whayat Opublikowano 24 Listopada 2012 Opublikowano 24 Listopada 2012 Witam Od jakiegoś czasu chciałem zrobić logi statyczne i dynamiczne u siebie w aucie, żeby sprawdzić stan motorowni ale jakoś nie miałem na to czasu. Motywatorem okazał się poniższy wykres z hamowni na która nadarzyła się okazja pojechać w ramach zajęć na uczelni Auto z roku 1999 ale modelowo już na 2000 rok, silnik 1.9 TDI AVG 110KM 235 Nm. Jak widać auto osiąga katalogową moc ( różnica 3 KM wydaje mi się nieistotna) oraz moment obrotowy. Widać także, że jest coś nie tak, ponieważ nie powinno być tego uskoku na charakterystyce w okolicach 2500 obrotów. Co może być przyczyną takiego spadku ? Poniżej zamieszczam wykonane logi z prośbą o ich analizę. Zaznaczam, że są to też moje pierwsze wykonane logii i jeżeli coś zrobiłem żle to proszę mnie poprawić (wszystkie sugestie i uwagi mile widziane ). LOGI STATYCZNE: 000 - Log (6 - 000) 001 - Log (4 - 001) 003 - Log (13 - 003) 004 - Log (0 - 004) 007 - Log (2 - 007) 013 - Log (9 - 013) 018 - Log (11 - 018) 023 - Log (7 - 023) LOGI STATYCZNE BS: 000BS - Log (8 - 000) 003BS - Log (5 - 003) 004BS - Log (3 - 004) 011BS - Log (10 - 011) LOGI DYNAMICZNE: 000 - Log (14 - 000) 001 - Log (15 - 001) 003 - Log (16 - 003) 004 - Log (19 - 004) 007 - Log (17 - 007) 008 - Log (18 - 008) 010 - Log (20 - 010) 011 - Log (21 - 011) Z tego co wyczytałem na forum w logach nie podobają mi sie następujące rzeczy : w logu statycznym w grupie 011BS w pozycji ON wartość w 4 kolumnie jest 0 a w pozycji OFF 99,6 - powinno być chyba na odwrót? albo skopałem pomiar (jutro to sprawdzę i zaloguje jeszcze raz ta grupę) albo N75 do wymiany? ciśnienia w grupie 011 w logu dynamicznym z kolumny 3 sa zbliżone do wartości z kolumny 2, ale miejscami (także w przedziale 2500 do 2800 gdzie występuje uskok na charakterystyce) ciśnienia te są mocno zaniżone w stosunku do ciśnien z kolumny 3. Wnioskuję że albo uszkodzone turbo albo coś z dynamiką spalin ( po oględzinach komory silnika i turbiny zauważyłem, że złącze elastyczne między turbiną a katalizatorem jest mocno sfatygowane od spodu - złącze wymienie i przy okazji pożegnam się z katalizatorem, później zrobię logi raz jeszcze i zobaczymy czy będzie jakaś poprawa, jeśli nie to uszkodzone turbo ? ) w grupie statycznej 003BS praca EGR wygląda według mnie na poprawną, ale miałem problem przy logowaniu statycznym grupy 003, ponieważ podczas logowania okazało się że wartość z kolumny 3 nagle wzrosła a po przygazowaniu wróciła do starej wartości (stąd taki długi czas logowania, żeby sprawdzić czy to się powtórzy). Poza tym wartości w kolumnach 3 i 2 wyglądają na nieco zawyżone (powinno być chyba około 200?) oraz cykl pracy wydaje się być zawyżony (powinno być około 48 % ? ). Być może trzeba tylko przeczyścić zawór EGR ? skopałem pomiar dynamiczny w grupie 010 i dopiero później to zauważyłem postaram się go poprawić, ale patrząc po grupach 003 i 008 stan przepływki nie wygląda rewelacyjnie (tutaj również być może czyszczenie pomoże ? ) lub zaburzona jest dynamika gazów na skutek tego co pisałem w punkcie 2 nie jestem pewien co do ustawionej dawki paliwa i kąta wtrysku Poza tymi zastrzeżeniami porównując logi statyczne z tabelami wartości zmierzonych nie dopatrzyłem się nic więcej. Jak to wygląda Waszym zdaniem ?
Tommy Gun Opublikowano 24 Listopada 2012 Opublikowano 24 Listopada 2012 Patrząc na dynamiczny 011, mam wrażenie że turbo u Ciebie późno wstaje. Ten log jest bardzo podobny do mojego, wysterowanie n75 też jest jakieś kulawe. Ostatnio wymieniłem N75 i turbo zaczęło wreszcie dmuchać jak należy. Nie podmieniaj n75 z n18 bo to jest gówno warte, tylko najlepiej na 100% sprawny i wtedy zaloguj 011 dyn. Można skorygować dawkę paliwa na 3,8 bo teraz jest troszkę za mała 5,2 (im większa wartość tym mniej paliwa dostaje). Patrząc na korekcje nie powinien dymić na 3,8 ale wszystko jest do sprawdzenia. Auto będzie nieco żwawsze. Jeżeli Egr nie daje Ci spokoju to kup środek do czyszczenia kominków i go wyczyść - na pewno nie zaszkodzi, a jak się rozpędzisz to wyczyść od razu kolektor ssący. Ostatnio czyściłem takowy w passacie b5 z 2000r. Była tam czarna magia, magulo połączone z olejem i po wyszorowaniu jest lepiej w kwestii dynamiki. Czyszczenie przepływki sobie odpuść bo uśmiercisz ją całkowicie. Tutaj niech się wypowie osoba bardziej obeznana w temacie, gdyż nie chcę wprowadzić w błąd.
przemik Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 Powtorz dynamiczne na 3 biegu. Kąt wtrysku nalezy podregulowac. EGR pracuje prawidlowo.
whayat Opublikowano 25 Listopada 2012 Autor Opublikowano 25 Listopada 2012 Dzięki, jak załatwie sprawę plecionki to wyczyszcze egr i wyreguluje dawkę paliwa i zobaczymy wtedy co w logach wyjdzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się