tomiqu Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Po wymianie napinacza paska wielorowkowego pojawło się dziwne dzwonienie , zwłaszcza słyszalne po rozruchu na zimno, po rozgrzaniu silnika jest już mniej słyszalne ale nadal jest. Przypuszczam , że może to być jakieś łożysko któregoś osprzetu tylko które? W tym silniku to może być albo wiskoza, albo sprzęgiełko alternatora lub łożyska alternatora, ewentualnie łożysko pompy wody lub wspomagania kierownicy bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Może ktoś miał podobny przypadek?
Pawloxx90 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Miałem to samo, sprzęgiełko altrernatora
radioo11 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 z tego co widze na filmie kolega nie ma sprzegielka altka tylko zwykla rolke,strasznie napinacz ci skacze,proponuje zalozyc nowe sprze gielko altka i bedzie po sprawie mialem tak samo po wymianie napinacza na zimnym byl metaliczny stukot,to napinacz tak halasuje,po zmianie tej zwyklej rolki na sprzegiełko ustalo niestety koszt byl duzy,napinacz 300+150 sprzeglo altka ale za to teraz napinacz ani drgniei cisza absolutna.
tomiqu Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Opublikowano 9 Lutego 2013 Czyli ktoś zmienił sprzęgiełko na zwykłą rolkę czy po prostu w tych silnikach nie montowali w ogóle sprzęgiełek? Wymieniałem napinacz bo był już położony w stosunku do innych rolek i piszczał pasek.
piotrekrkk Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 W tym silniku nie było rolki że sprzęgłem. Sent from my MB525 using Tapatalk 2
radioo11 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 zgadza sie nie bylo sprzegiel w moim ahu tez jeszcze nie bylo ale to nie problem zalozyc,i bedzie spokoj no i napinacz pozyje o wiele dluzej.
piotrekrkk Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Powiem wam tak, mam jeszcze starego golfa 3 właśnie z silnikiem 1z i tam właśnie miałem podobny problem. Wymieniłem rolke na tą ze sprzęgłem, wymieniłem cały napinacz na nowy + rolke napinacza i jeszcze taką tulejke która trzyma ten cały napinacz. W efekcie zmniejszyły się wibracje, niestety metaliczny dźwięk dalej dochodzi z silnika, jednakże tylko przez minutę od odpalenia, latem ten problem nie występuje:-). A więc zostało jeszcze jedno koło pasowe do wymiany, ale już odpuściłem temat. Także jak widać na moim przykładzie, nie na 100%to musi być koło pasowe alternatora. Sent from my MB525 using Tapatalk 2
tomiqu Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Opublikowano 10 Lutego 2013 U mnie na starym napinaczu nie było dzwonienia tylko pasek już piszczał. Co dziwne też zależy to od temperatury otoczenia, im zimniej tym bardziej dzwoni. Sam nie wiem czy to zostawić czy wymienić to sprzęgiełko. Na allegro INA można kupić za ok. 130 zł z wysyłką. A jakiś tani zamiennik za 70 zł. A co do latania tego napinacza to czy tak własnie nie powinien pracować sprawny napinacz? Bo mój stary był zupełnie nieruchomy i do tego położony.
piotrekrkk Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 Zgadza się on powinien pracować, ale koło pasowe ze sprzęgłem powoduje to, że pracuje delikatniej. Czy wymieniać? Indywidualna sprawa, ja zabrałem się za to jak mi w lecie zaczęło piszczeć,ogólnie kupa 1z jeździ z tym problemem. Sent from my MB525 using Tapatalk 2
radioo11 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 mozesz tanszym sposobem wymienic te sama rolke na altku na zwykla,koszt okolo 30zl jesli silnik ma duzy przebieg pasek nie pracuje na niej rownomiernie.moze lozysko altka tez siada.ale jest tez wlasnie mozliwosc kola pasowego no ale to juz koszt 500zl za cortine to juz twoja decyzja.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się