Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opóźnione wstawanie turbiny


YAQB21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kilka dni temu zlogowałem swojego AFN'a, mając wrażenie, że nie do końca jedzie tak jak powinien (chociaż nie miałem się z czym porównać). Wyszło tak:

Log (0 - 003,008,011)

Próbując ruszać sztangą odniosłem wrażenie, że chodzi dość ciężko (ale również akurat nie było gdzie sprawdzić jak być powinno), więc postanowiłem wyczyścić VNT, szczególnie że w między czasie pojawił mi się błąd w silniku dotyczący ciśnienia. Rzeczywiście było tam trochę syfu, chociaż bebechy turbiny wyglądały całkiem przyzwoicie. Po czyszczeniu, łopatki chodzą zdecydowanie lżej. Logowanie auta po czyszczeniu:

Log (1 - 003,008,011)

Zdecydowanie lepiej, ALE ... nadal nie tak jak być powinno. Zastanawiam się gdzie dalej szukać przyczyny takiego stanu rzeczy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiele to czyszczenie poprawiło dalej ciężko wstaje

zrób komplet logów tak jak należy (pojedynczo)

Katalizator jest?

Ewentualnie szukaj ...było już tyle pisane o tym co może być przyczyną ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skróć sztangę o jakieś 4-5obrotów śruby rzymskiej,jest zdecydowanie za długa(wypełnienie powinno być 62-65%,ty masz ok.50), co może powodować tak późne wstawanie turbiny. Potem wykonaj loga 011dyn-tylko tego, na 3ce i 4ce 1200-4300RPM.

Jeśli to nie pomoże to w następnej kolejności n75 do podmiany/czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od N75, a kręcenie sztangą zostaw na sam koniec jak wszystko inne sprawdzisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztanga ma fabryczną "plombę", więc widać, że nie była tykana od nowości i nie mam przekonania od jej regulowania. Co do N75, to nie jest czasem tak, że jakby coś było z nim nie tak to by turbo wogóle nie ładowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do N75, to nie jest czasem tak, że jakby coś było z nim nie tak to by turbo wogóle nie ładowało?

nie jest tak ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to, że z opóźnieniem, ale jednak turbo osiąga zadane ciśnienie, nie oznacza że N75 jest dobry? Trochę dziwne, skoro to w sumie jest elektormagnes i ogólnie parametry ciśnienia zostają osiągnięte, tylko z opóźnionym czasem. Jak sprawdzić ten zawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić ten zawór?

Podmień go z N18 lub pozycz od kolegi sprawny i zobaczysz czy jest lepiej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log (1 - 003,008,011)

Zdecydowanie lepiej, ALE ... nadal nie tak jak być powinno. Zastanawiam się gdzie dalej szukać przyczyny takiego stanu rzeczy

mi wydaje się że pierścień sterujący geometrią jest odwrotnie założony

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się zmontować na odwrót? Na mój gust nie było takiej możliwości ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiń n 75 i podłącz podciśnienie do turbo

zrób loga 11 od 1000 do ok 3000 na 3 zobaczymy jak wstanie turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematu jeszcze nie rozkminiłem, bo zimna, zimno a i wogóle auto jakoś tam jeździ :) Natomiast w dość krótkim czasie po czyszczeniu VNT, ściągnęliśmy rurę dolotową z turbo i "macając" palcami wirnik turbiny nie wyczuwalny był w zasadzie luz wzdłużny, przy czym sam wirnik można było zakręcić palcami, nie mniej lekko to on raczej nie pracował, bo "rozpędzeniu" palcem zatrzymywał się raczej dość szybko.

Mniej więcej w tym samym czasie wymieniłem olej na Motula (co było wcześniej - nie wiem, bo auto było sprowadzone) i akurat dziś nadarzyła się jakaś tam okazja na zrobienie logów. Wydaje się, że się poprawiło, czyli można by niby wywnioskować, że "uruchomienie" VNT (+wymiana oleju) rozruszała turbinę? Logi zdaje się nie są wzorcowe, ale jest już w miarę sensownie ..

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób logi jak należy albo daj sobie spokój bo efekt może być żaden, do oceny wstawania turbo potrzeba loga 011 na 3 biegu od 1000obr, pojedynczego! mała podpowiedz:

silnik rozgrzany do 90C, kolejnosć robienia logów:

-dynamiczne(3 bieg, od 1000obr do 4000obr z pedałem w podłodze):

000

001

003

004

008

010

010

-statyczne(światła, nawiew, radio, klima, całą elektryka off):

000

001

003 w trakcie po 5s musnać gas

004

007

010

011

012

013

016

019

-basic setting:

000 20s

003 20s

004 20s

011 20s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...