście nr dwa nabyć wał korbe i zapewne pompe oleju i poskładać to co masz. Tylko to pójdzie w koszty bardziej jak byś potrzebował gratów nietypowych do silnika daj znać pracuje w hurtowni części silnikowych może coś uda się od szlifierzy z używki załatwić
miszaj Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Opublikowano 20 Listopada 2012 auto jest w kredycie, jesli mam je zrobic i probowac gonic w ludzi to strace mase pieniedzy, poza tym chce byc uczciwy i nie nadziac nikogo na mine. to raczej nie w moim stylu. naprawa obecnego motoru nie wchodzi w gre, kilku mechanikow ktorzy go obejrzeli powiedzieli ze nie podejmuja sie bo jest strasznie rozwalony w srodku, poza tym mam juz jego dosc czy silnik AWX / AVF da sie wsadzić bezproblemowo do b7? chodzi mi o techniczne wykonanie, czy jest to dosyc proste czy raczej duzo przxeróbek wymaga ? i tak, chce jezdzic tym autem, podoba mi sie ma duzy wypas jest wygodne. problem tylko z tym jeb**ym silnikiem ;/ jesli najlepszym rozwiazaniem jest wrzucenie AWX/AVF to tak zrobie, kupie kompletny motor ze wszystkim, za ok 3 tysie mozna juz mieć z calym osprzetem. jak wyglada temat skrzyni sprzegla itp ? to co mam w obecnym bedzie pasowalo czy do wymiany byloby absolutnie wszystko ? dzieki za wszystkie sensowne odpowiedzi
tomek20stencel5 Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Będziesz jeszcze na 99% potrzebował nowej wiązki i ecu. Co do skrzyni to wydaje mi się (pewny nie jestem czekamy na to co powiedzą inni) że powinna podejść. Zmieniaj na AWX i będzie gicior.
miszaj Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Opublikowano 20 Listopada 2012 dla sciswlosci - jestem laikiem, moge wam wybudowac perfekcyjny dom z masa bajerów, pieknie go wykonczyc itd ale na mechanice nie znam sie prawie w ogole i na przyszlosc prosilbym o jasniejsze pisanie. wiązka to podejrzewam ze kable a ecu ?komputet? tak sobie mysle...mam ciekawa turbine, 2 intercoolery podoibnie jak w brd, moze trzeba pomyslec o wykorzystaniu towaru i cos wyrezac w motorowni na wiosne ?
aras837 Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Ten silnik który ci padł jest na pompowtryskach czy na CR. Jeśli na pompowtryskach to wkładaj tam silnik 1.9 tdi na pompowtryskach 105 KM (wkładane w b7 od 2005 r)i będzie pewnie pasować bez wymiany wiązki i ecu. Niech wypowiedzą się inni w tym temacie.
miszaj Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Opublikowano 20 Listopada 2012 oczywiscie na pompowtryskach. chce znalezc najlepsze rozwiazanie. jesli okazac by sie mialo ze silnik 130km awx bedzie lepszy od tego 105km z b7 to wrzucilbym tego awx. nie ukrywam ze zalezy mi rowniez na "jakiejs tam" mocy, ale najwazniejsza jest wzgledna bezawaryjnosc. jesli montaz awxa wiazalby sie tylko z wymiana kompletnego silnika, wiązki i ecu i okazaloby sie ze silnik bedzie pasowal bez przerobek to dlugo bym sie nie zastanawial, ale jesli w gre wchodzic ma dodatkowo wymiana sprzegla, skrzyni i calej masy innych rzeczy to znowu jestem glupi
aras837 Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Dwumasa raczej nie będzie pasowała- wystarczy popatrzeć na alledrogo do jakich silników pasuje twoja dwumasa i sprzęgło. Kup cały silnik awx albo avf z kompletnym dwumasem z jakiegoś anglika ---------- Post dopisany at 12:46 ---------- Poprzedni post napisany at 12:45 ---------- skrzynie masz 6 ???
