Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.9 TDI AJM] Castrol edge + temperatura oleju


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Bylo juz chyba 1000 tematow na tematy oleju doi silnika, ale chce uslyszec opinie na temat tej konkretnej oliwy. Przyszedl czas przegladu i mam dostep do tego oleju (PEWNEGO) i nie wiem czy sie decydowac....co moge zalac innego to wiem wiec nie musicie pisac (MOTUL,MOBIL,SHELL) Oczywiscie jak do TDI nalezy jest to full syntetyk -chyba (5W40) przeznaczony do nowoczesnych silnikow VAG -FSI i diesli (tak przynajmniej pisze)- niby jakas nowosc castrola....wczesniej jezdzilem na castrolu GTD magnatec (10W40???) i nie byl zly, ale tez zadna rewelacja (szczegolnie pierwsze sec po rozruchu w zimie) ....czekam na konkretne opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Murzyn, jakies wynalazki wymyslasz. :twisted:

Oby spelnial normy dla Twojego motura czyli chyba 505.1.

Tak sie spytam jaka cena tego czegos :?:

Moze lepiej bedzie sie oplacalo Motula zalac. :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceny brutto:

185pln/4l 5w40 (dla przebiegu powyzel 80k km)

215pln/4l 5w30 (dla przebiegu ponizej 80k km)

tak pisze ;)

nikt nic konkretnego nie slyszal o tej oliwie?

I moze jeszcze 1 pyt...jaka powinna byc temperatura oleju (nie plynu chlodzacego) po gonieniu autka na autostardzie z dosc duzymi predkosciami (180-210)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

215pln/4l 5w30 (dla przebiegu powyzej 80k km)

Znajac Twoj styl jazdy to ja bym Ci odradzil ten olejek.

Lepiej dac wiecej za 5 litrow Motula i spac spokojnie. :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pikuś, pomylilem sie ...mialo byc odwrotnie 40 dla wiekszych przebiegow...

Znajac Twoj styl jazdy to ja bym Ci odradzil ten olejek.

i wlasnie o to chodzi...10 przykazan przestrzegam, ale nie po to mam TDI zeby sie turlac 40km.h po miescie ;)

olej szybciej sie grzeje niz plyn ale jaka ma temperature to mysle ze kolo 200stopni

nie,nie piotr wolniej sie grzeje olej, ale nie o to chodzi.

Przy normalnej spokojnej jezdzie jest 80-90C no 100 to juz naprawde max...ale jak sie naprawde przycisnie ;)

... a wydaje mi sie ze oliwa przy 120 C to juz lekko zaczyna sie gotowac ;) a napewno jest duzo rzadsza, a to niekoniecznie dobrze wplywa na silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murzyn napisał/a:

nie,nie piotr wolniej sie grzeje olej

szybciej

udowodnie Ci na spocie w marcu....

ale nie klocmy sie

racja...nie robmy OT ;)

chlopaki nikt niema wskaznika temp oleju?? Tylko ja?? ;)

qrcze jest to dosc istotne, bo moze mam cos wysrane tylko jeszcze o tym nie wiem :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wydaje mi sie ze oliwa przy 120 C to juz lekko zaczyna sie gotowac ;) a napewno jest duzo rzadsza, a to niekoniecznie dobrze wplywa na silnik

przy tej temp. to mało o to czy sie gotuje czy nie ale chyba powaznie traci swoje wlasciwosci smarowania i to jest najgorsze :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki nikt niema wskaznika temp oleju?? Tylko ja??
ja tez mam , podczas normalnej jazdy jest ok 90 stopni, natomiast przy "lataniu" +200km/h temperatura wzrasta do ok 110 stopni .
olej szybciej sie grzeje niz plyn

niestety jestes w bledzie olej grzeje sie wolniej a stygnie szybciej niz plyn chlodzacy silnik, przynajmniej u mnie tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety jestes w bledzie olej grzeje sie wolniej a stygnie szybciej niz plyn chlodzacy silnik, przynajmniej u mnie tak jest

gdyby olej oddawał szybciej temperaturę od płynu to w układnie zalany byłby zamiast płynu olej bo chodzi o to aby jak najlepiej chłodzić silnik :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdeniu, hhacek, halt!! to nie jest tematem

olej grzeje sie wolniej i studzi sie wolniej niz woda/plyn chlodniczy ( w innym wypadku np.jaky grzal sie szybciej i studzil wolniej mozliwe byloby skonstuowanie perpetum mobiel-> robilem juz wyklad na temat termodynamiki) to ze w aucie szybciej stygnie to tylko dlatego ze ma wieksza powierzchnie oddawania ciepla....tyle :P

wracajmy do tematu :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdeniu, hhacek, halt!! to nie jest tematem

olej grzeje sie wolniej i studzi sie wolniej niz woda/plyn chlodniczy ( w innym wypadku np.jaky grzal sie szybciej i studzil wolniej mozliwe byloby skonstuowanie perpetum mobiel-> robilem juz wyklad na temat termodynamiki) to ze w aucie szybciej stygnie to tylko dlatego ze ma wieksza powierzchnie oddawania ciepla....tyle :P

wracajmy do tematu :evil:

Widze że mamy mózga w klubie :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chyba dzis robie ta wymiane oliwy...jak motul nie bedzie tanszy zaryzykuje tego EDGE 5W40 ....zobaczymy nowa technologia, siakies bajery...zaszkodzic nie zaszkodzi, w koncu wczesniej jezdzilem tez na castrolu ;)....badz co badz norme 505.01 spelnia

pozostaje jeszcze potwierdzic czy przy gonieniu autka temp 120C to nic zlego

podczas normalnej jazdy jest ok 90 stopni, natomiast przy "lataniu" +200km/h temperatura wzrasta do ok 110 stopni .

moze w TDI tez tak ma byc ;)

Murzyn napisał/a:

zdeniu, hhacek, halt!! to nie jest tematem

olej grzeje sie wolniej i studzi sie wolniej niz woda/plyn chlodniczy ( w innym wypadku np.jaky grzal sie szybciej i studzil wolniej mozliwe byloby skonstuowanie perpetum mobiel-> robilem juz wyklad na temat termodynamiki) to ze w aucie szybciej stygnie to tylko dlatego ze ma wieksza powierzchnie oddawania ciepla....tyle :P

wracajmy do tematu :evil:

Widze że mamy mózga w klubie :razz:

hamuj bajere Adasiu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam ja mam zalanego tego Castrola Edge no i nie ma problemu, wszystko śmiga jak nalezy juz ponad 5tys. km. Wazna jest norma i czy nie jest to podróba. Ja mam wskaznik oleju i średnio jak dobrze cisne to w okolicach 100- 110 stopni. No i według wskaźnika olej nagrzewa sie wolniej niz płyn (tak z 1,5 raza wolniej). Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...