Marek1984 Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Witam Mój problem polega na tym, że środkowymi kratkami nawiewu leci gorące powietrze natomiast bocznymi kratkami w zależności od temp. zewnętrznej ledwo ciepłe albo wrecz chłodne(klimatronic). szyba/nogi- w porządku- choć powietrze wybitnie gorące nie jest. Nagrzewnicę wykluczam ciśnienie jest, węże wszystkie gorące, profilaktycznie przepłukana z odkamieniaczem woda po płukaniu stosunkowo czysta-poprawy brak. Gdy zamknę boczne kratki środkiem leci chłodniejsze powietrze. Nie znam dobrze tego układu i nie wiem czy źle działająca klapka od regulacji temp. powietrza może powodować takie objawy. Bo logicznie rzecz biorąc, skoro wszystkie te kratki mają wspólny kanał, to temp. powietrza wszystkich powinna być zbliżona. Chyba, że źle kombinuję. Silniczki pracują wszystkie (czy we właściwym zakresie nie wiem), poza tym pod filtrem (ale ten w tym momencie mnie nie interesuje). Sama klima błędów nie widzi żadnych, błedy z vag'a na zdjęciu Szukam rozwiązania już od dłuższego czasu ale nie spotkałem się podobnym tematem. Będę bardzo wdzieczny za pomoc. ---------- Post dopisany 12-02-2013 at 16:42 ---------- Poprzedni post napisany 06-02-2013 at 19:48 ---------- Przejrzałem wszystkie silniczki i pracują w całym swoim zakresie klapka regulacji temperatury działa prawidłowo (wypiąłem silnik i ręcznie ją przesterowywałem- chyba że jest wewnątrz gdzieś nadłamana). Więc pytanie nasuwa sie takie: Czy to możliwe żeby niedrożna nagrzewnica dawała takie objawy?
MarcinWLCK Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 Sporo tych błędów. Wskazują na zacinanie się klap Kolego piszesz, że sprawdzałeś wszystkie te silniczki ręcznie? Tzn, że miałeś je wymontowane? Mogłeś przy okazji ręcznie poruszać klapami czy stawiają opór bo są one od wewnętrznej strony wyłożone taką ala gąbką i z wiekiem utlenia się i rozlatuje powodując raz zacinanie klap a dwa resztki z racji pędu są wpychane w kanały powodując ich zatykanie. Miałem taki przypadek u siebie jak po jakimś partaczu poprawiałem "pseudo climatronika"
misiek mx Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 albo zacinanie sie klapek albo własnie te gąbki co są na klapkach juz wydmuchało. miałem podobnie w audi 80. zamiast gąbki wstawiłem blache na nity. trochę jest przy tym roboty ale sprawę załatwiłem raz na zawsze.
Marek1984 Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Opublikowano 22 Lutego 2013 Faktycznie raz na jakis czas wylatują jakieś kawałki gabki. Ale tak jak pisałem silniczki pracują w całym zakresie klapki chodzą lużno bo odłączałem dzwigienki z silniczków i ręcznie sterowałem klapkami, ciężko je było potem założyć bo trochę ciasno.
MarcinWLCK Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Tak tylko klapa wygląda jak sito jak masz wytlałą gąbkę to przez te dziury powietrze swobodnie hula nie kierując go w odpowiednie kanały. Kombajn do zrzutu, rozbieramy, kleimy nową gąbkę bądź nitujemy cienkie blachy z ocynku i to wszystko.
Marek1984 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Dzięki za porady, niestety żeby to zrobić muszę czekać na cieplejsze czasy, bo garażu brak. ---------- Post dopisany 28-08-2013 at 21:52 ---------- Poprzedni post napisany 26-02-2013 at 11:23 ---------- Właśnie skończyłem działać z nawiewem. Faktycznie winne były klapki a dokładniej brak gąbki na nich. Przynitowałem nierdzewkę i podkleiłem gąbką żeby uszczelnić brzegi, do tego odrazu wymieniłem nagrzewnicę na nową, efekt: Już po kilku minutach od odpalenia pojawia się ciepełko. Dzięki wszystkim za pomoc. Temat uważam za zamknięty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się