Skocz do zawartości
IGNOROWANY

chyba tryb awaryjny


Gość Lokiszta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wjeżdżałem dziś moim AUDI A4 1.9TDI AWX przy zaciągniętym ręcznym na miejsce parkingowe- wszytko pięknie ładnie.Przychodzę po dwóch godzinach i zaraz po odpaleniu zauważyłem że coś nie tak auto weszło na 1100 obrotów, zapaliła się kontrolka od esp, abs i miga od świec żarowych.Pytanie co się stało często tak parkuje i nic się nie dzieje. Odłączyłem akumulator na 20minut i nic się nie dzieje, posprawdzałem przewody podciśnienia od sztangi od turba wszytko na pierwszy rzut oka ok.Co się mogło stać czy coś jeszcze konkretnie mogę sprawdzić?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilgoc w Ecu lub uszkodzony czujnik pedalu gazu.

Podepnij vaga i odstaw auto w cieple miejsce( wyeliminujesz wilgoc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie ma gdzie go dać w ciepłe miejsce może jest jakiś kolega z forum z vagiem z Zabrza lub okolic.Czy mogę sam zdiagnozować ten czujnik pedału czy tylko komputer .

---------- Post dopisany at 21:20 ---------- Poprzedni post napisany at 20:09 ----------

Odłączyłem akumulator na 2 godziny niestety nic to nie dało.Wygląda to tak,że po załączeniu silnika obrotomierz wskazuje 880-1000 obrotów po czym po chwili samo wchodzi na 1100 i tak stoi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś ruszyć samochodem lub przynajmniej wcisnąć bardziej pedał gazu czy w ogóle silnik jest w stanie wejść na wyższe obroty czy mimo wciskania pedału gazu nadal stoi na 1100 ? Parkujesz przy zaciągniętym ręcznym, czemu ma to służyć bo nie bardzo to pojmuję ? Musisz i tak podpiąć auto pod vaga by odczytać jakie błędy pokaże sterownik silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic to nie daje jak wcisnę mocniej gaz z a parkowanie to w sumie nic takiego żadnych mocnych szaleństw

---------- Post dopisany at 09:02 ---------- Poprzedni post napisany at 08:52 ----------

no i nie mam vaga a jak by ktoś z forumowiczów miał i ma chwilkę czasu i jest z okolic Zabrza, rudy śląskiej to chętnie postawie mu piwko

---------- Post dopisany at 09:03 ---------- Poprzedni post napisany at 09:02 ----------

aha i ruszyć próbowałem i jedzie max. chyba 30km/h i trzyma cały czas te 1100 obrotów

---------- Post dopisany at 09:12 ---------- Poprzedni post napisany at 09:03 ----------

czy komputer AutoBoss będzie dobry do diagnozy mam tylko taki pod ręką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz usterkę w obwodzie potencjometru pedału gazu. Trzeba sprawdzić wtyczki, izolację przewodów i osuszyć je jeśli żadnych innych usterek nie zlokalizujesz. Wilgoć powoduje takie właśnie fanaberie. Jeśli osuszenie nie pomoże to trzeba będzie podpiąć na próbę inny potencjometr pedału gazu.

Nie znam tego programu diagnostycznego (AutoBoss).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mnie wzięło i odkręciłem obudowę o ECU wiem, że mam ją połamaną z tyłu powciskałem wtyczki dochodzące do komputera i dwa bezpieczniki wyjąłem i wsadziłem z powrotem i cud się stał zapalił i wszystko zgasło.Auto jeździ normalnie więc problem może być z wilgocią i połamaną obudową od komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli auto po strzale w slupek A, po naprawie nie wymieniono obudowy ecu, dostala sie woda. w normalnej eksploatacji obudwy Ecu sie nie demontuje, a jej polamanie wymaga postarania sie....

musisz to zabezpieczyc, w przeciwnym przypadku, przy obecnej aurze bedzie tylko gorzej. obecnie auta sa wciaz narazone na wode z sola, ktora bedzie sie przedostawala do do niezabezpieczonej instalacji, i problemy beda sie nasilac.

w przypadku wymiany, zanim poskladasz, sprawdz czy jest szczelna, niewiadomo czy nie jest deformowa miejsce przylegania uszczelki do otworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakim cudem połamana więc obudowa ECU?

Ew. jedyne co mi przychodzi to pęknięte ramie mechanizmu wycieraczek. Jednak nie spotkałem się żeby pekło samo z siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz jest jeszcze inna połamane jest ucho od strony podszybie praktycznie niedostępne do odkręcenia jeżeli nie odkręci się całej dolnej obudowy.Mój poprzednik pewnie tak to załatwił a czemu chciał dostać się do komputera nie wiem.W aucie było zrobiono dużo dodatkowych rzeczy więc pewnie to jego sprawka

---------- Post dopisany at 16:21 ---------- Poprzedni post napisany at 16:18 ----------

mam pytanie czy mogę zatrzasnąć komputer na drugi ząbek tym metalowym paskiem trzymającym obudowę komputera widzę, że mam teraz na ten pierwszy a można zapiąć na drugi wtedy będzie się lepiej trzymało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema,

ja mam to samo u siebie tylko z tym że ESP mi się zapala i czujnik świec miga. Właśnie doszedłem do wniosku z kumplem że to wina wilgoci. Prawdopodobnie. Choć nie wiadomo bo tak się dzieje przy jeździe samochodem, a czujnik ESP zapala się po naciśnięciu pedału hamulca:/ Jutro będę patrzył bo zimno już..:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnij VAG-a.

kontrolka esp po nacisnieciu hamulca moze sie zapalac w przypadku uszkodzenia czujnika polozenia pedalu hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a, chodzi o zacisk mocujacy komputer do obudowy. Mozna, naciagnac mocniej, tylko co to da? o ile pamietam, dolna czesc e-box`a jest mocowana do nadwozia śrubami wiec to nie pomoze go uszczelnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...