Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapchana odma czy coś więcej ???


KrzysiekA4

Rekomendowane odpowiedzi

auto warte powiedzmy z 10 kola na reke sprawne w 100%

naprawa

walki - 2500

rozrzad - 1000

robota 1000?

odma, oleje filtry, plyn do chlodnicy itp 500+

wychodzi, ze jest do wlozenia okolo 5+kola zakladajac ze wymeniane maja byc walki (bo to akurat pewnie spekulacje)... w sumie dyskusyjny jest sens ekonomiczny pakowanie kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem tylko wole wyprostować jeden silnik niż ładować suma summarum w dwa różne te same pieniądze,dodatkowo trzeba pokochać "kondoma" w takiej wersji jeśli się go chce posiadać nie zawsze pieniądze idą ze szczęściem :) i ile ludzi tyle opinii,ten klamot mi pasuje bo jak powiedzą inni że za mało włożyłem ja mam inne spojrzenie.Rajdówką to nie było i nie będzie ale na trasy się nadaje a km na autostradach robię reszty nie napiszę żeby nie zapeszać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem tylko wole wyprostować jeden silnik niż ładować suma summarum w dwa różne te same pieniądze,dodatkowo trzeba pokochać "kondoma" w takiej wersji jeśli się go chce posiadać nie zawsze pieniądze idą ze szczęściem :) i ile ludzi tyle opinii,ten klamot mi pasuje bo jak powiedzą inni że za mało włożyłem ja mam inne spojrzenie.Rajdówką to nie było i nie będzie ale na trasy się nadaje a km na autostradach robię reszty nie napiszę żeby nie zapeszać :)

tak samo Przemek jak i ja, długo już mamy te silniki, bynajmniej masz wszystko jasne, my juz wiele problemów przerabialiśmy, a jak już powymieniasz graty bedzie smigał aż miło, tylko potem defintywnie 5/40 olej,.

miejmy nadzieję że wałki będą dobre, wtedy koszta maleją,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pocieszenie, lista problemów z poprzedniego silnika :wink:

- wałki + wszystkie pierdoły do nich

- regeneracja pompy (zatarty przestawiacz)

- wymiana końcówek wtryskiwaczy

- regeneracja turbo

- wymiana przepływomierza

- wymiana n75

- nowe sprzęgło + regenerowany dwumas

- wymiana odmy

Auto 7 rok w rodzinie, sporo kilometrów w PL.

Po wymianie silnika na młodszy AFB jest obecnie spokój. I pomimo tych przygód mruk V6 TDI powoduje niekontrolowany, gwałtowny napływ krwi do pewnych części ciała.

Choć po dziś dzień nie wybaczę sobie, że dałem się na prostej śmignąć Leonowi z trzema czerwonymi literkami TDI....

To taki mały OT ;)

Przez ten cały czas śmigane na Mobil 1 0w40 Turbo Diesel, poprzedni silnik jak i obecny eksploatowany na odmie nowego typu - plastikowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kudalty66,ważne że auto się podoba właścicielowi,to ze są z nim problemy to dla mnie większa determinacja żeby to zakończyć.Koszty hmm jak ktoś zmienia auta jak rękawiczki to auta nie polecam bo po co te nerwy i psucie następnemu nabywcy tego samego:)ale jak idę z rana do auta to wiem że odpali mimo usterek,nie zawodzi jak się dba mimo zlej opinii.Dobry serwis,oleje,filtry i shell power heh.Na marginesie zebrana ekipa sprzęt i miejsce do wymiany meritum posta zachowany,praca zespołowa ma sile:). Tylko browar nie kupiony ale to nadrobimy,męski weekend zorganizowany(przyjemne z pożytecznym),kobiety wysłane na zakupy więc symbioza zachowana heh :)

---------- Post dopisany at 23:04 ---------- Poprzedni post napisany at 22:46 ----------

Na pocieszenie, lista problemów z poprzedniego silnika :wink:

- wałki + wszystkie pierdoły do nich

- regeneracja pompy (zatarty przestawiacz)

- wymiana końcówek wtryskiwaczy

- regeneracja turbo

- wymiana przepływomierza

- wymiana n75

- nowe sprzęgło + regenerowany dwumas

- wymiana odmy

Auto 7 rok w rodzinie, sporo kilometrów w PL.

