Jump to content
0
tomek20stencel5

Nowe hample do B5

Recommended Posts

Po założeniu bixów od gwertego w aucie postanowiłem zainwestować w nowe hample, tym bardziej, że auto jest po wirusie i całkiem przyjemnie się odpycha i lepiej żeby hamowało zawsze w porę. Dlatego też pomyślałem o nowych hamulcach bo jak wiadomo 288mm cudów nie zdziała. Po rozmowach z devastation wstępnie w mojej głowie są 312mm, ale czy różnica jest na tyle zauważalna że opłaca się taki swap robić. Może warto trochę zainwestować i założyć np. coś takiego AUDI A4 S4 RS4 B5 B6 B7 HAMULCE PORSCHE 345MM 6TŁ (2984539250) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. . Jak wygląda sprawa z tak dużymi hamulcami? Będzie to działać na pompie w B5? Jest sens aż takiej inwestycji, tym bardziej, że z tyłu jest maleństwo z którym jak dev mówił nie da się nic zrobić? Jeżeli poprawa miała by być bardzo duża jestem w stanie wstrzymać się do wiosny z zakupem i wtedy zakupić te od prosiaka. No i pytanie - czy wejdzie to na felgę 17" z dystansem bo większej zakładać nie będę w trosce o mój portfel i kręgosłup?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtedy nie tylko wymiana tarcz i zacisków ale i zwrotnic,

można zwrotnice od allroada a6 załozyc i wtedy hamulce 320mm, od ski lub allroada, chyba taniej wyjdzie,.

ja mam 312, uważam że dużo lepiej hamuja niż 288, i do tego 312 ferodo +klocki ferodo premier jest to pierwszy zestaw który u mnie się nie pokrzywił, a autko mam z mocniejszym i cięższym silnikiem, i do tego dynamicznie jeżdżę

zakładaj 312 tylko dobrej firmy komponenty,

jak bardzo chcesz to weź 312 i klocki ferodo ds performance na wszystkie koła, na pewno bedziesz zadowolony,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezeli dorwiesz prosiaki o oznaczeniu ZR17/ZL17 to wejda w wiekszosc 17 ale o nie ciezko,jak dorwiesz ZL18/ZR18 to tylko 18......pompa da rade masz malo mocy wiec te heble zbytnio nie beda mialy co robic.....do kosztu hebli tarcz,klockow i przewodow jakies 2000zl dolicz koszty zwrotnic a4 b6 lub s4 b5/allroada......te heble pod fele 17 pracuja z tarcza 330mm,taniej kupisz zestaw 320mm z a4 b6 i mysle ze wystarczy ale ktory bys nie zalozyl to trzeba zwrotnice zmieniac

---------- Post dopisany at 19:44 ---------- Poprzedni post napisany at 19:42 ----------

wtedy nie tylko wymiana tarcz i zacisków ale i zwrotnic,

można zwrotnice od allroada a6 załozyc i wtedy hamulce 320mm, od ski lub allroada, chyba taniej wyjdzie,.

ja mam 312, uważam że dużo lepiej hamuja niż 288, i do tego 312 ferodo +klocki ferodo premier jest to pierwszy zestaw który u mnie się nie pokrzywił, a autko mam z mocniejszym i cięższym silnikiem, i do tego dynamicznie jeżdżę

zakładaj 312 tylko dobrej firmy komponenty,

jak bardzo chcesz to weź 312 i klocki ferodo ds performance na wszystkie koła, na pewno bedziesz zadowolony,.

ubiegles mnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i gra gitara, czyli zostaję przy ustaleniach z devem, biorę od niego jarzma, klocki ferodo ds performance, tylko ostatnie pytanie - jakie wziąć dokładnie tarcze?

zagadaj do deva on ci doradzi bo kazdy chwali swoje jeden powie ATE drugi ZIMMERMAN trzeci FERRODO itd.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

OZ-ty


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otto Zimmermanny ale to sie tyczy montazu z Ferodo DS Performance

mozna dac perforowane (na takich sam jezdzę)

do zwykłych klocków Premier, tarcze Ferodo w zupełności wystarczą


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i super, już wiem co założę. A różnica jest duża pomiędzy tymi dwoma zestawami. A powiedz jeszcze coś odnośnie tyłu - gadałem z sąsiadem, pracuje w zakładzie ślusarskim i ma możliwość obrobienia czegokolwiek w jakikolwiek sposób - czy da się coś zrobić z tyłem, oczywiście nie na oryginalnych gratach - co trzeba by przerabiać, bo chyba będziemy się brali za założenie czegoś większego na tył, sąsiad mówił, że wszystko da się zrobić, ale konkretnie musi obejrzeć i da znać co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem jest w tarczy, nie ma wiekszego rozmiaru w takiej konstrukcji

