Gość Murzyn Opublikowano 1 Grudnia 2006 Opublikowano 1 Grudnia 2006 Cos dziwnego zaczelo sie dziac z moja niunia...temp plynu na autostardzie (jak zawsze but w podlodze) spadla nagle do 80C :roll: tak bez powodu wjezdzajac do miasta na chwile podskoczyla do 90C poczym znowu 80C i tak sie utrzymywalo. Dodatkowo temp oleju tez byla zastanawiajaco niska (w miescie) bo nie przekroczyla 80C... Zaczelo sie to wszytsko w momencie jak wjechalem w strasznie gezta mgle (wiec zwalam to na bardzo duza wilgotnosc i cos tam moglo sie nie styknac) Nie sprawdzalem jeszcze jakie sa temp na klimatronicu...jest tez prawdopodobne ze wskaznik sie cos przycial.... Co o tym myslicie?? Jakies sugestie? VAG'a oczywiscie podepne w poniedzialek bo chyba bedzie to najpewniejsze rozwiazanie [ Dodano: 03-12-2006, 20:12 ] No i wlasnymi silami problem zdiagnozowany....temp jest ok, jest tylko blad wskaznika...ale jak to wyeliminowac to jeszcze nie wiem...wskazowka czasem sama spada do 80C a pozniej znowu sie podnosi do 90C
adadur Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Upewnij się że silnik trzyma 90St.C (kilmatronikiem i VAGiem) a jak na szafie pokazuje mniej to się nie przejmuj ja od kupna auta (niedługo rok będzie) tak śmigam. Oczywiście czujnik (u nas zielony) padł.
Gość Murzyn Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 na klimatronicu trzyma (chyba kod 51), czujnik temp oleju tez oszukuje (kod 49) wystarczylo skasowac blad wagiem i wszystko gra (mam nadzieje ze niue na chwile )
nuszek Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Wszystko było ok, temperatura 90 oC, ale jak się zrobiło zimniej to na klimatroniku 90 oC, a na wskazniku 75-90 oC, w zależności od jazdy i nic szczególnego się nie działo, tylko jakby za długo rozgrzewał się silnik jak był zimny. Termostat w ASO 90 złociszy, kupiłem i wymieniłem /a nie zapomnijcie o uszczelce, jest osobno 4,90 złociszy/ . I teraz mam 90 oC na klimatroniku i 90 oC na desce a silnik zdecydowanie szybciej się nagrzewa.
Gość Murzyn Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Termostat w ASO 90 złociszy to nie byl blad termostatu, tylko czujnika temperatury
mrog Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 na klimatronicu trzyma (chyba kod 51), czujnik temp oleju tez oszukuje (kod 49) wystarczylo skasowac blad wagiem i wszystko gra (mam nadzieje ze niue na chwile ) U mnie jest podobnie, klimatronik 90° a na zegarze co innego (ale już mnie to nie wkurza). Jaka powinna być optymalna temperatura oleju?
Gość Murzyn Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 miedzy 80-110C w zaleznoci od stylu jazdy 80-juz nagrzany 110 jeszcze nie przegrzany [ Dodano: 04-12-2006, 19:34 ] oczywiscie w przypadku zaturbionego autka... w N/A nie wiem, ale pewnie podobnie
mrog Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Na klimatronkiku kod 51 to temperatura płynu chłodzącego, a kod 49 oleju? Jeżeli się mylę to mnie popraw. Z twojej odpowiedzi powyżej wynika, że te temperatury powinny być mniej więcej takie same, tak?
Gość Murzyn Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Nie, temp plynu ma byc 90C zawsze temp oleju jest rozna w zaleznosci od stylu jazdy (w szczegolnosci w zaturbionych silniczkach jest duza roznica temp) Na klimatronkiku kod 51 to temperatura płynu chłodzącego, a kod 49 oleju? http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=70&start=0 tu masz kody do wersji przed II liftem. Po nim kody sie zmienily
mrog Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Dzięki. http://www.a4-klub.pl/for...hp?t=70&start=0tu masz kody do wersji przed II liftem. Po nim kody sie zmienily Temat znam tylko tam nie ma kodu dla temperatury oleju (może nie było jeszcze takiej opcji) jeżeli się mylę to proszę o info pod jakim kodem jest temp. oleju w autach przed liftami.
nuszek Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Termostat w ASO 90 złociszy to nie byl blad termostatu, tylko czujnika temperatury to nie błąd czujnika, bo ja wymieniłem tylko termostat, wg. mnie są dwa czujniki. Jeden w obiegu z nagrzewnicą, a drugi w obiegu z chłodnicą, poczytaj tu: http://frakir.man.lublin.pl/~hugo/forum/viewtopic.php?t=954 Nadal przed całkowitym rozgrzaniem się silnika mam rozbieżność temperatury na klimatroniku i wskażniku, temperatura kod 51 rośnie szybko, a na wskaźniku później, natomiast po nagrzaniu /po wymianie termostatu/ temperatury są jednakowe czyli 90 oC.
