Skocz do zawartości
IGNOROWANY

poprawne ustawienie zapłonu 1,6 ADP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak poprawnie ustawić zapłon w 1,6 ADP dostęp do niego trochę ograniczony mam nie wiem z której strony co rozebrać żeby dobrze się do niego dostać wszystkie usterki z poprzednich wątków usunąłem sprawczynią okazała się pęknięta cewka zapłonowa która w weekend całkowicie zaniemogła teraz wymieniłem i wszystko jest ok już nie faluje nie ma spadków na obrotach został mi tylko problem z benzynką na której auto się dusi potrafi strzelić i ogólnie nie chce mu się jechać na LPG rakieta wszystko JUŻ ładnie płynnie i bez szarpania

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Specjalna lampa stroboskopowa jest do tego potrzebna.

Pamiętam, że trzeba rozgrzać silnik do normalnej temp. pracy, tzn. tak, żeby olej miał odpowiednia temperaturę.

Potem na wyłączonym zapłonie podłącza się lampę: + i - do akumulatora, a specjalny krokodylek na przewód WN pierwszego cylindra.

Dalej trzeba uruchomić silnik, chwilę odczekać no i lampą oświetlić znak kąta wyprzedzania zapłonu.

Obok aparatu zapłonowego jest taki jajowaty otwór w który widać rant obracającego się koła, na którym jest nacięcie kąta wyprzedzania zapłonu. W momencie gdy lampa oświetla ten otwór, to na jego środku powinno być widoczne nacięcie na kole. Musi to być zsynchronizowane tak, że lampa daje błysk i w tym momencie pojawia się nacięcie. Jeżeli rozjechał się kąt wyprzedzania, to musisz poluzować aparat zapłonowy i delikatnie go obrócić tak, żeby udało się uzyskać synchronizację znaków.

Jak ustawisz prawidłowo to chronologicznie się cofasz: tzn. mocujesz aparat, wyłączasz motor odpinasz sprzęt.

Koniecznie sprawdź jak się wkręca na obroty po ustawieniu, zarówno na jałowym i podczas jazdy.

Dawno u siebie regulowałem zapłon, ale pamiętam, że na znakach było ok ustawione, a przy wyższych prędkościach obrotowych silnika jednak gubił iskrę, dlatego kilka podejść robiłem.

Opublikowano

Jak coś jeszcze trzeba, to nie krępuj się :decayed:

Klubowa brać pomoże :a4fan:

Daj znać w ogóle jak sobie poradziłeś i czy pomogło.

PZDR

Opublikowano

jezeli na lpg jest ok.To nie kwestia zapłonu

Opublikowano
Jak coś jeszcze trzeba, to nie krępuj się :decayed:

Klubowa brać pomoże :a4fan:

Daj znać w ogóle jak sobie poradziłeś i czy pomogło.

PZDR

Poszło metodą prób i błędów jest sukces jak się okazało był lekko przestawiony teraz już wszystkie znaki na miejscu silnik na benzynce kręci do odciny bez najmniejszego kichnięcia nawet przy przejściu na LPG nie ma szarpnięcia a już się do niego przyzwyczaiłem :) mam nadzieje że to już ostatnia operacja w tym roku :a4fan::wink:

Opublikowano

podepne się pod temat. czy można ustawić zaplon w 1.6 adp bez lampy stroboskopowej .tylko przez kabel przez vaga. za podpowiec z góry wielkie dzięki

Opublikowano (edytowane)

Podepnę się do tematu. Czy w tym silniku wystarczy zrobić jak kolega Dominikk napisał czy trzeba dodatkowo blokować sterownik Vagiem itd? Słyszałem opinie że trzeba blokować sterownik bo inaczej będzie korygować cały czas kąt wyprzedzenia. Pytam bo przy wymianie kopułki i przewodów przypadkowo trochę przesunąłem całość (słabo dokręcona śrubka od aparatu, po jakimś czasie musiała się poluzować), po jakimś czasie auto zaczęło lekko więcej palić oraz mieć dziurę w przyspieszeniu (najbardziej na benzynie, na gazie dużo mniej,). Vag nie wyświetla błędów, rozrząd na znakach prawidłowo, wszystkie inne możliwe usterki wykluczone. Próbowałem metodą prób i błędów obracać aparatem i powiem szczerze że nie ma różnicy w pracy silnika gdy przekręcam aparatem.

Edytowane przez Chelios

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...