nyper Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 Silnik w 1.6 adp nagrzewa sie do 105, 108 C , cisnienie w zbiorniku dosyc duże, tak az zaciąga płyn i wyrzuca go dołem jak odkręcam na gorącym silniku korek, górne węże twarde i gorące, pozatym wąż na dole chłodnicy zimny tak jak by nie było dużego obiegu, stało się to po wymianie termostatu, wczesniej silnik nie łapał temp i długo się nagrzewał do tych 80-90 i nie było grzania z nawiewów, teraaz jest ale co z tego jak sie prawdopodobnie przegrzewa. Sprawdzałem termostaty w wodzie i ten stary otwierał się dużo wcześniej niż nowy który zaczynał dopiero przed gotowaniem się wody, Naprawdę ciężko cos wyszukać na forum, tematów dot, temperatury jest z 200 a o czujnikach i termostatach nie wspominając. Chciałbym zacząć od sprawdzenia pompy, czy wymieniając termostat można organoleptycznie stwierdzić czy jest sprawna albo inaczej jakoś? ps zauważyłem że temperatura spada jak trzymam gaz około 3 tys , temp dochodzi do około 99-100
MATIUS Opublikowano 22 Listopada 2012 Opublikowano 22 Listopada 2012 możesz wyjąć termostat i włożyć palce zobaczyć czy łopatki są sprawne na pompię i tylko tak mi się wydaje
adadur Opublikowano 22 Listopada 2012 Opublikowano 22 Listopada 2012 to co opisujesz odpowiadało by zapowietrzeniu układu - posmigaj trochę lub zsuń wąz na podszybiu i odpowietrz potem zdaj relację czy ustąpiło
nyper Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Opublikowano 22 Listopada 2012 Układ mam odpowietrzony, poszło mi z tej dziurki z 2 l, płynu tak długo czekałem z odpowietrzeniem zeby być pewien ze to nie przez to. Czy spotkaliście się z innymi metodami sprawdzania pompy, np czy po dodaniu gazu powinno się czuć pulsujące ciśnienie w którymś wężu wiem ze dostane tam palcem do patełek po odkreceniu termostatu,bo mam w rękach drugą pompę z a4, jest też tam śruba spustowa, może ją odkręcić i zobaczyć czy się obraca jak uruchomię silnik bez płynu na kilka chwil?
marewel Opublikowano 22 Listopada 2012 Opublikowano 22 Listopada 2012 105-110 to norma dla ADP a jak wyrzuca płyn to może korek puszcza.
nyper Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Opublikowano 22 Listopada 2012 Nie przejmował bym się temp bo mam już adp od 6 lat i troszke to auto poznałem, wiem że z tymi temp to tak bywa , felerne czujniki tanie termostaty itd, ale mam też lpg i porównuje na kompie z programem gazowym temp i faktycznie jest ponad 100 *C a nie tylko teoretyczne te stopnie a toza dużo .chodzi o to ciśnienie oraz że nie mam dużego obiegu, dzisiaj po raz 4 odkręce termostat i spróbuje jakoś wybadać co z tą pompą dojrzeć te plastikowe tandetne patełka wirnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się