latwiej jest w passku B5


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i super, już wiem co założę. A różnica jest duża pomiędzy tymi dwoma zestawami. A powiedz jeszcze coś odnośnie tyłu - gadałem z sąsiadem, pracuje w zakładzie ślusarskim i ma możliwość obrobienia czegokolwiek w jakikolwiek sposób - czy da się coś zrobić z tyłem, oczywiście nie na oryginalnych gratach - co trzeba by przerabiać, bo chyba będziemy się brali za założenie czegoś większego na tył, sąsiad mówił, że wszystko da się zrobić, ale konkretnie musi obejrzeć i da znać co i jak.

w FWD tarcze masz z lozyskiem wiec musialbys znalezc wieksza tarcze z jakiegos audi FWD ktore tez mialo lozyska w tarczy....chyba raczej nie bylo takiej ale wez ETKE i studiuj

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma, juz to sprawdzałem a ETKA Ci nie pomoże bo nie ma konkretnych wymiarów

najlepszy do tego jest katalog on-line Ate i TRW


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i super, już wiem co założę. A różnica jest duża pomiędzy tymi dwoma zestawami. A powiedz jeszcze coś odnośnie tyłu - gadałem z sąsiadem, pracuje w zakładzie ślusarskim i ma możliwość obrobienia czegokolwiek w jakikolwiek sposób - czy da się coś zrobić z tyłem, oczywiście nie na oryginalnych gratach - co trzeba by przerabiać, bo chyba będziemy się brali za założenie czegoś większego na tył, sąsiad mówił, że wszystko da się zrobić, ale konkretnie musi obejrzeć i da znać co i jak.

w FWD tarcze masz z lozyskiem wiec musialbys znalezc wieksza tarcze z jakiegos audi FWD ktore tez mialo lozyska w tarczy....chyba raczej nie bylo takiej ale wez ETKE i studiuj

ja sprawdzałem czy piasty od a6 c5 pasują, niestety nie, inny montaż,. więc również się nie da

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmawialiśmy z sąsiadem czysto teoretycznie i ma taki mały pomysł. Mianowicie, myśli aby wziąć stare tarcze i przetoczyć je tak, żeby zostały same piasty i dodatkowo przód piasty też stoczyć ok 3-4mm w sposób aby zrobić pierścień centrujący do nowej tarczy. reszta nie jest już raczej problemem, tylko pytanie, czy jak stoczymy przody piast o to trochę czy nie osłabimy ich za bardzo? Oczywiście na tak przerobioną piastę dajemy nowe tarcze (jakie tam sobie wymyślimy - powiedzmy 288mm), nowe zaciski z jarzmami (np. girling 43) na dorobionych dystansach i gra gitara. Co o tym sądzicie? Jak coś jest niezrozumiałe to postaram się sprecyzować. Teraz pytanie, czy stoczenie nowo powstałych piast (ze stoczonych tarcz) z przodu nie osłabi ich?

Share this post


Link to post
Share on other sites

za duzo kombinacji, kup audi z Q


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chętnie bym dołożył quattro jakby to było możliwe (a kupno a4 z Q dla lepszych hebli to trochę albo trochę bardzo nieopłacalny interes - wiem wiem, Q super sprawa, ale w moim wiem co mam i nie chcę do zmieniać), ale niestety... Piszesz dev, że za dużo kombinacji. To akurat nie jest tak wielki problem, ogarniemy, tylko pytanie jak z wytrzymałością takiego rozwiązania, czy jest to wgl bezpieczne, bo to o bezpieczeństwo chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak chcesz byc królikiem to rób

bedzie dla potomnych

ja bym sie pod tym nie podpisał


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, byłaby to prawdopodobnie pierwsza taka przeróbka i nie wiadomo jak by to działało. Sprawa przodu jest 100% rozwiązana (niedługo zgłoszę się po jarzma i ew. tarcze i klocki jak masz dostęp do tych co wyżej ustaliliśmy) a tył korci, żeby większy założyć, tylko nie wiadomo czy cyrków z tym nie będzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a masz pomysł na jaki rozmiar miało by to byc ?


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a zaciski ? jarzma ?


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaciski girling 43, jarzma się znajdzie ;)

[edit] ew. girling 40 powinno styknąć

a z czego to z przodu a4 b5?co z recznym odpuszczasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a niby jak by miało to wygladać ? :grin:


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...