tomiqu 4 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Jaka może być przyczyna nierównomiernego zużycia klocków na przedniej osi? Chodzi o to, że klocki po jednej i drugiej stronie od zewnątrz tarczy praktycznie nie zużywają się , a te od wewnątrz zdarte niemal do zera. Na nowym komplecie klocków zrobiłem ok. 36 tys km i 2 klocki praktycznie nowe, a dwa całkowicie zużyte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 zaciski do rozbiórki i czyszczenia zwłaszcza jarzma z trzpieniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielik 0 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 zaciski do rozbiórki i czyszczeniazwłaszcza jarzma z trzpieniami kolega ma rację. tylko i wyłącznie zacisk może być tego przyczyną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 te prowadnice wystarczy wyczyścić i nasmarować i będzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiqu 4 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Jestem już po wymianie klocków, zaciski , tłoczek, cylinderki, przewody - wszystko bez zastrzeżeń. Przyczyną tego była skorodowana część na tarczy hamulcowej i zwiększone przez to tarcie klocka. Jednak stary klocek już prawie zrobił robotę i zeszlifował rdzawy nalot więc zdecydowałem się tylko na wymianę samych klocków. 46 zł klocki + 40 zł wymiana. Jak na 2 lata jazdy to jak dla mnie niewielki koszt. Jednak nawet stare klocki od zewnątrz były już podtarte w połowie - widać to było w porównaniu z nowym klockiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielik 0 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 no i gitara. sporo zaoszczędziłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bawół1 1 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Jestem już po wymianie klocków, zaciski , tłoczek, cylinderki, przewody - wszystko bez zastrzeżeń. Przyczyną tego była skorodowana część na tarczy hamulcowej i zwiększone przez to tarcie klocka. Jednak stary klocek już prawie zrobił robotę i zeszlifował rdzawy nalot więc zdecydowałem się tylko na wymianę samych klocków. 46 zł klocki + 40 zł wymiana. Jak na 2 lata jazdy to jak dla mnie niewielki koszt. Jednak nawet stare klocki od zewnątrz były już podtarte w połowie - widać to było w porównaniu z nowym klockiem. klocki na przód za 46 PLN ? ze sklejki chyba zrobione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Jestem już po wymianie klocków, zaciski , tłoczek, cylinderki, przewody - wszystko bez zastrzeżeń. Przyczyną tego była skorodowana część na tarczy hamulcowej i zwiększone przez to tarcie klocka. Jednak stary klocek już prawie zrobił robotę i zeszlifował rdzawy nalot więc zdecydowałem się tylko na wymianę samych klocków. 46 zł klocki + 40 zł wymiana. Jak na 2 lata jazdy to jak dla mnie niewielki koszt. Jednak nawet stare klocki od zewnątrz były już podtarte w połowie - widać to było w porównaniu z nowym klockiem. klocki na przód za 46 PLN ? ze sklejki chyba zrobione Kto bogatemu zabroni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bawół1 1 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Jestem już po wymianie klocków, zaciski , tłoczek, cylinderki, przewody - wszystko bez zastrzeżeń. Przyczyną tego była skorodowana część na tarczy hamulcowej i zwiększone przez to tarcie klocka. Jednak stary klocek już prawie zrobił robotę i zeszlifował rdzawy nalot więc zdecydowałem się tylko na wymianę samych klocków. 46 zł klocki + 40 zł wymiana. Jak na 2 lata jazdy to jak dla mnie niewielki koszt. Jednak nawet stare klocki od zewnątrz były już podtarte w połowie - widać to było w porównaniu z nowym klockiem. klocki na przód za 46 PLN ? ze sklejki chyba zrobione Kto bogatemu zabroni? Sam jestem dopiero co po wymianie klocków z przodu , teraz wsadziłem TRW , przez 2 lata miałem ATE , a jeszcze wcześniej Ferodo. Rozsądny przedział cenowy i jakościowy to 150 w górę za kpl. na przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Jestem już po wymianie klocków, zaciski , tłoczek, cylinderki, przewody - wszystko bez zastrzeżeń. Przyczyną tego była skorodowana część na tarczy hamulcowej i zwiększone przez to tarcie klocka. Jednak stary klocek już prawie zrobił robotę i zeszlifował rdzawy nalot więc zdecydowałem się tylko na wymianę samych klocków. 46 zł klocki + 40 zł wymiana. Jak na 2 lata jazdy to jak dla mnie niewielki koszt. Jednak nawet stare klocki od zewnątrz były już podtarte w połowie - widać to było w porównaniu z nowym klockiem. klocki na przód za 46 PLN ? ze sklejki chyba zrobione Kto bogatemu zabroni? Sam jestem dopiero co po wymianie klocków z przodu , teraz wsadziłem TRW , przez 2 lata miałem ATE , a jeszcze wcześniej Ferodo. Rozsądny przedział cenowy i jakościowy to 150 w górę za kpl. na przód. Wiem bo ja tez wymieniałem jakies 3 miesiące temu na ATE za 160zł i to była dobra cena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiqu 4 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Te klocki wziąłem specjalnie w drodze eksperymentu aby sprawdzić na ile niska cena mało znanego producenta ma się do jakości w stosunku do bardziej znanych i uznanych producentów układów hamulcowych. Poprzednio miałem GIRLING ( 127zł) i zrobiłem na nich tak jak pisałem wcześniej ok. 36 tys km i pewnie zrobiłbym jeszcze ze 20 gdyby nie wada o której pisałem. Teraz zakupiłem klocki marki ROPER , mają swoją stronę w necie i z tego co piszą to starają się dbać o jakość, na co dowodem jest wymaganą na rynku UE europejska homologacja ECE R 90. Na ile będą żywotne - czas pokaże. Polecam też bardzo interesujący artykuł z czasopisma Motor na temat tanich i drogich klocków. Wnioski jak dla mnie są zaskakujące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bawół1 1 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 A co mają pisać , starają się trzymać jakość , a jak jest to mam nadzieję ty nam odpowiesz. Piszczą ? Sprawdzaj czy nie zżerają tarcz bo będziesz wymieniał tarcze co sezon zamiast klocków . No i oby okładziny nie odpadły . Przypomina mi się stary test chyba Dacii , jeszcze zanim Renault przejęło markę , Gość kupił nowe auto , po pewnym czasie coś zaczęło śmierdzieć z kół . Po rozebraniu okazało się że klocki są z jakiegoś materiału drewnopodobnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiqu 4 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Nie piszczą i wyobraź sobie nawet , że hamują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adus20 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 nie chodzi o fakt hamowania a skutecznosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się