Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klapa gasząca w AFN


danielom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Nieco mnie drazni twarde gasniecie silnika w moim AFN'ie, dlatego wpadl mi do glowy pomysl dolozenia klapy gaszacej, jak to jest w ASV i niektorych AFN'ach poprzecznych.

Próbował ktos dokładac klape np z kolektorem z AWX'a? Jak to wyglada ze sterowaniem tej klapy?

Moze sie uda cos wyrezac :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapa gasząca jest sterowana podciśnieniem przez elektrozawór (podobnie jak EGR i VNT).

Teoretycznie można dołożyć elektrozawór i sterować plusem po stacyjce ,ale istnieje jeden podstawowy problem.

Elektrozawory stosowane w grupie VAG nie są sterowane napięciem stałym ,lecz sygnałem prostokątnym o zmiennym współczynniku wypełnienia.Jeżeli podasz napięcie stałe 12V to po paru minutach pójdzie z dymem.

Oczywiście klapa gasząca jest "domyślnie" otwarta ,tylko podczas gaszenia podciśnienie ją domyka na chwilę,

dlatego normalny elektrozawór VAG powinien dać radę biorąc pod uwagę że byłby pod stałym napięciem ok.10sek.

Potrzebny jest tylko prosty układ elektroniczny który po zaniku zasilania (po wyłączeniu stacyjki) poda 12v na 5-10sek.

Twój ECU nie wysteruje tą klapą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASV a AFN to wogole inny silnik inna kostrukcja inne oprzyrzadowanie,instalacja... gdzie ty kolego w AFNie widziałes klape gaszacą...??

jak silnik gasisz to na wduszonym sprzegle czy bez sprzegła...

drgania moga bys spowodowane przez uszkodzone koło 2umasowe , poduszko silnia/skrzyni jak i czesto przez zerwane złacze elastyczne na układzie wydechowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASV a AFN to wogole inny silnik inna kostrukcja inne oprzyrzadowanie,instalacja... gdzie ty kolego w AFNie widziałes klape gaszacą...??

jak silnik gasisz to na wduszonym sprzegle czy bez sprzegła...

drgania moga bys spowodowane przez uszkodzone koło 2umasowe , poduszko silnia/skrzyni jak i czesto przez zerwane złacze elastyczne na układzie wydechowym.

A AFN'ach poprzecznych czyli golf, a3 itd.

Co z tego ze ASV to nieco inny silnik? Oprzyrzadowanie te samo.

Mowie o wrzuceniu kolektora i klapy z AWX'a, dotarło?:facepalm:

A te mądrości o drganiach zostaw dla ludzi, ktorzy nie wiedza co maja pod maska :wink:

---------- Post dopisany at 14:18 ---------- Poprzedni post napisany at 14:18 ----------

P.S kazde TDI bez klapy bujnie sie przy gaszeniu, mow co chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Golfach 3 generacji AFN'y nie posiadają klapy gaszącej a w A3 ten silnik nigdy nie był montowany. Mądrą odpowiedź dał Ci Danielu kolega marek29. W silnikach ALH, AGR, AHF i ASV oraz w tych na pompowtryskiwaczach klapa jest montowana fabrycznie i sterowana jest podciśnieniem podawanym przez elektrozawór N239, który jest wysterowany przez sterownik silnika w momencie wyłączenia zapłonu. Twój sterownik takiego elektrozaworu nie odbsłuży więc byłaby potrzeba pokombinować tak jak marek29 napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Golfach 3 generacji AFN'y nie posiadają klapy gaszącej a w A3 ten silnik nigdy nie był montowany. Mądrą odpowiedź dał Ci Danielu kolega marek29. W silnikach ALH, AGR, AHF i ASV oraz w tych na pompowtryskiwaczach klapa jest montowana fabrycznie i sterowana jest podciśnieniem podawanym przez elektrozawór N239, który jest wysterowany przez sterownik silnika w momencie wyłączenia zapłonu. Twój sterownik takiego elektrozaworu nie odbsłuży więc byłaby potrzeba pokombinować tak jak marek29 napisał.

Faktycznie, gdzies blednie musialem to sprawdzic, tak czy inaczej EGR z klapa wystepuje w AFN'ie w Polo i Polo Classic.

To wlasciwie nie ma znaczenia, tu bardziej chodzilo o dolozenie tego z AWX'a bo co mi z poprzeczniaka jak kolektor inny :wink:

Teraz juz wiem jak to jest sterowane, w zasadzie nic trudnego, dalo by sie zrobic tylko czy warto? Sie zobaczy :wink:

Dzieki za fachowe odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożyć moduł opózniający po zgaszeniu stacyjki i klapa bedzie sie zamykać. Troche dumania ale to jest do ogarniecia ewentualnie trzeba by było jeszcze sprawdzic czy nie pozostaje na sterowniku jakis sygnał po zgaszeniu jak to bywa w innych sterach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...