Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapchana odma czy coś więcej ???


KrzysiekA4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,chciałbym się zapytać czy można jeździć na lekko uchylonym korku wlewu oleju,ponieważ jest tam takie ciśnienie że obawiam się że coś się podzieje gorszego.Dodam że na zakręconym korku kopcił powyżej 1800 obr/min teraz o wiele mnie jest to zauważalne.Czekam na nową odmę oczywiście szmaciankę (jak czytałem to numer bez <b> na końcu). Prosiłbym o jakieś opinie czy tylko wystarczy wymiana takowej odmy czy to się wiąże z tym jakaś dodatkowa wymiana załączam filmik z rozruchu na zimnym i myślę że dymek będzie widać

---------- Post dopisany 22-12-2012 at 17:54 ---------- Poprzedni post napisany 17-12-2012 at 17:27 ----------

Widzę że nikogo przed świętami nie obchodzi takowy problem :) no cóż live is brutal :P . W razie wu dodatkowo zauważyłem że wskaźnik paliwa się nie uruchamia na początku i jest problem z odpaleniem przy drugiej próbie wskaźnik się ruszył i auto odpala czy to ma coś wspólnego ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi jak odma padla to ja szybko wydmuchalo na oringu i cieklo olejem jesli odma ok a w komoze sie pojawiaja spaliny to raczej uszczelka pod glowica (glowicami) i wali spaliny do kanalu olejowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dokrecaj korka i tak jezdzij do momentu jej wymiany

Brak ujscia cisnienia to wycieki na simeringach a wymiana ich to czesto grube koszta (np zrzut skrzyni by wymienic ten na wale od strony skrzyni

Odma mi sie zatkala po okolo 60tys od jej wymiany... nie wiem ile jezdzisz ale z racji wieku auta to moze byc juz dozywocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemek4net

Dojechałem z polski do Holandii i zauważyłem ten problem i dla tego upuszczam ciśnienie z komory silnika bez nie potrzebnego przewiercania korka,czekam na części tyle że mam kabel a nie mam oprogramowania żeby wam puścić logi czy mam jeszcze z czymś problem oprócz odmy bo jak się naczytałem to może się to wiązać z całą hydrauliką i co najgorsze z remontem całego silnika.Auto chce mieć na dłuższy czas bo mimo złej renomy nie pali za dużo a jak chce kopa to go mam hihi :)

---------- Post dopisany at 11:19 ---------- Poprzedni post napisany at 11:15 ----------

jedno pytanie nie do końca w temat czy jak odpalałem auto wskaźnik paliwa się nie ruszył i nie odpalił a jak się ruszył to odpalił.Wymieniłem pompkę w baku choć działa filtr paliwa wymieniony i bąble są nadal zauważalne w układzie paliwowym o co kaman ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania, mam również AFB. Wielokrotnie odkręcałem korek, i nigdy nawet nie drgnął, nigdy nie było syczenia. Pomimo tego zdecydowałem się zajrzeć do odmy i ewentualnie ją wymienić przed zimą. Okazało się, że ktoś już ruszał odmę i włożył tą plastikową, nowszego typu. Idąc za ciosem, wymieniłem także membrankę podstawy filtra oleju - dla własnego i silnika spokoju.

Tak więc to syczenie nie jest normalne, w pierwszej kolejności sprawdź tą cholerną odmę, żeby nie narobić więcej szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tommy gun czekam na części jak wymienię tą odme to też zamieszczę filmik jak jest po jej wymianie bo obawiam się większych kosztów tzn hydro w tym silniku + wałki choć jak na razie nie narzekam :) logi jak ktoś z programem zajdzie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi jak odma padla to ja szybko wydmuchalo na oringu i cieklo olejem jesli odma ok a w komoze sie pojawiaja spaliny to raczej uszczelka pod glowica (glowicami) i wali spaliny do kanalu olejowego

