Skocz do zawartości

marek29

Pasjonat
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O marek29

Informacje

  • Imię
    Marek
  • Miasto
    Krzeszowice

Auto

  • Model
    Volkswagen
  • Nadwozie
    Kombi
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AWX
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia marek29

0

Reputacja

  1. marek29

    Problem z ahu

    Zanim zaczniesz czyścić nastawnik ,wypnij dwie wtyczki przy pompie wtryskowej i zapryskaj czymś czyszczącym.
  2. Wilgoć swoje robi. Zalewasz tani 0W ,lub 5W robisz 1-2 tys, nalot na cylindrach zejdzie ,szklanki się wyczyszczą . Potem nowy olej i fitr. Jedynie czego się obawiam to uszczelniacze wałka i wału przód i tył. Mogą być zastane i zaczną kapać.
  3. To nie jest duży przebieg...Raczej normalny do wieku auta i w przypadku Twojego samochodu jeżeli jest normalnie serwisowany to dopiero półmetek. Jeżeli zmieniasz olej 0W ,lub 5W przy wymianach do 15tys. To nie szukaj kosztów. Jeżeli wystarcza Ci 0,5L ojeju na dolewkę na 15tys. to czytaj j/w -(nie szukaj kosztów) Jeżeli Po odpaleniu rano nie dymi na biało (uszczelniacze pompek) to czytaj j/w Jeżeli silnik nie "dudni" z filtru powietrza to krzywki wałka masz w normie. Jeżeli chodzi o resztę ,czyli "body" - karoseria Jak masz zdolności manualne to: Zregeneruj tylną wycieraczkę - smarowanie ,oring nawet jak jeszcze działa.Jak przestanie zamiennik silnika 200pln. Zregeneruj przednie wycieraczki j/w Zmień uszczelkę pod puszką ECU w komorze silnika Udrożnij spływ wody z podszyba w komorze silnika pod akumulatorem. Nie mam Audi ,ale problemy w B5FL są takie same.... Pozdrówki
  4. Chodziło mi o pompowtryski ,jeżeli chodzi o wiązkę to zgadzm się z Twoim zdaniem. Generalnie myślę że wymiana pompek była bezzensowna. Wiązka ,lub brak kontaktu na wtyczkach. Zakładam oczywiście że pompki zmienione zgodnie z zasadami ,uszczelniacze,nowe śruby i odpowiednia regulacja.
  5. Logicznie myśląc wtryski po wyjęciu i montażu nie mogły się same "uszkodzić:" Kto sprawdzał że leją? Na "stole" ,czy z VCDS-a? Tego zupełnie nie rozumię ,pompki przed wymianą były OK. ,a teraz musiałeś wszystkie zmieniać? Moim zdaniem standart w PD. Jeżeli kąt synchronizacji wtrysku jest OK. (po zmianie wałka różnie bywa) To oczywiście zły styk na wtyczkach pompowtrysków. Dogięcie styków dawno rozwiązało by Twój problem bez kosztów. Miałem to samo . Jeżeli kupiłeś ,a nie regenerowałeś pompek to pewnie masz stare. Daj do sprawdzenia i na 100% są sprawne.
  6. marek29