MASATO Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Ten silnik który ci padł jest na pompowtryskach czy na CR. Jeśli na pompowtryskach to wkładaj tam silnik 1.9 tdi na pompowtryskach 105 KM (wkładane w b7 od 2005 r)i będzie pewnie pasować bez wymiany wiązki i ecu. Niech wypowiedzą się inni w tym temacie. w B7 nie było silników z CR , były tylko na pompowtryskiwaczach. w B7 nie było silnika 1.9tdi 105 konnego tylko 115 konny. 1.9TDI AWX/AVF 130KM to podobny silnik do 1.9tdi 130KM przy wymiane z obecnego 2.0tdi na 1.9tdi nie ważne czy 130 czy 115, to musisz do silnika wymienić wiązkę razem ze sterownikiem silnika. tylko jak póżniej wytłumaczysz przy sprzedaży nowemu nabywcy że w dowodzie jest 2.0tdi a w aucie siedzi 1.9tdi ?
wojtek26 Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Jeżeli chcesz mieć świety spokój to zakładaj silnik BKD ma juz ulepszony układ smarowania. Łapy powinny pasować do silnika od auta z wzdłuznie mocowanym silnikiem. Załozysz tylko swój osprzet i bedzie OK.
MASATO Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Dwumasa raczej nie będzie pasowała- wystarczy popatrzeć na alledrogo do jakich silników pasuje twoja dwumasa i sprzęgło. Kup cały silnik awx albo avf z kompletnym dwumasem z jakiegoś anglika---------- Post dopisany at 12:46 ---------- Poprzedni post napisany at 12:45 ---------- skrzynie masz 6 ??? sprzęgło z kołem dwumasowym z 2.0tdi będzie pasowało do 1.9tdi
aras837 Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 w takim razie dwumasa pasuje i skrzynia też, zostaje tylko zrobić przeszczep na awx, pozbyć się dpf i masz wechikuł na lata
miszaj Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Opublikowano 20 Listopada 2012 no wlasnie, skrzynia 6 a z tego co patrzylem to w awx chyba 5 ? 2.0tdi pierdo.. za przeproszeniem. zaawsze cos sie spier... w tym zlomie. odnosnie tego jak wytlumacze to chce to zrobic zeby mialo rece i nogi, wiec chyba po wymianie silnika trzeba zmienic papierologie w dowodzie ? zdaje sobie sprawe ze nie ma koniecznosci ale wypadaloby. poza tym auto znajdzie nabywce prawdopodobnie na forum jak sie z nim kiedys pokaze bo jest dosc unikatowe i mega zadbane w srosku. granatowy skorzany srodek - ladny granat a nie taki szajs jak w starych audi i bmw. brakuje s line zew ale jest w planie. wewnatrz nie ma sline ale poza fotelami jest kilka ciekawych planow. kolejne pytanie czy silnik bedzie pasowac w miejsce obecnego czy nie ? trzeba robic jakies przerobki ?
aras837 Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 AWX 5 biegów AVF 6 biegów W takim zestawieniu wychodziły te silniki Podejdzie i 6 biegowa skrzynia do AWX, ja np mam AVF i skrzynię 5 biegów bo taką sobie zażyczyłem podczas przekładki multi na manual
MASATO Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 no wlasnie, skrzynia 6 a z tego co patrzylem to w awx chyba 5 ?2.0tdi pierdo.. za przeproszeniem. zaawsze cos sie spier... w tym zlomie. odnosnie tego jak wytlumacze to chce to zrobic zeby mialo rece i nogi, wiec chyba po wymianie silnika trzeba zmienic papierologie w dowodzie ? zdaje sobie sprawe ze nie ma koniecznosci ale wypadaloby. poza tym auto znajdzie nabywce prawdopodobnie na forum jak sie z nim kiedys pokaze bo jest dosc unikatowe i mega zadbane w srosku. granatowy skorzany srodek - ladny granat a nie taki szajs jak w starych audi i bmw. brakuje s line zew ale jest w planie. wewnatrz nie ma sline ale poza fotelami jest kilka ciekawych planow. kolejne pytanie czy silnik bedzie pasowac w miejsce obecnego czy nie ? trzeba robic jakies przerobki ? będzie pasował, B7 i B6 mają te samą budę.