Fafnasty

byłem na CO2 bo miałem te same podejrzenia nic nie wykazało , jednak korek mówi chyba wszystko ODMA do wymiany tyle że boje się dalszych problemów z tym powiązanych jak wiadomo ten silnik jest specjalnej troski :)(dla koneserów heh)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Panowie dostałem wszystkie części tyle że,odme mam z numerem B na końcu czyli plastikową :( nie wiem czy będzie pasowała do mojego afb jutro wrzucę zdjęcie tej odmy bo z tego co słyszałem (oczytałem) nie pasuje o to źródło - [A6 C5 2,5 TDI V6 AFB, AKN, AKE] odma - samodzielna wymiana • .: AUDI KLUB POLSKA :. • . Mam mały dylemat ponieważ jestem przed montażem,nie wiem czy odsyłać ją do ASO i brać starego typu (szmacianke) odezwę się na PW do CARLNOVY i się dopytam bo to jedyna osoba co na forum takową wymianę pokazała w takiej formie.Wymiana w najbliższym czasie fotostory na bank na forum tylko jeszcze pompka do odpowietrzenia VP44 i będzie cacy.Mam komplet opisany na w.w. linku uszczelek łącznie z kolektorami dodatkowo filtr oleju i sam olej:) Bestia ma mieć spokój ze wstecznym ciśnieniem psującym całą jednostkę i basta :). Wymieniać będę dodatkowo uszczelkę na misce olejowej,ponieważ chcę wyeliminować wszelakie opiłki metalu które osiadają tam na dnie (leczę wszystko łącznie z płukanką 15 min. preparatem) filtry(filtron) i olej z 10W40 na 5W40 Castrol turbo diesel przejściówka z 15W40 (orlen coś tam) od ostatniego właściciela masakra co tam się działo z turbiną ale sytuacja jak na razie opanowana wycieki wręcz zanikły na turbinie mam nadzieje że tylko na czyszczeniu się zakończy bo jak na razie od pukając działa ok:).

---------- Post dopisany 07-01-2013 at 09:14 ---------- Poprzedni post napisany 06-01-2013 at 22:26 ----------

Prosiłbym o wasze opinie na temat tej odmy czy sama jej konstrukcja ma aż tak ogromny wpływ przy tej starszej jednostce.

---------- Post dopisany at 17:16 ---------- Poprzedni post napisany at 09:14 ----------

Może ktoś montował do afb z rocznika 98 odme 059 103 464 B ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Panowie dostałem wszystkie części tyle że,odme mam z numerem B na końcu czyli plastikową :( nie wiem czy będzie pasowała do mojego afb jutro wrzucę zdjęcie tej odmy bo z tego co słyszałem (oczytałem) nie pasuje o to źródło - [A6 C5 2,5 TDI V6 AFB, AKN, AKE] odma - samodzielna wymiana • .: AUDI KLUB POLSKA :. • . Mam mały dylemat ponieważ jestem przed montażem,nie wiem czy odsyłać ją do ASO i brać starego typu (szmacianke) odezwę się na PW do CARLNOVY i się dopytam bo to jedyna osoba co na forum takową wymianę pokazała w takiej formie.Wymiana w najbliższym czasie fotostory na bank na forum tylko jeszcze pompka do odpowietrzenia VP44 i będzie cacy.Mam komplet opisany na w.w. linku uszczelek łącznie z kolektorami dodatkowo filtr oleju i sam olej:) Bestia ma mieć spokój ze wstecznym ciśnieniem psującym całą jednostkę i basta :). Wymieniać będę dodatkowo uszczelkę na misce olejowej,ponieważ chcę wyeliminować wszelakie opiłki metalu które osiadają tam na dnie (leczę wszystko łącznie z płukanką 15 min. preparatem) filtry(filtron) i olej z 10W40 na 5W40 Castrol turbo diesel przejściówka z 15W40 (orlen coś tam) od ostatniego właściciela masakra co tam się działo z turbiną ale sytuacja jak na razie opanowana wycieki wręcz zanikły na turbinie mam nadzieje że tylko na czyszczeniu się zakończy bo jak na razie od pukając działa ok:).

---------- Post dopisany 07-01-2013 at 09:14 ---------- Poprzedni post napisany 06-01-2013 at 22:26 ----------

Prosiłbym o wasze opinie na temat tej odmy czy sama jej konstrukcja ma aż tak ogromny wpływ przy tej starszej jednostce.