    Zmiana silnika

    W przypadku TDI VP wszystko masz zamienne. Zakładaj z AHU.. Nie pasuje oczywiście z SDI ,brak rozpylaczy oleju na denka tłoków.
  7. Witam Moje poprzednie auto (Passat B5 1997r). Zakupione w 2010r z przebiegiem ~220tkm ,sprzedane w 2017 550tkm. Średnia 47tys. km/rok. Pierwsze zawieszenie MS ,komplet. Dolny lewy banan odezwał się po ok. 35tys.Wymieniłem po roku (40-45tys).Potem poleciały następne dolne w przeciągu roku ,czyli średno po 50-60tys od montażu. Górne o dziwo padły po dwóch latach 80tys. luzy naprawdę delikatne. O gałkach się nie wypowiadam ponieważ już wtedy (2011r) opinia była tragiczna. Max 20tys ,a zbieżność kosztuje 70pln.Założyłem TRW. Oj.. potem to już poleciało.... Nie byłem tak ambitny żeby zmieniać komplety. Wymieniałem tylko "stukające" Na górę L+P poleciał LEM za chyba 500pln ! I nie ukrywam że chyba trafiłem na podróby pomimo znaczka LM i loga.Po niecałych 2 latach zaczęły się oddzywać. Wniosek prosty ~170pln vs ~500pln ! W aucie miałem 3/4 orginałów 2 x TRW logo vw i 4 X LM logo audi 1997r, 2x TRW 2001r z logo vw (chyba zmieniane w ASO) Na dół zakupiłem TRW, cena podobna do LM . Miałem nadzieję że będą OK Przy cenie 250 za banan i 200 za prosty to była porażka ...Znowu chyba poróby. 1,5 roku (~60-70 tys) Banany padły.Proste nie długo potem. Po niefarcie z LM i TRW szykałem innej alternatywy. Opinie na forach nie były spójne ,więc szukałem. Kupiłem na dół Delphi .Cena niższa niż TRW/LM. To były początki tej firmy ,jeżeli chodzi oczywiście o alu. dla VW/Audi. Doły wytrzymały 2lata (~80-90tys.). Góra podobnie jak LM ,ale gorzej od MS. Powiem Wam ,że na przełomie 7 lat wiele firm ze względu na oszczędności i obniżanie cen sprzedaje gorsze jakościowo produkty. Pomijam kwestę podróbek. W moim przypadku dużym plusem jest fakt że wymianę robię sam ,czyli -300pln. Teraz mam Passata B5 FL i znów konieczność wymiany zwiechy. Wiem na pewno że końcówki drążków pójdą lepsze (geometria). Nad wahaczami się zastanawiam.... Przy moim przebiegu rocznym dochodzi jeszcze kwestia zdarzeń losowych np. nadgryzienie mieszka sworznia przez gryzonie. Nie mam czasu na oglądanie zawieszenia co tydzień, a jak wiecie to kwesta do pół roku i wahacz do wymiany. Gwoli ścisłości ,auto na seryjnym zawieszeniu 205/60/16. I jescze jedno ,jeżeli po wymianie zawieszenia dokręcacie śróby na "postawionym" aucie to zbieżność nie jest konieczna! Wiem że na "dole" jest luz na śróbie ,ale wahacze po opuszczeniu auta ustawiają się idealnie jak były. Wiem z autopsji.. Po wymianie górnych było OK. Po wymianie dolnych też ,ale gostek jak już poustawiał czujniki to musiał coś zdziałać.... -70pln. Przy wymianie gałek zbieżność jet konieczna. I dlatego Ci którzy pokonują więcej KM powinni raczej zaiwestować w dobre gałki ,a wachacz zmienić w razie potrzeby. Pozdrawiam.
  8. W AFN ,jak w każdym innym na VP możesz odpiąć każdy czujnik (wału ,wzniosu iglicy,temperatury) i silnik nie zgaśnie. 1.Wypnij wtyczki przy wiązce pompiy wtryskowej - zobacz jak wyglądają ew. zapryskaj. 2.Otrwórz skrzynkę z ECU ,wyjmij go i zobacz na stan wtyczek w podszybiu.
  9. z P&P nie ma opcji. Sanki silnika ,łapy,instalacja IC. Do tego wiązka silnika + ECU.
  10. Jeżeli masz zamontowany Hak ,to spróbuj odłączyć moduł haka. U mnie w Passacie skorodował i robił cyrki z kierunkami .
  11. 1.W afn jak innych z pompą VP37 po wyssaniu baku i zalaniu pompa sama sobie poradzi (oczywiście jak jest w dobrym stanie i szczelna instalacja paliwowa). 2.POMPIE NIC SIĘ NIE STANIE! Panowie mylicie pojęcie "kręcenia" przy rozruchu z pracą ciągłą z zapowietrzonym układem paliwowym. 3.NIE porównujcie z 2,5 z pompą VP44 ,która nawet jak jest w dobrym stanie nie jest w stanie prawidłowo pracować przy rozruchu w sytuacji kiedy pompa przelewowa nie zapełni "syfonu" w baku jeżeli jest mniej niż 1/3 paliwa. 4.Nawet jak "zarżniesz" VP37 ,to koszt 300-400pln w stosunku do VP44 za 800-1000 za "sprawdzoną" jest przyzwoity. 5.Przez ostatnie 10 lat mam w rodzinie same "dziadki" z VP37 i nawet "dojenie" na opale żadnej nie uszkodziło. Prędzej skasujecie rozrusznik. Poza tym teoria i praktyka w tym przypadku rzadko idzie w parze. Nie czepiajcie się tego co VAG miał najlepsze w swojej historii i co się już nie wróci........ 4
  12. Źle się wyraziłem.... Po prostu wielu mechaniorów (szczególnie starej daty) ,po wszelkich remontach wlewa gęsty olej twierdząc że jest lepszy dla wysłużonych silników z dużym przebiegiem,a to największa głupota. W silnikach z hydraulicznymi popychaczami nie wolno stosować gęstrzego oleju niż 10W-40. Optymalny oczywiście 5W.
  13. Beru z "grawerką" laserową ,nie z "napisem".
  14. "minimum 450.000 " Mam podobny przebieg...Jak już zrobisz z silnikiem to niech Ci nie przyjdzie wlać olej 15Wxx ,TYLKO 10Wxx. Bo za rok powtórzysz akcję....
×
×
  • Dodaj nową pozycję...