Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problem z klimatronikiem


dave

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :mrgreen:

Mam takie pytanie, czy to normalne że jak odpalam rano auto i jak dopiero zagrzeje sie do 90 stopni to wtedy działa mi "+" i "-" (moc nawiewu) :!: . Bo jak jest zimne to automatyczne sie reguluje.

Dopiero jak ciepły silnik to coś ponaciskam i działa (przy manualnym ustawieniu)

I to nie zawsze moge regulowac moc nawiewu, dopiero jak "coś" poprztykam :)

wie ktos ?:D :twisted :lol::grin::cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dark79, a jak silnik jest ciepły to zimne luty nie przeszkadzają ???? :grin:

moja wiedza jest taka !!!!

gdy jest chłodno na zewnątrz, to nawiewem regulować możemy dopiero gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę. Podnosząc temperaturę do góry czyli +++++++, to i tak siła nawiewu się nie podniesie, dopiero jak silnik będzie ciepły (napewno nawiew ruszy gdy zjedziesz temperaturą w dół na HI (min) - sprawdź i zwróć na to uwagę.

A jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie dokońca rozumiem, nie ważne czy silnik zimny czy cieply siłą nawiewu można sterowac w cąłym zakresie a nie dopiero jak silnik osiągnie jakąś tam temp, fakt faktem ze jak dasz temp ma HI i np masz jedną kreske siły nawiewu to z czasem siła bedzie automatycznie wzrastać, ale jak wspominałem siłą nawiewu można się bawić w cąłym zakresie, a co do lutów, może sam sterownik nagrzewa się od żarówek i gdzies pojawia się małe przejście na lutach od taśmy, mi jak padło to np mogłem tylko dawać "-", "+" niereagował na sile od nawiewu a włączałem nawiem funkcją AUTO, konbinacja na całego, przelutowałem i spokuj, nawet wyświetlacze ni mrugną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wyczytałem w książce że mniemniec zastosował grzałki w dieslach coby cieplej było kierowcy.

Lecz nie doczytałem czy we wszystkich typach.

Diesle mają farelki :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to jest tak - silniki diesla mają dużą sprawność - i prawie całość energii wytwarzanej idzie w koła, a nie w grzanie się silnika. Dlatego mniemniemcy :grin: dołożyli świece żarowe, aby podgrzewały czynnik, coby kierowca mógł docieplić panią która siedzi obok :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie mam pytanie do "dark79" u mnie wlasnie od jakiegos czasu wystepuje taki problem jak u Ciebie mianowicie po pewnym czasie to tak mniej wiecej ok 20 minut jazdy przestaja reagowac przciski "-" przy ustawianiu temperarury oraz "+" przy sile nawiewu zdarza sie tez ze nie moge wyłaczyc ani załaczyc klimatyzacji no i nie chodzi wogole podswietlenie przycisków. Co moze być tego przyczyna. Dodam jeszcze ze hjak mocniej przycisne odpowiedni klawisz kilka razy to zaczyna reagowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawowa sprawa, nie wiem czy pomoze ale przelutoj na plytce polaczenie z listwa, poczytaj co i jak wyzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne zimne luty na płytce sterownika, chodzi o luty pod kostką z taśmą , która łączy płytkę sterownika z płytką wyświetlacza. Ja miałem łącznie 7 zimych . Łacznie jest bodajże 14 lutów pod wtykiem tej kostki. Sterownik wymontuj samodzielnie i odnieś facetowi który naprawia telewizory. Ja do takiego Pana właśnie odniosłem, zanim wróciłem z 4 piwami wszystko już było przelutowane :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki Panowie. Moze jeszcze przed świetami sie tym zajme a jak sie nie wyrobie to zaraz po swietach zagladne, postaram sie tez dosłać zdjecia oraz schemat naprawy, mam nadzieje ze to komuś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wyczytałem w książce że mniemniec zastosował grzałki w dieslach coby cieplej było kierowcy.

Lecz nie doczytałem czy we wszystkich typach.

Diesle mają farelki :mrgreen:

Właśnie ostatnio wypatrzyłem 3 świece żarowe które grzeją płyn ale czy ktoś wie kiedy one mają grzać? jak silnik jest uruchomoiny czy na postoju? i czy w b5 jest jakaś pompka która pompuje płyn na zgaszonym silniku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...