---------- Post dopisany at 17:16 ---------- Poprzedni post napisany at 09:14 ----------

Może ktoś montował do afb z rocznika 98 odme 059 103 464 B ??

wystarczy poszukać:

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b5-akn-nowa-odma-vs-stary-typ-da-sie-zalozyc-219582/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co na oko widać ta nowsza jest ogólnie większa więc raczej tam nie wejdzie w miejsce starej :( no ale jak Robert przetestował i działa to trzeba montować tylko te śrubki w metalowym muszę dosztukować i będzie cacy :) dzięki chłopaki jak będę przy wymianie jakieś foty wrzucę na 100%

---------- Post dopisany at 23:14 ---------- Poprzedni post napisany at 23:00 ----------

Kudalty66 dzięki za linka , w moim przypadku auto musi jeździć na okręta więc wolałem się upewnić co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co na oko widać ta nowsza jest ogólnie większa więc raczej tam nie wejdzie w miejsce starej :( no ale jak Robert przetestował i działa to trzeba montować tylko te śrubki w metalowym muszę dosztukować i będzie cacy :) dzięki chłopaki jak będę przy wymianie jakieś foty wrzucę na 100%

---------- Post dopisany at 23:14 ---------- Poprzedni post napisany at 23:00 ----------

Kudalty66 dzięki za linka , w moim przypadku auto musi jeździć na okręta więc wolałem się upewnić co i jak :)

wiesz żeby to sprawnie zrobić to najlepiej turbinę wyciagnąć??wtedy nie ruszasz przewodów paliwowych do wtrysków i nie masz problemów z odpowietrzaniem,

tak nawiasem to w tym twoim nagraniu dość głosno z poczatku słychać hydraulikę, może się poprawi jak odetkasz odmę, ale wnioskuje że jej żywot dobiega końca, moze wałki jeszcze dobre i wymiana hydrauliki je uratuje,.

jak masz jak to nowe podkładki pod przelewy i chociaż jeden dekiel bym zciagał, w drugim można zajrzec przez wlew oleju, dwie krzywki widać,.

---------- Post dopisany at 08:24 ---------- Poprzedni post napisany at 08:22 ----------

nowa odma jest na tym zdjęciu teoretycznie większa ale średnice dolne i górna sa takie same,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym tubem to nie głupia myśl,bo miałem już ataki białego dymu z początku myślałem że głowica ale mocy nie stracił i kopcił jak mu się uwidziało.Więc turbo do czyszczenia.Czy potrzebuje tam jakieś uszczelki po zdjęciu dmuchawki?? , bo mam tylko te co "Carlvova" w swoim poście opisał,wole się od razu zaopatrzyć:).Co do Hydro to też słyszę dziwne tarcia po odpaleniu,na wałki patrzyłem przez wlew i wydaje mi się że są w miarę zrobię zdjęcie dziś to wrzucę na forum.Hydro oczywiście kute WAŁKI KOLBENSCHMIDT 2.5 TDI V6 HYDRAULIKA KUTA 2,5 (2916910960) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. coś takiego ale to musi poczekać powrotu do PL.Odme postaram się wymienić sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienisz ale to upierdliwa i denerwująca robota. Czasami rurki wychodzące od pompy do wtrysków nie chcą odpuścić.

Co do uszczelek turbo --> jak wstukasz w google inter cars sklep to można tam dobrać zestaw montażowy turbosprężarki Elring. Sam kupowałem i są bez zarzutu.

A jakbyś potrzebował wałków to mam oryginalne kupione w ASO po śmiesznym przelocie. Te wszystkie dupenszmity to pic na wodę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienisz ale to upierdliwa i denerwująca robota. Czasami rurki wychodzące od pompy do wtrysków nie chcą odpuścić.

Co do uszczelek turbo --> jak wstukasz w google inter cars sklep to można tam dobrać zestaw montażowy turbosprężarki Elring. Sam kupowałem i są bez zarzutu.