Po wymianie silnika na młodszy AFB jest obecnie spokój. I pomimo tych przygód mruk V6 TDI powoduje niekontrolowany, gwałtowny napływ krwi do pewnych części ciała.

Choć po dziś dzień nie wybaczę sobie, że dałem się na prostej śmignąć Leonowi z trzema czerwonymi literkami TDI....

To taki mały OT ;)

Przez ten cały czas śmigane na Mobil 1 0w40 Turbo Diesel, poprzedni silnik jak i obecny eksploatowany na odmie nowego typu - plastikowej.

Marcin,schodzę z 15W40 stopniowo obserwuje co się dzieje mechanikiem z zawodu tez nie jestem,odma zapchana na 100% wymieniam,hydro też pada ale i tak mimo widma wałków nie zmienię tego auta,złapałem bakcyla na to auto i tylko je ulepszę cholera chyba zwariowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15/40 to morderstwo dla odmy w tym silniku, jak bardzo się boisz full synt, to lej motula 10/40 synergie,.ok 105 zł/5L,

aczkolwiek od lepszego oleju żaden silnik sie jeszcze nioe zepsuł, hehe, pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zamówiłem dolną uszczelkę pod miskę olejową i kupiłem taki preparat napisane jest że wystarczy 5 min. przed wymianą VALVOLINE ENGINE FLUSH czyści silnik płukanka (2913817352) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. weekend się zbliża,kompletowanie prawie zakończone folia i kartony po auto gotowe niestety nie ma kanału więc kobyłki muszą wystarczyć :)

---------- Post dopisany at 21:04 ---------- Poprzedni post napisany at 20:37 ----------

Uszczelka nie wiem która lepsza Uszczelka miski olejowej AUDI A4, A6, A8 2.5TDI V6 (AFB, AKN, AKE) 97-, VOLKSWAGEN 2.5TDI (AFB, AKN) kup tanio, Sklep Inter Cars - 2mln części do samochodów | Sklep Online i czy jakiś klej lub silikon się stosuje ??

---------- Post dopisany 10-01-2013 at 13:45 ---------- Poprzedni post napisany 09-01-2013 at 21:04 ----------

DSCN0630_1.jpg

<br /><br /> Dodatkowo VALVOLINE ENGINE FLUSH do zastosowania przed wymianą oleju a dolna uszczelka pod miskę olejową do odbioru dziś w sklepie.Mam nadzieję że to wszystkie potrzebne uszczelki do czyszczenia kolektorów,klapy gaszącej,wymiany oleju i do wymiany odmy(zamieniam na nowszy model w afb z 98r). Jak ktoś się orientuje czy ten zestaw jest kompletny lub czegoś brakuje proszę o opinie lub rady co jeszcze brakuje.

---------- Post dopisany at 18:15 ---------- Poprzedni post napisany at 13:45 ----------

Mam pytanie co do odpowietrzenia przewodów wysokiego ciśnienia,czy odpowietrzając jedna stronę druga ma być skręcona a po odpowietrzeniu pierwszej dokręcam ja i luzuje przewody z drugiej strony??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że grubo, dobrze że elring i victor reinz, bardzo dobre firmy,.

pod dolną miską oryginalnie niema uszczelki jest silikon, tzw gumowa uszczelka, ta na zdjęciach jest korkowa czy mi się wydaje?? bo jak korkowa to niekoniecznie musi trzymać dobrze,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że grubo, dobrze że elring i victor reinz, bardzo dobre firmy,.

pod dolną miską oryginalnie niema uszczelki jest silikon, tzw gumowa uszczelka, ta na zdjęciach jest korkowa czy mi się wydaje?? bo jak korkowa to niekoniecznie musi trzymać dobrze,.

