Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8T] AEB jak osiągnąć 260-300KM


ARLek

Rekomendowane odpowiedzi

Przywitałem w odpowiednim temacie wiec może od razu do konkretów przejdę.

Panowie proszę zwracam sie z pytaniem odnośnie możliwości konkretnych modyfikacji

silniczka AEB zamontowanego w A4.... Otóż znajomy znajomy prosił mnie abym zdobył maksymalną ilość informacji dla przeprowadzenia modyfikacji takiego silniczka ze skutkiem liczonym w okolicach 260-300KM.

O ile posiadam jakąś tam wiedze dotyczącą diesli oraz poprzecznych 1.8T to w przypadku wzdłużnych prosiłbym WAS jako SPECJALISTÓW o pomoc jaki zakres modyfikacji nalezy przeprowadzić i gdzie. Do tej pory uważałem iż VTG chyba najwiecej i najlepiej robi tego typu mody to jednak są elitarni i drodzy ale w przeszukiwaniu internetu wpadłem na trop projektu ponad 300KM Audi =>

http://www.maxextremetuning.fora.pl/viewtopic.php?t=6&postdays=0&postorder=asc&start=45

i dalszy ciąg łącznie z wykresem tu:

http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=5932&start=0

Coś mi tu nie pasuje ani ten wykres ani lista modyfikacji co do przedstawionych wyników ale moze sie mylę...... Wiem że np. bullitowi swego czasu cięzko było osiągnąć zakładaną moc, a tu prosze jakie ciekawe cyferki sie pojawiły....

Czy stosował juz ktoś opisywaną turbinę IHI ??

Wiec proszę o rzeczową pomoc abym wykrystalizował sobie wiedzę co do zakresu modów w tym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kunio, szukałem i czytalem wasze posty, fakt duzo ciekawego sie dowiedziałem z archiuwum ale myslem o czyms wiekszym niz k04 bo chyba 280KM to na granicy wydajności, Moze GT25 lub cos podobnego, a tak w ogole to miał ktos doczynienia z ta turbina IHI TD04??

Jak z układem paliwowym, od jakiego momentu trzeba myslec o wydajniejszej pompie i regulatorze ??

Sprawa hebli i zawiasu = rzecz jasna .... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odrazu ! ale po co ten temat jak kolega kolegi chce tanio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kunio, ośka niestety no coż nie mozna miec wszystkiego ;) i wiem z doświadczenia ze moce powyzej 250KM na ośkę to nic wiecej jak przemiał gumy :) ja bym nie walczył o wieksze moce niż mówisz no ale nie ja tu decyduje ;) Jakby wchodzial w gre sprawa turbognojka to wiedziałbym co z czym sie zjada a tu troszke odkrywanie nowych terenów ;) Moze to 300KM ma spełnić jego ambicje bo w sumie to ładnie brzmi a nie koniecznie równie dobrze jeździ ..........

ctv, a kto mówil ze ma byc tanio ---->chyba lepiej skutecznie niz tanio ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z turbin to fajne wykresy widziałem TD05, więc może rozważ właśnie te turbine.

300KM na K04 - widziałem jedno auto na K04 i 289KM z monstrualnym IC - lag...

o VTG zapomnij

najlepiej uderzaj na priva do kolegi CTV -

w związku z tym, że to ośka to szczerze radze zrobić 260KM na K04 i zapomnieć o dalszych modyfikacjach. SZCZERZE :)

a wogóle to kolega Kunio to niepoprawny optymista z tymi mocami na róznych turbinach:P :mrgreen: :twisted: :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest skoda robiona w jetronicu na 300km na k04 :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to Bartee ma około 300KM na GT28RS, ale z tego co mówił były problemy z wystrojeniem tego wszystkiego... Osobiście nie wiem jaka turbina z rodziny KKK byłaby najlepsza do modyfikacji na 300KM :roll:

Sam się nad tym jeszcze nie zastanawiałem bo mam inne inwestycje w tej chwili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest skoda robiona w jetronicu na 300km na k04 :!:

ile ona teraz ma 298??

widziałem wykres na SR.. gdzieś tam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i jest SKODA na K04 która ma 300KM, ale na pewno nie jest to Superb ze wzdłuznym silnikiem (tak jak A4), tylko Oktavia ze silnikiem montowanym poprzecznie. A tam mozna zainstalować graty z TT225, w tym wieksze turbo K04 i wtedy, przy bardzo sprzyjających wiatrach, 300KM może i jest mozliwe.

Turbo do silnika wzdłuznego, o którym tutaj mowa, czyli K04-15, jest mniejsze niż K04 z TT225. Jest ono zbyt małe, aby zrobic na nim 260KM, nie mówiąc już o 300KM !

Jedyna rozsądna opcja to moim zdaniem montaż turbiny GT28RS.

Najtaniej będzie kupic gotowy GTRS Eliminator kit - wtedy będziesz mógł wszystko podłaczyc pod ORI kolektor wydechowy etc.

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-151&Category_Code=VVWTK

Opcja GT28RS z dedykowanym kolektorem jest droższa:

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-124&Category_Code=VVWTK

Do tego potrzebny będzie ci jeszcze wydech (2000zł), FMIC (kolejne 2000zł), program (kolejne 2000zł) i prędzej czy później sprzegło.

Tanio nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam czip: VTG, Unitronic

ale pisales wczesniej o tym ze w vtg to ci sie nie widzi chip tuning ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mu o to, że VTG nie zna sie na programowaniu naszego ECU, poza prostym wgraniem standardowego programu chiptronica.

Ja na zwykłym programie chiptronica zrobiłem ze 100.000 km i wszystko było OK. Ale jak trzeba było zainstalować wieksze turbo, zgłosiłem sie do Sporteca w Szwajcarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...