A jakbyś potrzebował wałków to mam oryginalne kupione w ASO po śmiesznym przelocie. Te wszystkie dupenszmity to pic na wodę...

wałki w sumie każde wytrzymają, nawet Camshaft international, jak dobre dźwigienki założysz, ja miałem też te z serwisu, ale jak mechanik załozył dźwigienki co dziurek nie miały to szlak ich trafił,.

niestety wtedy nie mogłem tego sam naprawiać, kolbenshmidt, są bardzo dobre, nawt twardsze od ORI, jak to połaczysz z INą, bedzie hulać,

ja równiez zmieniałem zaworki zwrotne, olej 5/40 edge lub motul cały czas,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSCN0622.jpg

<br /><br /> jeżdżę na wpół otwartym korku i zaczyna brudzić :(

DSCN0624.jpg

<br /><br />

DSCN0627.jpg

<br /><br /> zdjęcia jakie mi się udało udało zrobić nie wygląda to za dobrze :/ garaż mam już nagrany na weekend więc odma w ruch.Tylko nie wiem czy turbinę ruszać bo nie wiem czy wszystkie uszczelki załatwię bo ja teraz na obczyźnie i ciężko z załatwieniem odpowiednich części (uszczelek) do podłączenia ale może coś się załatwi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałki w sumie każde wytrzymają, nawet Camshaft international, jak dobre dźwigienki założysz, ja miałem też te z serwisu, ale jak mechanik załozył dźwigienki co dziurek nie miały to szlak ich trafił,.

jezeli chodzi o camschaft international (najtansze! - wraz z hydraulika 2 kola z vatem)

to uwaga!!!! bo byla jakas seria (akurat pechowo sie na nia zalapalem) gdzie jakis pracownik na jednym z walkow nabil zebatki zebami w zla strone!!! - wiec palowanie sie z reklamacja (a w zakupach intenretowych robi sie to przez poczte/kuriera+telefony do sprzedawcy z grozba negatywa itp)

Krotko: te walki kupowac tylko!!!! z odbiorem osobistym i rozlozyc sobie walki i sprawdzic czy pary sie zazebaiaja/jeden walek napedzany jest przez zebatki od drugiego) - chodzi o to, ze zeby na zebatce walka sa pod katem i w jednym byly odwrotnie!!! (jakby ktos wlozyc odwrotnie zebatki do maszyny nabijajacej)...

Jakos obrobki krzywek jest takze taka sobie (malo dopieszczone/moze to norma w nowych walkach.. nie wiem)

Jezeli chodzi o twardosc to sprawdzalem to i bylo w okolicy 54(albo 52-nie pamietam) "hercow" a te ktore wyciagalem mial jakos 2 herce mniej - wiec twardosc najtanszych walkow i tak jest bardzo duza (pewnie utwardzenie w produkcji masowej jest tanie)

79dc70806b772d89m.jpg

Jak do tej pory od wymiany auto przejechalo rok (codzienna eksploatacja po miescie przez korki ale bez jakiesj wielkiej ilosci km/tak 1000 miesiecznie/) wiec jedyne co moge powiedziec przez rok nie widze by cokolwiek sie dzialo... przez wlew tak "szorujac" po tej jednej krzywce co ja widac nie wyczuwam, zeby robil sie "rancik" (co bylo na starych walkach do wyczucia)

Dodam, ze stare walki byly naprawe na max polowe grubiosci zapalki powycierane.. za to dzwigienki mial wyzlobienia duze, przez to wypadly mi 2... hydraulika kosztowala tysiak z hakiem a komplet jak wspomnuialem 2 kola wiec stwierdzilem, ze wymieniam calosc

Pozdrawiam,

P.S.

co do wymiany odmy to u mnie byla robiona bez sciagania T - odkrecany byl o ile pamietam kolektor dolotowy (ale z pamieci pisze)

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek,co do wymiany wałków i hydrauliki to postaram się to zrobić wraz z rozrządem bo czas jak i koszty mnie nie puszczają 2850pln(wałki + hydraulika kuta) i rozrząd 1350pln.Mechanika myślę że znalazłem dobrego.Powracając do tematu postaram się wymienić odme na początku bez zbędnego ruszania innych elementów,choć kolektory egr i klapę gaszącą też będę czyścił bo już i tak mam uszczelki.Tylko ta odma (059 103 464 B) nie daje mi spokoju bo są sporne opinie co do instalowania w starszych silnikach ale lepiej taka niż moja zapchana więc jak na razie montaż heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...