misiekcafe Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Witam All. Od jakiegos czasu zauwazyłem, ze temperatura silnika mojego A4 minimalnie, dosłownie 2mm spada-na ok 30s i wraca do 90. Problem pojawia sie praktycznie codziennie. Najczęściej gdy zwalniam lub poruszam sie z małymi predkosciami. Ale gdy jade po autostradzie też sie zdarza (rzadziej) wiec nie ma reguły. Około wrzesnia zeszłego roku miałem ten sam problem i po około 2miesiacach na autostradzie wyskoczył mi komunikat o zapchanym dpf i dodatkowo żółta sprężynka na zegarze :/ Udało mi sie "wypalić" go o czym przekonałem sie tego samego dnia gdy pojechalem z wizyta do mechanika który sprawdził to na kompie. Jakis 2-3tyg pozniej ten sam problem- spadajaca temp i komunikat o zapchanym dpf wraz ze znaczkiem żółtej sprężynki. Kolejna wizyta u mechanika (innego) i zdiagnozowano zepsuty czujnik różnicowy. Powiedziano mi ze to przez ten własnie czujnik wyskakiwał komunikat o zapchanym dpfie gdy tak naprawde wcale tak nie było. Czy to prawda? Ucieszony jednak znaleziona usterka kazałem go wymienic i wszystko było dobrze ok 3miesiecy. Ostatnio jednak znowu zaczeły sie problemy ze spadajaca temp silnika identycznie jak wczesniej okolo 2mm w dół na kilkanascie sek po czym wraca na 90. Boje sie że znowu wyskoczy mi komunikat o zapchanym dpf. Czy znowu poszedł czujnik i własnie przez niego skacze ta temp? A może juz czas na wywalenie tego dpf'a? Czy taka spadajaca temp działa niekorzystnie na silnik? pozdro
pawel1380 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 nigdy przed zapaleniem się kontrolki dpf nie zauwazylem problemu ze spadajaca temperaturą..
bebos Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Kiedy ta temperatura spada?? Tylko raz, czy kilka razy podczas jazdy??. Jeśli zaraz po nagrzaniu się silnika, to spowodowane jest to otwarciem się termostatu, A co do filtra cząstek stałych to jak załącza się procedura wypalania to temperatura silnika raczej wzrasta (chyba) bo podawana jest większa dawka paliwa, żeby spaliny miały większą temperaturę.Dlatego jeżdżenie po mieście (bez możliwości wypalenia filtra) jest tak szkodliwe dla tych silników.
przemek4net Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 ten typ tak ma http://a4-klub.pl/uklad-chlodzenia-158/wskaznik-temperatury-silnika-256191/
misiekcafe Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2013 Praktycznie zawsze temp spada zaraz po nagrzaniu sie silnika. Gdy dojdzie do 90 to po niedlugim czasie spadnie minimalnie. Ale ten problem mialem wczesniej i zdarzalo sie to tez podczas dluzszej jazdy... Dodam,ze temp spada zawsze tak samo-tzn tylko ok 2-3mm w dol. Po kilkunastu sek wraca na 90. Samochod mam od sierpnia 2011. We wrzesniu tego samego roku zmiana mapy silnika i mocy ze 143 do 188 kucy. Przez ponad rok nic sie nie dzialo wiec raczej wykluczam,ze to przez to. A od momentu gdy to sie zaczelo dziac juz tak jest i zniklo, tak jak pisalem wczesniej na ok 3 po wymianie tego czujnika-czemu bylo spokojnie i znowu wrocil problem? Co do jazdy po miescie to niestety ale w moim przypadku najczesciej tak wykorzystuje autko dlatego moje obawy o tego dpf i mozliwosc polaczenia tych 2 usterek (temp i dpf) razem. ---------- Post dopisany at 22:05 ---------- Poprzedni post napisany at 11:15 ---------- A czy w momencie gdy temperatura spadnie i samochod bedzie pod kompem jest mozliwosc by pokazalo co jest tego przyczyna?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się