Witaj kudalty66,uszczelkę odebrałem dziś popołudniu mam taką

DSCN0633_1.jpg

<br /><br />

DSCN0631_1.jpg

<br /><br />

oczywiście nowa podkładka pod śrubę w misce i papier ścierny 400 do wyrównania płaszczyzny na misce.Tylko się zastanawiam czy to dobry pomysł wymieniać tą podkładkę bo może być wyciek na górnej więc pieniądze pójdą w błoto,choć chce wyczyścić dno miski jak na razie z jakichkolwiek opiłków i mieć czysto :D.Podpowiedz mi jak to jest z tym odpowietrzaniem przewodów wysokiego ciśnienia z pompy bo trochę jestem zakręcony jak te śruby heh.Dokładnie chodzi mi o całą procedurę,z jednej strony poluzowane a z drugiej nie i później tylko druga strona poluzowana??nie jestem mechanikiem z zawodu i dlatego mały problem szkoda VP44 na stoły "specy" pokładać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest temat na forum odpowietrzanie vp44

ja różnie to robię, kręcę z odkęconymi przez chwilke, wcześniej przez przelew z lewej strony stojąc przodem wyciągam dużą strzykawą powietrze na zakręconych rurkach od wtrysków, zawsze luzuję tylko wtryski przy pompie skręcam na gotowo,.

masz już nowe podkładki do przelewów, najlepiej wymień od razu rurki od przelewów,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jeszcze dodatkowa butla z benzyna ekstrakcyjną,dużżżże WD40,preparat do czyszczenia silników juz mam i druciaki do garów heh,rękawiczki już tez są(lateksowe i szmaciane):)

---------- Post dopisany at 20:52 ---------- Poprzedni post napisany at 20:39 ----------

Jeżeli chodzi o te gumowe rurki w pancerzu co od wtrysków wracają do pompy to mam wymienione,łącznie z pompką paliwową w baku,przecieku nie widać ale nie wiem co się dzieje bo bąble nadal się pojawiają ale to już inny temat heh myślę że jak się uporam z tym to poruszę ten łącznie z hydraulika może nie do końca na forum :)

---------- Post dopisany 11-01-2013 at 00:23 ---------- Poprzedni post napisany 10-01-2013 at 20:52 ----------

Myślę że coś takiego będę musiał zrobić po wymianie odmy i całego dolotu,ta opcja z odkurzaczem szybko załatwia sprawę heh

---------- Post dopisany at 18:02 ---------- Poprzedni post napisany at 00:23 ----------

Byłem dziś u mechanika,Polak w Holandii nie podając mu konkretnego modelu audi i mówiąc mu że przy odkręcaniu korka jest typowy dźwięk jak przy otwieraniu pepsi.On mi na to że to nie jest do końca wina odmy że są tez inne sprawy w tym silniku i że przy samodzielnych naprawach 80% ludzi i tak odnajduje się u mechanika ze swoim autem.Trochę mnie facet zadziwił bo nie podałem mu nawet modelu silnika tylko rok i on już wiedział co jest grane,zaznaczę że auta nie widział.Niestety wymiana musi być przełożona minusowa temperatura nie daje możliwości spokojnej pracy w ten weekend :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba wiedziec co za samochod...kazdy kto ma cien pojecia o tym co to jest odma wie, ze to "psyyy" to dzwiek upuszczanego cisnienia z silnika gdyz normalny sposob odprowadzenia nadcisnienia jest niedrozny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba wiedziec co za samochod...kazdy kto ma cien pojecia o tym co to jest odma wie, ze to "psyyy" to dzwiek upuszczanego cisnienia z silnika gdyz normalny sposob odprowadzenia nadcisnienia jest niedrozny...

