Skocz do zawartości
IGNOROWANY

spalone zegary Audi A4 2002 1,9 TDI. Proszę o pomoc w diagnozie!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, proszę kogoś o diagnozę. Nie znam się za bardzo na naprawie samochodu. Użytkuję od 5 lat Audi A4 2002r. 1,9 tdi (130KM). Oddałem auto do dokonania kilku napraw przy okazji zmiany paska rozrządu. Oprócz wymiany paska rozrządu (całego zestawu rolek napinaczy, pompy) w zakładzie stwierdzono, że wymienić należy przewód do interkulera oraz sprężarkę do klimatyzacji (wymiana na nową). Przed postawieniem auta do naprawy zgłosiłem również problem z hamulcem - na wyświetlaczu komputera między zegarami od pewnego czasu po uruchomieniu silnika wyświetlał mi się znak z napisem BREHMSE. Po kilku dniach odbierając auto z naprawy stwierdziłem, że uszkodzona jest instalacja elektryczna: przy uruchomieniu zapala się dalej BREHMSE, następnie Brak Ciśnienia Oleju, nie działa obrotomierz, licznik nie pokazuje kierunkowskazów, świateł , pali się AIRBAG oraz nie świecą żadne przyciski na kokpicie oprócz klimy. Nie świecą również przyciski otwierania szyb. Kokpit jest ciemny. Kontrolka braku oleju na komputerze miga bez przerwy. Jednakże samochód jeździ i nic się z nim nie dzieje, wszystkie parametry eksploatacyjne są OK. Właściciel serwisu twierdzi , że spaliły się zegary, jest to usterka (nieszczęśliwy zbieg okoliczności), która powstała sama, kontrolka BREHMSE świadczył już o uszkodzeniu zegarów ponieważ hamulce są całkowicie sprawne i żadna z dokonywanych przez niego napraw nie mogła wpłynąć lub spowodować tego uszkodzenia. Twierdzi , że należy wymienić zegary. Proszę o pomoc w diagnozie tego uszkodzenia. Mieszkam w Szczecinku (60km od Koszalina i od Piły) i nie wiem gdzie mógłbym się zgłosić z samochodem dodbrego elektryrka.

Opublikowano

Przerabiałem ostatnio to samo. Wszystko było ok z autem ale zegary nie działały, prędkościomierz dead i obrotomierz też. Zero podświetlania w aucie oprócz klimy. Po wymianie zegarów wszystko wróciło do normy. Jeśli nie masz kolorowego fisa to myślę, że nie będzie problemu z dostaniem zegarów używek. A i dodam jeszcze, że u mnie przy teście zegarów na vagu nie wykrywało żadnych błędów - wszystko było ok

Opublikowano

Nie ma za co. U mnie to trochę trwało zanim doszliśmy do tego że to na bank zegary. Wiązki były sprawdzane itd. Ja miałem szczęście bo na forum był do sprzedaży identyczny zegar jaki siedział u mnie więc czysty fuks. Jak będzie Ci mechanik wyjmował zegary to niech uważa na kolumne kierownicy (obudowę) bo łatwo zedrzeć farbę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...