Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z czujnikiem lub termostatem dziwne objawy


marys

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem pewniee mnóstwo takich tematów już istnieje, czytałem trochę, ale nie znalazłem nigdzie odp na moje pytania. Panowie mam taki problem, że gdy samochód jest na chodzie, a na zegarze pokazuje mi 80C to na kanale 51 klimatronu pokazuje już 90C, ale temperatura w postoju dochodzi do 89C później niż ta w klimatronie. Na kanale 49 wartość wynosi 81 nie wiem czy dobrze to sprawdziłem. Posiadam A4 97 kod ADR chodzi o to, że dziś po przejechaniu około 13km i jeżdżąc czasem agresywnie wartość na zegarze wynosiła miedzy 75-80C nie dostała się skazówka do 90C zaznaczam, że temperatura na zewnątrz wynosi 5-6C jeszcze miesiąc temu gdy było na dworzu -7 temperatura wynosiła 65C czy przejechałem 100km czy 10. Pytanie moje brzmi co mam do wymiany ? kupiłem już termostat i zamierzam go zmienić, ale czy jakiś czujnik tez należy wymienić? Czy może w aucie wszytko w porządku jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien termostat i zobaczysz co bedzie wtedy. a jakiej firmy kupiles ten termostat. bo jak nie ori to nie warto nawet go zmieniac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. Termostat to zależy na jaki trafisz ja tak samo ten włożyłem i ok 3 miesięcy jest dobrze, a kumpel kupił ori i mu po miesiącu padł. Wymiania termostatu w ADR to bajka a ten co masz do drogich też nie należy jakieś 30 - 35 zł, więc włóż go i zobacz czy wytrzyma :)I narazie czujnika nie wymieniaj tylko termo i zobacz czy pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry jest podobno wahler ale drogi, a najpewniejszy to jednak ori, a wymiana banalna sam wymienisz ja u siebie nawet odpowietrzać nie musiałem :) Ściągasz osłonę silnika jak masz i przy pompie wody masz plastikowe kolanko odkręcasz 2 śruby i wsio wyciągasz stary wkładasz nowy skręcasz i po robocie :) u niektórych jest jeszcze jakaś łapa co przeszkadza ale w moim ADR nic takiego nie było :) termostat idzie sprężyną w blok, tylko uważaj bo jak odkręcisz kolanko to jeszcze troszkę płynu spadnie z bloku, a i na początek spuszczasz oczywiście płyn, niektórzy mówią żeby spuszczać jak silnik jest gorący i termo otwarty ale ja wolałem to zrobić jak był chłodny bo poparzenie boli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...