Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Serwisy nie potrafią wskazać usterki...


Melankolic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od lipca zeszłego roku jeźdzę moją B6 ze skrzynią multi z pewną usterką. Problem polega na tym, że auto przy większym obciążeniu "trzęsie" np. podczas wyprzedzania, przy gwałtowniejszym przyspieszaniu, podczas jazdy pod wzniesienie z większą prędkością... Objawy są w ogóle nie zauważalne podczas codziennego użytkowania auta bądź na trasach gdy jedziemy normalnie bądź "ekonomicznie". Owe "trzęsienie" jest podobne do tego gdy załącza się ESP na śliskiej nawierzchni bądź przypomina troche jazdę po pofalowanej masie bitumicznej. Objaw ustaje gdy popuszczę gaz. I tak napierw w serwisie w którym każdego lata serwisuję auto nie mogli niczego zdiagnozować, sprawdzili podstawowe rzeczy jak przepływka, turbo, układ paliwowy itp bez skrzyni bo nie mają możliwości diagnozowania skrzyń multi. Auto przekazano do VW tam po diagnostyce komputerowej nie znaleziono niczego. Musiałem wracać do domu więc tutaj u siebie na miejscu udałem się do ASO Audi. Zaczeli od komputera, a tam nic (w sumie to i ja wiem bo posiadam w domu interfejs), więc uznano, że to jakaś usterka mechaniczna w podwoziu, podejrzewano przeguby. Po sprawdzeniu ich okazało się, że są ok. Następnie auto ponownie diagnozowano kilka dni później i otrzymałem z ASO "diagnoze", że oni nie są pewni co to może być. Z uwagi na to, że samochód już jest dość stary jego dalsza diagnoza w ASO Audi w Bergen jak i jego naprawa się poprostu nie opłaca i stanowi znaczną część wartości samego samochodu. Jednak dostałem na piśmie od nich to co prawdopodobnie jest uszkodzone i daje te objawy. Polecono mi wymienić 8E0 407 451 HX w pierwszej kolejności bo jest to tańsza operacja i jeśli problem nie zniknie wówczas 01J 323 911 BE wraz wymianą ATF uszczelek itp ogólnie masa roboty z tym i koszt ogromny. Najgorsze jest to, że oni nie dali mi gwarancji, że po zrobieniu tego objaw "trzęsienia" zniknie.

I tutaj pytanie czy może ktoś z Was miał "przyjemność" mieć takie problemy ze swoją A4. Dodam, że auto ma przebieg prawie 150.000 serwisowany każdego roku, olej ATF wymieniany przy 60.000 i 125.000 km, brak jakichkolwiek błędów na VAG i w ogóle "trzęsienia" podczas normalnej jazdy nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie skrzynia.

W trybie S jak i w trybie manualnym masz identyczne objawy? Jeżeli jedziesz 30km/h i chcesz maksymalnie przyśpieszyć (pedał w podłodze) na 4 biegu to co się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak sądzę, bo jeżeli samochód normalnie przyśpiesza itd. to raczej nie wina skrzyni. Jak mówiłem zrób jeszcze test na 4 biegu i spróbuj się rozpędzić od najmniejszych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie skrzynia.

W trybie S jak i w trybie manualnym masz identyczne objawy? Jeżeli jedziesz 30km/h i chcesz maksymalnie przyśpieszyć (pedał w podłodze) na 4 biegu to co się dzieje?

Tak w manualnym także jest ten objaw i przykładowo gdy dam na 3 i depnę na maksa to objaw się pojawi gdy samochód osiągnie prędkość ok 80 km/h. Auto dalej normalnie przyspiesza nie "tnie".

Dwumas został wykluczony przez wszystkie dotychczasowe serwisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to cos innego tam niemiłosiernie j...ie

a w jaki sposób go wykluczyli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zrzucania skrzyni i bez oglądania dwumasu to jest gdybanie, "bo objaw na to nie wskazuje".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokladnie takie same objawy, kolo dwumasowe wymienine 20k temu na ori bo tylko takie wystepuje przy multi ;) po szczegolowej diagnostyce wyszko ze na 99% jest to sprzeglo w skrzyni ;) ktore bede zmienial u Bartka-s w Kwietniu ;) u niego tez zmienialem Dwumas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie jest podobnie albo to samo.Skrzynia multitronic.Opisywalem to juz na forum ale nikt nie wie co moze byc.Moze po krotce przypomne sprawe.