Wiem Przemek o co Ci chodzi,tyle że czuć było że chłop już w tłoki chciał ingerować nie diagnozować problemu jasnego dla niego i dla mnie ogólnie chciał drugą wartość silnika ze mnie ściągnąć omijając problem odmy.Powiedział że "mimo tego że wymienię odme to i tak zostanie problem bo to jest powiązane z innymi czynnikami w silniku i że 80% osób do niego wraca,więc lepiej żebym tego sam nie robił :/ .Jak mam swoje części to że nie zarobie i nie dam gwarancji a co za tym idzie nie robię w taki sposób bo nie zarabiam".Na marginesie 45 euro/godz plus 21% "vat",więc co Wy na to ?? heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wiekszosci silnikow odma nie ma zadnego filtra i poza zimowymi przygodami typu "gluty zamarzly w odmiie" nie ma co sie tam stac wiec problem nie wystepuje. W tym silniku jest filtr co sie zapycha i sie zapchal... koniec. Mozlie, ze Twoj silnik to taki zlom, ze ma takie przedmuchy, ze odma o zwyklej droznosci juz nie nadaza ale to jakas strasznie malo prawd. teoria

Trzeba umozliwic silnikowi pozbywanie sie nadcisnienia i taksiaze np robia to poprzez odme otwarta: waz odmy zamiast do dolotu prowadza do butelki...

Ty raczej nie kombinuj i wymiec filtr

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wiekszosci silnikow odma nie ma zadnego filtra i poza zimowymi przygodami typu "gluty zamarzly w odmiie" nie ma co sie tam stac wiec problem nie wystepuje. W tym silniku jest filtr co sie zapycha i sie zapchal... koniec. Mozlie, ze Twoj silnik to taki zlom, ze ma takie przedmuchy, ze odma o zwyklej droznosci juz nie nadaza ale to jakas strasznie malo prawd. teoria

Trzeba umozliwic silnikowi pozbywanie sie nadcisnienia i taksiaze np robia to poprzez odme otwarta: waz odmy zamiast do dolotu prowadza do butelki...

Ty raczej nie kombinuj i wymiec filtr

Przemek

Dzięki wielkie, drugi garaż się organizuje (ciepełko:)) więc może się coś rozwinie w ten weekend :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie,drugi garaż się organizuje (ciepełko:)) więc może się coś rozwinie w ten weekend :)

nie rozwiaze sie poniewaz to dotyczy aut gdzie nie ma filtru w odmie... u Ciebie jest i trzeba go wymienic a mie pitolic o tym na forum 2gi tydzien

wiem ze te filtry czyszcza tez dla oszczednosci (pewnie namierzysz na forach jak - ja 2 razy wymieniany mialem filtr w swoim 2.5... raz gdzy kupilem i drugi raz po okollo 60tys - to taka konstrukcja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie,drugi garaż się organizuje (ciepełko:)) więc może się coś rozwinie w ten weekend :)

nie rozwiaze sie poniewaz to dotyczy aut gdzie nie ma filtru w odmie... u Ciebie jest i trzeba go wymienic a mie pitolic o tym na forum 2gi tydzien

wiem ze te filtry czyszcza tez dla oszczednosci (pewnie namierzysz na forach jak - ja 2 razy wymieniany mialem filtr w swoim 2.5... raz gdzy kupilem i drugi raz po okollo 60tys - to taka konstrukcja)

W takim układzie z tego miejsca chce przeprosić wszystkich forumowiczów że jako amator który sie nie zna na autach i chcący dowiedzic sie jak najwięcej na ten temat was zawiodłem.Za zbędne pitolenie przez dłuższy czas a zamiast ten problem zakończyć.Temat uważam za zamknięty.Wszystko jest jasne i klarowne.Dziekuję wszystkim za pomocne informacje,reszta w praktyce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim układzie z tego miejsca chce przeprosić wszystkich forumowiczów że jako amator który sie nie zna na autach i chcący dowiedzic sie jak najwięcej na ten temat was zawiodłem

wybaczamy :)

- [A6 C5 2,5 TDI V6 AFB, AKN, AKE] odma - samodzielna wymiana • .: AUDI KLUB POLSKA :. •

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...