Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapchana odma czy coś więcej ???


KrzysiekA4

Rekomendowane odpowiedzi

Działaj działaj, bo z tego, co słyszałem na twoim pierwszym filmiku - strasznie Ci chodzi ten twój V6.

Też jestem zdania, że niby auto z tym motorem jest sporo tańsze od tych 1.9, lecz jeśli zamierzasz tym autem jeździć długo, to zrobić i jeździć :)

I nie ukrywam, jeśli w mojej furmance nadejdzie kiedyś ten dzień, że trzeba będzie hydraulikę z wałkami wymieniać, wymienię. I zrobię spokojnie te 200000 km :P

I taka moja porada, masz z czymś problem, uderzaj do Kudłatego. On jest ogarnięty z tym motorem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działaj działaj, bo z tego, co słyszałem na twoim pierwszym filmiku - strasznie Ci chodzi ten twój V6.

Też jestem zdania, że niby auto z tym motorem jest sporo tańsze od tych 1.9, lecz jeśli zamierzasz tym autem jeździć długo, to zrobić i jeździć :)

I nie ukrywam, jeśli w mojej furmance nadejdzie kiedyś ten dzień, że trzeba będzie hydraulikę z wałkami wymieniać, wymienię. I zrobię spokojnie te 200000 km :P

I taka moja porada, masz z czymś problem, uderzaj do Kudłatego. On jest ogarnięty z tym motorem :)

Pogoda mnie nie puszcza obecnie żeby coś porobić,garaż nie ogrzewany :( .Niech sie zrobi choć trochę ciepło i działam bo olej juz trzeba wymienić dla świętego spokoju.Co do Kudalty66 to da się wyczuć że facet wie co o co kaman z tymi silnikami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie, pytać zawsze możecie, Przemek też długo ma ten silnik i wiedzę też ma,.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Przemek też się zna na tych silnikach:).Nadszedł czas na ową wymiane jutro o 9 rano zabukowane miejsce w garażu +6C więc można działać.Płukanka silnika;wymiana odmy;wymiana oleju;wymiana uszczelki dolnej miski olejowej;czyszczenie kolektorów;czyszczenie klapy gaszącej;czyszczenie egr.Zrobiłem logi statyczne i nie wiem czy do końca jest potrzebne czyszczenie egr http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosze-analize-logow-259402/ .

---------- Post dopisany 28-01-2013 at 21:56 ---------- Poprzedni post napisany 27-01-2013 at 16:44 ----------

O to pierwsze zdjęcia wymiany ,jest ciężko jak dla nowicjusza ale dzielnie walczę:)

Obraz_006.jpg

Obraz_007.jpg

Obraz_008.jpg

Obraz_010.jpg

Obraz_013.jpg

Obraz_014.jpg

Nie podoba mi się strona od pasażera coś za mokra bo ta od kierowcy to poprzez na wpół otwarty korek wlewu oleju,może jakiś opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy kanałami jest olej w przegrodzie na świece a w drugiej jakiś olej lub płyn chłodniczy(podobny kolor do sosu w zupce chińskiej)i ogólnie jest zapocony dekiel i za deklem po stronie kabiny.Pare tyg. temu pryskałem na myjce cleanerem do silnika w sprayu ale za pokrywy silnika jak widać miejscami jest doczyszczona rurka z logiem audi i srebrna blacha błyszczy.Boje się po prostu że to głowica już gdzieś nie domaga :/ .I jeszcze nie wiem czy wyczyszcze dokładnie te doloty w bloku silnika bo nie da rady tam przecież lać czegokolwiek.Druga sprawa jak możesz mi doradzić kudalty66 czy mogę wstawić starą uszczelkę pomiędzy klape gaszącą a kolektor ponieważ mam inną a na razie nie mam jak się ruszyć(dodatkowo obecnie nl)

---------- Post dopisany 30-01-2013 at 00:06 ---------- Poprzedni post napisany 29-01-2013 at 09:29 ----------

No i po wymianie,odma cały dolot(ile się udało wygrzebać tego szlamu) oraz olej(łącznie z wyssaniem resztki starego z filtra).Odpowietrzyłem układ paliwowy że teraz nie mam żadnych pęcherzyków(nie ma to jak samemu coś zrobić przy swoim).Silnik jak dla mnie pracuje znacznie lepiej,może to że jest +11C nowy olej i czysty dolot.Uszczelka pod miską nie wymieniona problem z dojściem do śrub od strony skrzyni :/ może jak będzie podnośnik i przy następnej wymianie oleju coś się podziała.Teraz już nie ma problemu z ciśnieniem w korku

ale nadal hydraulika i może wałki wszystko razem z rozrządem kupa kasy się szykuje do wyjęcia :/ może tutaj znajdę mechanika co z zamiłowania takie rzeczy z moją pomocą by zrobił heh:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze że udrożniłeś odmę i zastosowałeś tą plastikową. Będziesz miał spokój na cały okres użytkowania auta ;)

Wbrew pozorom przy 2.5 TDi dłubie się bardzo przyjemnie, ale co z tego jak na forum masz 10% praktyków i 90% teoretyków. Ta druga grupa słyszała jakie to przeklęte są silniki i srają dalej jak widzą.