Zaczelo sie od wymiany walka rozrzadu.Silnik dosc glosno pracowal i pukalo z filtra powietrza.Moc byla,spalania odpowiednie.Po wymianie walka silnik zaczal pracowac o wiele ciszej i miekko.

Od wyjechania od mechanika (P.Danecki z Piekar) ujechalem moze kilometr i poczulem delikatne kolysanie auta podczas delikatnego przyspieszania.Od razu wrocilem do mechanika,ale niczego innego niz "wszystko w porzadku" uslyszec nie moglem.Po powrocie do domu spalanie na fisie 8.3L.Styl jazdy mialem taki sam jak wczesniej gdzie pokazywalo 6.1 L :whistling: myslalem sobie ze moze cos sie musi dotrzec :decayed:

Wyglada to tak ze do 2 tys obrotow wystepuje spore kolysanie a najbardziej miedzy 1,5 a 1,9 tysPowyzej 2 tys obr lub z gazem w podlodze nie ma zadnych wibracji.Kolysanie mozna tez odczuc podczas delikatnego startu ze swiatel i stalym utrzymywaniu obr miedzy 1,5 a 2 tys.Wtedy wibracje sa caly czas do predkosci 120km/h.Jazda jest malo przyjemna a nawet wkurzajaca a z gazem w podlodze jezdzic nie bede.

Przy predkosci 100 km/h i gaz na wcisniety 1/3 kolysanie jest najmocniejsze

W koncu zwalilem to na skrzynie.Po jej kosztownym remoncie i wymianie dwumasy,dalej to samo.Pozniej padl 2 razy sterownik skrzyni.

Na 95% przez to ,zetak mocno kolysze jednostka napedową.Pozniej skrzynia zostala zmieniona na nowsza.

Wibracje dalej te same.Oddalem auto tydzien temu do DynoSoft (Aligator) Zamienil miejscami wtryski.Nic to nie pomoglo.Wyszlo jedynie ze cos jest nie tak z czwartym cylindrem-niezaleznie od tego ktory wtrysk tam wsadzi.Wtryski wszystkie sa dobre,reszta parametrow w porzadku,kompresje taka sama na wszystkich cylindrach.

Auto jest slabsze i z rolki nie ma szans z drugim autem z multi i takim samym silnkiem.Nie osiaga wiecej jak 180km/h.Spalanie od 7 do 8.5 l na 100km.Podmienialem kompletne polosie i nic to nie dalo.Pomyslow juz brak.Aligator tez nie wie co sie dzieje.W poniedzialek ma ladowac spowrotem moj stary walek rozrzadu dla proby.Jesli to nic nie da -nową wiązke PD.Pozniej zrzucanie glowicy i szukanie nie wiadomo czego.Rece opadaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest poszarpywanie niema kolysania ;)

No coś w stylu poszarpywania, wibracji występuje podczas gwałtowniejszego przyspieszania bądź gdy auto ma duże obciążenia przy prędkości powyżej 70/80 km/h i obrotach ok 2000 i więcej. Jeżeli przykładowo jadę autostradą i rozpędzam jak "stara ciotka" powoli to bez żadnych problemów samochód smiga z predkościami "autostradowymi" nie dając opisywanych objawów.