Gość Murzyn Opublikowano 4 Grudnia 2006 Opublikowano 4 Grudnia 2006 to nie błąd czujnika, tak to odczytal vag
malkontent Opublikowano 5 Grudnia 2006 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Wiecie co, tak sobie czytam te posty i stwierdzam, że u mnie też coś mało pokazuje. Jak śmigam po mieście to nie przeskoczy mi 80 - dziś patrzyłem, w trasie jeszcze się nie przyglądałem. Powiecie mi jak zrobić to coś, co nazywać VAG (domyślam się, że trzeba się z laptopem podpiąć tam gdzie jest popielniczka) jeśli jest gdzies na forum wyjaśnione - to prosze mnie tam przekierować Edyta pokazała, gdzie szukać informacji o VAGu - już mam Czy jest ktoś z Podkarpacia, kto potrafi i ma czym zrobić taką diagnostykę?
Dabro Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Malkontent masz silnik AJN 115 PS?? Ja posiadam taki no i u mnie jest tak: w miescie jak jeżdze delikatnie to mam 80 - 90 stopni wskazowka wskakuje raz na 80 raz na 90 wtedy chłodnica zrobi sie ciepła i wskazowka opada do 80, za jakies 5 minut znow mam 90 no i znow opadnie do 80. W trasie jak jade dynamicznie do wskazowka jest w pionie na 90, jak jade delikatnie w okolicach 100km/h to wacha sie tak jak w miescie 80-90. Czy to normalne zachowanie?? Byłem u mechanika zeby zmienic termostat i powiedział ze wszystko jest oki ze te silniki tak mają, termostat jest taki ze wczesniej sie otwiera co zapobiega przegrzeniu tzw. letni termostat. Nie wiem czy mówił prawdę ale ponad 100 zł zostało w kieszeni, jakby był nie uczciwy to by zmienił i nic nie mówił. Pozdro
Pikuś Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Byłem u mechanika zeby zmienic termostat i powiedział ze wszystko jest oki ze te silniki tak mają, termostat jest taki ze wczesniej sie otwiera co zapobiega przegrzeniu tzw. letni termostat. :shock: :shock: :shock: Letni termostat. hmmmmm Pierwsze slysze, ze takie istnieja. chyba ten mechanik nie zna zasady dzialania. Termostat ma za zadnanie trzymac odpowiednia temp. nie zaleznei, czy zima, czy lato. Nie wiem czy mówił prawdę ale ponad 100 zł zostało w kieszeni Za co on wziol 100zl :?: Za to, ze ci powiedzial, ze jest letni termostat :?:
Dabro Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Troszke zle to napisałem 100zł zostało mi w kieszeni bo tyle gdzies kosztowałby termostat, Mechanior nic nie wziął. Wydaje mi się ze ten letni termostat to chyba chodziło mu o mniejsza temperature otwarcia.
malkontent Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Ja się temu jeszcze dobrze nie przyjżałem, bo mnie to dopiero wczoraj zainteresowało, czemu się temperatura trzyma na 80. Może to tylko błąd wskaźnika, jeśli mam taką możliwość (a sprawdzę to jak wyzdrowieję) to sobie sprawdzą na klimatroniku - ile tam wyświetla.
Pikuś Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 ten letni termostat to chyba chodziło mu o mniejsza temperature otwarcia. Dobra zgodze sie z tym, ale nie slyszalem o czyms takim jak letni i zimowy. :shock: jest zly zalozony i tyle, a nei dogrzny silnik to nic dobrego. wieksze zluzycie paliwa i nie ktorych elementow silnika. Wybor nalezy do Ciebie. :twisted:
Dabro Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Pikuś powiedz mi jeszcze czy moze to byc wina termostatu ze np. na postoju za cholere wskazowka temperatury nie dojdze do pionu cały dzien mzoe stac a i tak nigdy 90 Stopni nie bedzie. Dopiero jak jade to czasami dochodzi do 90. To wina termostatu? w poprzednim aucie Seat Toledo to własnie na postoju osiągał 90 stopni a w trasie temp. spadała.
Pikuś Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Dabro, sprawdz pierw na klimatronicu lub VAG-iem. No jak jedziesz to silnik jest obciazony i pracuje na wiekszych obrotach wiec bardziej sie nagrzeje. Na postoju to raczej przy dzisiejszych temp. trudno osiagnac 90 stopni. W naszych autkach ma byc tak, ze silnik osiaga temp. n wskazniku niby 90, w rzeczywistosci jest to 83-90 i taka temp. powinien trzymac nei zaleznie, czy jedziesz 20, czy 180. No chyba, ze mowimy o temp. zewnetrznej -30 to nie raz jadac wolno mozesz nie osiagnac tej temp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się