miszaj Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Opublikowano 20 Listopada 2012 podejdzie i 6 biegowa - mam to rozumiec jako ze bedzie wszystko ok czy ''od biedy moze byc, ale lepiej bedzie avf'' ?
SotoM Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 moim skromnym zdaniem to nie pierdo...silnik tylko pierd...e Longlive. 4L oleju w silniku +DPF i wymiana oleju co 20000KM. chore... jako mechanik powiem tak -ja mam B7 BRD. i jesli by mi sie cos takiego zdazyło to bym nie kombinował tylko wkładał to co tam jeździ. skoro siedzi tam taki silnik to wkładaj taki silnik. masz do wziecia BRD to pakuj BRD jakis tuner zrobi ci tylko program pod BRD(mówie o serujnym sofcie)...albo uda ci sie wyrwac razem ze sterownikiem czyli ECU. albo szukaj dołu silnika. blok i układ korbowo-tłokowy...lankastery z pompą itd, głowice wszystko przeloza i z bani. przy przeróbkach zawsze sa dodatkowe koszta. włozą ci 1.9 potem bedziesz rwał kłaki z jajec ze cos ci nie tak ze cos tam...
miszaj Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Opublikowano 21 Listopada 2012 kolego nie odbieraj tego jako atak, zrozum mnie. skoro jestes mechanikiem to chyba sam wiesz jakie problemy wystepuja z 2.0 tdi i trzeba przyznac ze ten silnik jest faktycznie awaryjny, olej wymieniam co 10-12tysiecy kilometrow, filtr paliwa co 39 tys km i tankuje tylko verve diesel na sprawdzonym orlenie i co ? i od 2 lat ciagle z tym silnikiem sie dzieje, non stop. u mechanika jestem srednio 2 razy w miesiacu, raz na wymiane oleju i raz na naprawe i mam dosc juz tego 2.0tdi...wymienilem juz w tym samochodzie wszystko,teraz podejrzewam ze najsensownijszym rozwiazaniem bedzie wstawienie 1.9tdi i sprzedanie calego sprawnego osprzetu z 2.0tdi po to jest forum i gro ludzi bardziej i mniej kumatych zeby zrobic burze mozgow i wspolnymi silami znalezc jakis consensus. z tego co mi wiadomo i wg powszechnie krazacych opinii 1.9tdi to bardzo dobre silniki - wiadomo, ze to diesel i koszta serwisowania sa wyzsze niz w benzyniaku, ale mimo tego duzo lepszy pod wzgledem awaryjnosci od 2.0tdi. Wracajac do tematu nowego serce w mojej b7, wyłapalem pewna sprzecznos, jeden z kolegow wyzej piszacych mowi ze 6biegowy manual bedzie pasowal do awxa, a z kolei drugi napisal ze pod 6 biegowe skrzynie byl robiony silnik avf a nie awx. wiec jak to jest panowie ? dodatkowo sdprostujcie jesli ponizej wylapiecie jakies bledy : 1. kupuje silnik awx 2.montuje silnik awx, nowy komputer i wiązke (czy cos jeszcze? sprzeglo, dwumas, skrzynia ?) w miejsce obecnego 2.0 tdi bva bez zadnych problemow, awx oczywiscie z osprzetem. ...i ciesze sie jazda... kolejna sprawa : co warto zostawic z obecnego osprzetu ? turbine brd pod przyszle modzenie ? 2 intercoolery ? radźcie panowie, radźcie. pozdrawiam, Michal
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się