Czyli będziesz wymieniał clutchpakke (nie mam pojęcia jak to się nazywa po polsku) u Barta od encyklopedii multi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylkko i wylacznie u bartka-S, robie generalke ;) wtym wszystkie lamele sprzegla ;) filtr wewnetrzny itp. ;) chociaz skrzynia pracuje idealnie oprocz sprzegla ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od lipca zeszłego roku jeźdzę moją B6 ze skrzynią multi z pewną usterką. Problem polega na tym, że auto przy większym obciążeniu "trzęsie" np. podczas wyprzedzania, przy gwałtowniejszym przyspieszaniu, podczas jazdy pod wzniesienie z większą prędkością... Objawy są w ogóle nie zauważalne podczas codziennego użytkowania auta bądź na trasach gdy jedziemy normalnie bądź "ekonomicznie". Owe "trzęsienie" jest podobne do tego gdy załącza się ESP na śliskiej nawierzchni bądź przypomina troche jazdę po pofalowanej masie bitumicznej. Objaw ustaje gdy popuszczę gaz. I tak napierw w serwisie w którym każdego lata serwisuję auto nie mogli niczego zdiagnozować, sprawdzili podstawowe rzeczy jak przepływka, turbo, układ paliwowy itp bez skrzyni bo nie mają możliwości diagnozowania skrzyń multi. Auto przekazano do VW tam po diagnostyce komputerowej nie znaleziono niczego. Musiałem wracać do domu więc tutaj u siebie na miejscu udałem się do ASO Audi. Zaczeli od komputera, a tam nic (w sumie to i ja wiem bo posiadam w domu interfejs), więc uznano, że to jakaś usterka mechaniczna w podwoziu, podejrzewano przeguby. Po sprawdzeniu ich okazało się, że są ok. Następnie auto ponownie diagnozowano kilka dni później i otrzymałem z ASO "diagnoze", że oni nie są pewni co to może być. Z uwagi na to, że samochód już jest dość stary jego dalsza diagnoza w ASO Audi w Bergen jak i jego naprawa się poprostu nie opłaca i stanowi znaczną część wartości samego samochodu. Jednak dostałem na piśmie od nich to co prawdopodobnie jest uszkodzone i daje te objawy. Polecono mi wymienić 8E0 407 451 HX w pierwszej kolejności bo jest to tańsza operacja i jeśli problem nie zniknie wówczas 01J 323 911 BE wraz wymianą ATF uszczelek itp ogólnie masa roboty z tym i koszt ogromny. Najgorsze jest to, że oni nie dali mi gwarancji, że po zrobieniu tego objaw "trzęsienia" zniknie.

I tutaj pytanie czy może ktoś z Was miał "przyjemność" mieć takie problemy ze swoją A4. Dodam, że auto ma przebieg prawie 150.000 serwisowany każdego roku, olej ATF wymieniany przy 60.000 i 125.000 km, brak jakichkolwiek błędów na VAG i w ogóle "trzęsienia" podczas normalnej jazdy nie ma.

Wydaje mi się, ze miałem podobny przypadek ze swoja skrzynia multitronic. Ja ten dziwny objaw nazywałem "buksowaniem kół" a ty nazywasz to "trzęsieniem"

U mnie to buksowanie wyglądało jak poślizg kół przy załączonym ESP. Przez pierwsze pół roku objaw ten występował tylko podczas ruszania z pierwszego biegu a później okazało się objawy przeniosły się na moment kiedy skrzynia przerzucała z 2 na 3 i 3 na 4 bieg. Na dodatek doszło falowanie obrotów w zakresie 1500 do 2000 obrotów. Skrzynia została rozebrana i okazało się że to najprawdopodobniej sprzęgło i lancuch. Po postawieniu diagnozy i oszacowaniu kosztów naprawy zdecydowałem się na wymianę na manual. Pewnie teraz potrafiłbym wam odpowiedzieć na to pytanie gdybym podjął decyzję reaktywacji swojego multi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie Aras bardziej precyzyjnym bedzie nazewnictwo "buksowanie koł" wysepuje tez falowanie miedzy 1500-1800 jednostajne tylko podczas przyspieszania ;) i caly ten cyrk nam robi sprzeglo :) co do lancucha to sie okaze po rozebraniu skrzyni ;) tu jezeli chodzi o moja przypadlosc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to sie zaczelo dziac przed naprawa skrzyni i wymiany dwumasu...po naprawie i wymianie dalej jest to samo.Pozatym to ze silnik nie ma pelnej mocy i cos jest nie tak z parametrami na czwartym cylindrze, nie ma zwiazku ze skrzynia.Tak jak wspominalem,bedzie stary walek na probe a jak to nie pomoze ,to nowa wiazka pd.Jesli bedzie bez zmian to chyba juz to zostawie i poszukam kupca na tą padline :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest sprzedac problem drugiemu kierowny hehehe.... brawo za podejscie....:thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...