Gość Murzyn Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Bylo juz chyba 1000 tematow na tematy oleju doi silnika, ale chce uslyszec opinie na temat tej konkretnej oliwy. Przyszedl czas przegladu i mam dostep do tego oleju (PEWNEGO) i nie wiem czy sie decydowac....co moge zalac innego to wiem wiec nie musicie pisac (MOTUL,MOBIL,SHELL) Oczywiscie jak do TDI nalezy jest to full syntetyk -chyba (5W40) przeznaczony do nowoczesnych silnikow VAG -FSI i diesli (tak przynajmniej pisze)- niby jakas nowosc castrola....wczesniej jezdzilem na castrolu GTD magnatec (10W40???) i nie byl zly, ale tez zadna rewelacja (szczegolnie pierwsze sec po rozruchu w zimie) ....czekam na konkretne opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Oj Murzyn, jakies wynalazki wymyslasz. :twisted: Oby spelnial normy dla Twojego motura czyli chyba 505.1. Tak sie spytam jaka cena tego czegos :?: Moze lepiej bedzie sie oplacalo Motula zalac. :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomboy Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 EEE stawiam na to że motul droższy - bo moim zdaniem najlepszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 jak masz za duzo kasy lej motula ja leje mobila 5w/50 :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 ceny brutto: 185pln/4l 5w40 (dla przebiegu powyzel 80k km) 215pln/4l 5w30 (dla przebiegu ponizej 80k km) tak pisze nikt nic konkretnego nie slyszal o tej oliwie? I moze jeszcze 1 pyt...jaka powinna byc temperatura oleju (nie plynu chlodzacego) po gonieniu autka na autostardzie z dosc duzymi predkosciami (180-210) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 215pln/4l 5w30 (dla przebiegu powyzej 80k km) Znajac Twoj styl jazdy to ja bym Ci odradzil ten olejek. Lepiej dac wiecej za 5 litrow Motula i spac spokojnie. :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 olej szybciej sie grzeje niz plyn ale jaka ma temperature to mysle ze kolo 200stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Pikuś, pomylilem sie ...mialo byc odwrotnie 40 dla wiekszych przebiegow... Znajac Twoj styl jazdy to ja bym Ci odradzil ten olejek. i wlasnie o to chodzi...10 przykazan przestrzegam, ale nie po to mam TDI zeby sie turlac 40km.h po miescie olej szybciej sie grzeje niz plyn ale jaka ma temperature to mysle ze kolo 200stopni nie,nie piotr wolniej sie grzeje olej, ale nie o to chodzi. Przy normalnej spokojnej jezdzie jest 80-90C no 100 to juz naprawde max...ale jak sie naprawde przycisnie ... a wydaje mi sie ze oliwa przy 120 C to juz lekko zaczyna sie gotowac a napewno jest duzo rzadsza, a to niekoniecznie dobrze wplywa na silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 nie,nie piotr wolniej sie grzeje olej szybciej !!ale nie klocmy sie tak samo duzo dluzej stygnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Murzyn napisał/a: nie,nie piotr wolniej sie grzeje olej szybciej udowodnie Ci na spocie w marcu.... ale nie klocmy sie racja...nie robmy OT chlopaki nikt niema wskaznika temp oleju?? Tylko ja?? qrcze jest to dosc istotne, bo moze mam cos wysrane tylko jeszcze o tym nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 chlopaki nikt niema wskaznika temp oleju?? Tylko ja?? http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=2079 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Pikuś, wiem ze podobny temat byl...sam w nim pisalem, ale niktr nie powiedzial na 100% czy tak ma byc....\\ dobra a wracajac do oliwy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szewczenko7 Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 a wydaje mi sie ze oliwa przy 120 C to juz lekko zaczyna sie gotowac a napewno jest duzo rzadsza, a to niekoniecznie dobrze wplywa na silnik przy tej temp. to mało o to czy sie gotuje czy nie ale chyba powaznie traci swoje wlasciwosci smarowania i to jest najgorsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hhacek Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 chlopaki nikt niema wskaznika temp oleju?? Tylko ja?? ja tez mam , podczas normalnej jazdy jest ok 90 stopni, natomiast przy "lataniu" +200km/h temperatura wzrasta do ok 110 stopni . olej szybciej sie grzeje niz plyn niestety jestes w bledzie olej grzeje sie wolniej a stygnie szybciej niz plyn chlodzacy silnik, przynajmniej u mnie tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zdeniu Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 niestety jestes w bledzie olej grzeje sie wolniej a stygnie szybciej niz plyn chlodzacy silnik, przynajmniej u mnie tak jest gdyby olej oddawał szybciej temperaturę od płynu to w układnie zalany byłby zamiast płynu olej bo chodzi o to aby jak najlepiej chłodzić silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 zdeniu, hhacek, halt!! to nie jest tematem olej grzeje sie wolniej i studzi sie wolniej niz woda/plyn chlodniczy ( w innym wypadku np.jaky grzal sie szybciej i studzil wolniej mozliwe byloby skonstuowanie perpetum mobiel-> robilem juz wyklad na temat termodynamiki) to ze w aucie szybciej stygnie to tylko dlatego ze ma wieksza powierzchnie oddawania ciepla....tyle wracajmy do tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamooo Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 zdeniu, hhacek, halt!! to nie jest tematemolej grzeje sie wolniej i studzi sie wolniej niz woda/plyn chlodniczy ( w innym wypadku np.jaky grzal sie szybciej i studzil wolniej mozliwe byloby skonstuowanie perpetum mobiel-> robilem juz wyklad na temat termodynamiki) to ze w aucie szybciej stygnie to tylko dlatego ze ma wieksza powierzchnie oddawania ciepla....tyle wracajmy do tematu Widze że mamy mózga w klubie :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MorgothDBMA Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 nie no ciepło właściwe nie zmienia się w zależności od tego czy podgrzewa się czy stygnie, gdyż jak już Murzyn powiedział, mielibyśmy PM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 No i chyba dzis robie ta wymiane oliwy...jak motul nie bedzie tanszy zaryzykuje tego EDGE 5W40 ....zobaczymy nowa technologia, siakies bajery...zaszkodzic nie zaszkodzi, w koncu wczesniej jezdzilem tez na castrolu ....badz co badz norme 505.01 spelnia pozostaje jeszcze potwierdzic czy przy gonieniu autka temp 120C to nic zlego podczas normalnej jazdy jest ok 90 stopni, natomiast przy "lataniu" +200km/h temperatura wzrasta do ok 110 stopni . moze w TDI tez tak ma byc Murzyn napisał/a: zdeniu, hhacek, halt!! to nie jest tematem olej grzeje sie wolniej i studzi sie wolniej niz woda/plyn chlodniczy ( w innym wypadku np.jaky grzal sie szybciej i studzil wolniej mozliwe byloby skonstuowanie perpetum mobiel-> robilem juz wyklad na temat termodynamiki) to ze w aucie szybciej stygnie to tylko dlatego ze ma wieksza powierzchnie oddawania ciepla....tyle wracajmy do tematu Widze że mamy mózga w klubie :razz: hamuj bajere Adasiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dabro Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 WItam ja mam zalanego tego Castrola Edge no i nie ma problemu, wszystko śmiga jak nalezy juz ponad 5tys. km. Wazna jest norma i czy nie jest to podróba. Ja mam wskaznik oleju i średnio jak dobrze cisne to w okolicach 100- 110 stopni. No i według wskaźnika olej nagrzewa sie wolniej niz płyn (tak z 1,5 raza wolniej). Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się