xsivvekx Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 Witam Za kierownica, przy styku kierownicy z plastikowa obudowa kolumny ,strasznie skrzypi przy skrecie... jest to taki dzwiek ocierania sie plastiku o gume.. Moje pytanie brzmi - czy mozna jakos odsunac kierownice od tej kolumny ? doslownie 1-2 mm zalatwily by sprawe... Jesli tak, to w jaki sposob ?
maestrus Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Kolego - w modelu B5 udało mi się ustalić - od kilku dni mam ten sam problem i strasznie mnie to wkurza. Zdemontowałem całą osłonę z przełącznikiem zespolonym i kierownicą - wbrew pozorom skrzypienie, które wydawało się jest tuż za kołem kierownicy (przy przełączniku zespolonym) pochodzi w efekcie z samego dnia (tak przenosi się po drążku, że aż się nie spodziewalem tego). Oczywiście wcześniej wypsikałem ze 100ml silikonowego smaru w szczeliny gdzie obraca się drążek jednak to był błąd - niepotrzebna robota). Zdemontuj osłonę plastykową nad kolanami i oczom ukaże się miejsce, w którym oś kolumny kierownicy przechodzi przez grodź do komory silnika. Potem połóż się i delikatnie poruszaj kierownicą i słuchaj - skrzypienie dochodzi właśnie z tego miejsca na łączeniu. U mnie niestety nie pomaga smarowanie/penetracja tego miejsca silikonowym smarem ani też żadnym innym. Widzę, że trzpień, który jak się domyślam wchodzi w maglownice jest lekko skorodowany (powierzchownie) w miejscu przechodzenia przez ścianę grodziową. Jak się mogę domyślać osłona gumowa, która tam jest o numerze katalogowym 4D0422326 jest nieszczelna (13 lat już) i powoduje, że trzpień zardzewiał. Jedyne wyjście jakie widzę, to rozłączenie osi kierownicy (tam na dole przy tej przekładni) potem oczyszczenie dokładne trzpienia i wymiana tej gumy. nie wiem czy ktoś już coś takiego robił?? Panowie może ktoś coś podpowie. Płyn w maglownicy jest i nic się nie dzieje niepokojącego tylko to skrzypienie (w szczególności gdy jest zimno . ja dziś będę walczył - jak uda mi się coś wymyślić napewno napiszę! ---------- Post dopisany 17-07-2013 at 09:35 ---------- Poprzedni post napisany 15-01-2013 at 15:27 ---------- I wymyśliłem, Wurth silikonowy środek w sprayu do smarowania gum i uszczelek na dolną część gumową, przez którą przechodzi w grodzi sztyca kiery do maglownicy. Kilkanaście razy dobrze napsikać sprayu ruszając przy tym kierą do końca w prawo i lewo. Powtórzyć przed 2 dni operację a potem dopiero złożyć osłony. Wszystko jest OK a operację robiłem już w styczniu i od tamtej pory jak ręką odjął (przetestowane na dwóch egzemplarzach). Polecam to rozwiązanie! Cisza i spokój nareszcie :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się