Chyba nie było tak strasznie :) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie wręcz przeciwnie,to sama przyjemność usłyszeć po wszystkim jak bestia się budzi po własnej ciężkiej pracy i pracuje znacznie lepiej.Cieszę się że nie mam już pęcherzyków powietrza(choć nie wiem na jak długo heh) i olej mam już lepszy(zakup 15w40;moja pierwsza wymiana na 10w40),ma teraz 05w40 taki jak na zdjęciach wyżej.

---------- Post dopisany at 10:12 ---------- Poprzedni post napisany at 09:53 ----------

Wbrew pozorom przy 2.5 TDi dłubie się bardzo przyjemnie, ale co z tego jak na forum masz 10% praktyków i 90% teoretyków. Ta druga grupa słyszała jakie to przeklęte są silniki i srają dalej jak widzą.

Z tym się zgodzę w 100% ogólnie mnie też ostrzegali przed zakupem tego auta a jak chciałem sprzedać to od ceny zakupu chcieli kupić za -3tys (od ceny rynkowej) po sprawdzeniu na vagu co najśmieszniejsze teraz go nie oddam za 3tys drożej już się do niego przywiązuje heh wyprostuje go do końca i będzie good.

---------- Post dopisany at 20:34 ---------- Poprzedni post napisany at 10:12 ----------

No i niestety pęcherzyki powietrza się pojawiły z powrotem :( ale to mi pokazuje gdzie może być problem gdzieś na powrocie bo nie wiem gdzie indziej.Jeśli w trakcie remontu(wymiana odmy) na odłączonych wtryskach od pompy było ok.Postaram się rano zrobić filmik żeby pokazać jak to wygląda,proszę o pomoc co zrobić aby temu zaradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to problem od strony skrzyni żeby sie do miski dostac, musisz stabilizator odkręcić,.??

co do uszczelki od klapy to jak była dobra to nie powinno byc problemu ze starą,.,

p.s. kolejny 2.5 z plastikowa odmą na forum, hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to problem od strony skrzyni żeby sie do miski dostac, musisz stabilizator odkręcić,.??

co do uszczelki od klapy to jak była dobra to nie powinno byc problemu ze starą,.,

p.s. kolejny 2.5 z plastikowa odmą na forum, hehe

No tak nie ma dojścia do śrub od wewnętrznej strony miski,musiałbym odkręcić wewnętrzne mocowanie stabilizatora tak mi się wydaje.Choć jak na razie co zauważyłem nie mam już żadnego przecieku(ciśnienia nie ma z plastiku heh)więc się wstrzymam z wymianą uszczelki ciekło mi po bloku z wlewu chyba.Co do nowszego modelu(plastikowej) odmy mogę powiedzieć że to chyba najrozsądniejsza decyzja mimo tego że są jakiś nie wielkie różnice ciśnień(poniekąd),starałem się znaleźć te różnice w sieci ale nikt nie potrafi konkretnie określić jak to w praktyce wygląda ta różnica,tylko hasła typu"jak jest stara po numerze VIN to ma być taka" nie działa to na mnie bo jeśli pasuje do podstawy czemu nie skorzystać z nowszej technologii.Jak znajdę konkretny argument że ta jest zła to wymienię na starą puki co śmiga choć chyba gorzej na 4 biegu zamula coś ale to inny temat trza utworzyć logi statyczne i dynamiczne,choć chyba małe wskazówki dostałem:) http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosze-analize-logow-259402/ jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomocne wskazówki co i jak :)

---------- Post dopisany 20-02-2013 at 11:40 ---------- Poprzedni post napisany 01-02-2013 at 15:15 ----------

Po zmianie odmy na nowszy model czyt. plastikowy zauważyłem zasysanie korka wlewu oleju ciężko się odkręca może jakieś wskazówki.Pozdrawiam Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby odkręcić miskę cały stabilizator do wyjęcia,.

jak to zasysa, może takie wrażenie że nie wypycha,

połóż korek odkręcony na pracującym silniku, nie skacze???nie wypycha jak tak to gitara,.:wink:

---------- Post dopisany at 20:01 ---------- Poprzedni post napisany at 19:58 ----------

Najważniejsze że udrożniłeś odmę i zastosowałeś tą plastikową. Będziesz miał spokój na cały okres użytkowania auta ;)

Wbrew pozorom przy 2.5 TDi dłubie się bardzo przyjemnie, ale co z tego jak na forum masz 10% praktyków i 90% teoretyków. Ta druga grupa słyszała jakie to przeklęte są silniki i srają dalej jak widzą.

Chyba nie było tak strasznie :) ??

teraz doczytałem, super tekst :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Robercie,problem nie problem korek nie skacze ale ciężko się odkręca korek heh w porównaniu jak mi go chciał wystrzelić przy zapchanej odmie.Tak jakby Go teraz zasysał do środka.Ale to nie jest aż tak wielki problem olej trzyma więc jest ok:) dziś ustawiłem kat wtrysku ale na oko ale odpala przy -2* jak nigdy:) jak sie ociepli postaram się go nagrzać do 90* i zrobić logi :/ termostat leży i czeka wymiany obawiam się że coś schrzanię przy wymianie poczekać muszę do rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kąt wtrysku, grupa 004 BS 2 stopnie za GMP na late,.

temperatura więcej niż 80 stopni,.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich może ktoś powiedzieć jaka odmę kupić ??? Oryginał czy podróbka wystarczy??? 2.5 TDI V6 2005 rok audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...